{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

xenon spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg overvejer at prøve xenon 6000k i min mazdmazdmazda 323f ba i nærlys kun, men har lige nogle spørgsmål.
Har hørt at de bliver varmere end originale pære, så kan der ske noget med lygterne/parabolerne/ledningerne?
Er der noget man skal være opmærksom på, ved montering af sådan noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon spørgsmål
  • #1   16. aug 2010 xenon bliver ikke varmere end std pære.

• #2   16. aug 2010 Lad nu vær med at montere xenon i alm lygter,
    Du får hurtigt et par bøder og en extra tur i synshallen

• #3   16. aug 2010 Men xenon skal være monteret i godkendte lygter og altid i DE-linser. Og så skal der være lygtevasker og automatisk niveauregulering.

• #4   16. aug 2010 du skal bare have DE linse i lygten,aut niveauregulering,lygtevasker

• #5   16. aug 2010 Jeg tror godt han er klar over reglerne smiley

du kan godt montere det på den bil, men køb 4300 istedet, meget pænere og bedre lysudbytte smiley

• #6   16. aug 2010 Har læst lidt herinde og som jeg har forstået er DE linse en rund kugle i lygten og det har min også i nærlys. og reglerne er jeg klar over, man må jo tage tingene som de kommer, bare der ikke er noget der kan gå i stykker. Jeg har prøvet nogle forskellige pærer nu og det er elendigt lys det hele som også bare er en smule hvidt/blåt.

• #7   16. aug 2010 Ja din mazda har de-linser smiley

• #8   16. aug 2010 Glæder mig til der kommer xenon-sæt med gps og en funktion der automatisk ringer op til synshallen og bestiller en tid........Så slipper vi andre jo for at kører og glo ind i alt det billige pis......bare lige en tanke smiley

• #9   16. aug 2010 Men husk nu på bare fordi det er DE linser, så er det ikke ensbetydende med at de er godkendt til Xenon,

• #10   16. aug 2010 Hallo guys! hvorfor bliver i ved med at sige at det skal være DE linser???? lygten skal bare være godkendt til gasudledningspærer, at det så ofte er lygter med DE linser er korrekt, men jeg ka da nævne flere biler med originalt xenon hvor lygten ikke har DE linser..

Sorry for spam dit indlæg "mazda p".. Håber du får svar på dit spørgsmål

• #11   16. aug 2010 Skal lige siges... At det er ikke et krav at det er DE-linser... De første Mercedes E-klasse der havde xenon originalt havde ikke DE-linser. De havde ikke engang klart glas i forlygterne.

Derved ikke sagt at det er smart at smide i almindelige halogenforlygter... Tværtimod.
    Lygten SKAL stadig være godkendt til xenon. om det er med DE-linse eller ej.
    Og selvfølgelig også overholde de regler der er vedrørende automatisk niveauregulereing på bagakslen og lygtespulere.

• #13   16. aug 2010 Niveauregulering på bagakslen - nej det passer vist ikke. Men det er rigtigt at bilen skal være udstyret med automatisk niveauregulering i lygten. Desuden skal pærerne slukke automatisk ved sammestød.

• #14   16. aug 2010 Martin K føleren skal sidde på enten for eller bagakslen

• #15   16. aug 2010 bare lad vær med at montere xenon i en bil der ikke opfylder kravene... det er pisse provokerende for alle andre på vejen... hver gang der kommer en thansen brian med ulovlig xenon sidder man fandme og bliver blændet af helveds til... hvis du absolut skal have lys der ikke er gult så køb nogle pærer med blåt skær der er godkendt til normale lygter og spar os andre for et raseri anfald

• #16   17. aug 2010 Okay kan du anbefale nogle pærer så?
    Har prøvet MTEC super white - fin farve, men elendigt lys.
    Osram cool blue - kan aldrig kaldes cool blue, det er gult som standard pærer.

Kommentér på:
xenon spørgsmål

Annonce