Køb af brugt bil - Reklamationsret {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
jeg fik købt min bil sidste år i november måned fra en forhandler.
For et par dage siden begyndte vinduet på førersiden så at lave "knæk" lyde når jeg skulle få den op og ned. Nu i dag vil den slet ikke ned og det fortsætter med at lave de samme "knæk" lyde når jeg prøver.
Har også lagt mærke til at varmetrådene i bag vinduet virker meget langsomt og slet ikke som da jeg først havde købt bilen.
Når jeg læser diverse steder omkring reklamationsret synes jeg ikke jeg bliver 100 % afklaret omkring om forhandleren skal dække de her udgifter til en evt, reparation eller ej.
Er der nogen der ved om det kun er de første 6 mdr jeg kunne få det dækket eller om reklamationsretten også vil virke her?
Nogen vil nok sige at jeg bare skal kontakte forhandleren men vil helst undgå det indtil jeg bliver klog på mine rettigheder
pft.
Musti
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 556
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 2.818
Da det er over 6 måneder siden du købte bilen, er det nok noget du selv kommer til at betale.
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 1.121
6 måneder og 18 måneder reklamationsret...........så da det er i november du købte bilen,er det egen regning nu.
Reklamtionsretten efter de først 6 måneder bruges sjældent ved handel med brugte biler.Jeg regner med dette gælder en brugt bil ??
Reklamationsretten bruges kun hvis forhandleren har lavet bevidst fusk med bilen eller haft kendskab til mangler ved bilen ,da du købte den.
Mvh. Peter
jun 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Jeg har ikke de store forventninger men alligevel skal man jo prøve..
Og det er bare så f... irriterende at sådan nogle ting altid opstår når garantien udløber
jun 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Den må en tur på værkstedet så...
Køb af brugt bil - Reklamationsret