{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Den enige opkast mod gule plader!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er så træt af opkast kommentarer mod biler på gule plader. Typisk luder kommentaren "fed bil, meeeeen gule plader" el. "synd den har skod plader". Købs prisen er mindre, ja, men bilen er sq da lige så flot eller skøn. Der er rent faktisk osse nogen der har behov for pladsen bag sæderne.

Jeg har osse hørt nedladende kommentarer om mine plader. Ja, på gule plader kan vi alle. Nej det kan alle ik ikke drenge. Min koster stadig det samme i service, forsikring, benz, osv, osv selv om den er på gule plader. Langt mere end de fleste er enten villig til eller har råd til. Så fri mig for billige kommentarer.

Min holdning til det. Meget nemmere for mig da jeg surfer og har brug for pladsen. Endvidere rager det da mig fulstændig, om der er plads til mine kammerater. Er jeg ædru kører jeg,...er jeg fuld sidder jeg ved siden af. Ergo, jeg kommer altid rundt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den enige opkast mod gule plader!!!!!
  • #1   19. aug 2010 Det fede ved gulpladebiler er, at de vejer mindre. Det er lig med en hurtigere bil smiley

• #2   19. aug 2010 Johnny A - man kan så sige at de penge du sparer på indkøb kan du bruge på service, forsikring og benzin smiley Det må dog trykke dig lidt at du kører med gule plader siden du opretter dette emne ?

• #3   19. aug 2010 Gul Plade biler = Fattigmandsvogne sådan er det bare.

• #4   19. aug 2010 Fuldstændig enig! For mange andre (sorry, men det gælder især for Cayenne) smiley er det jo en "billig" måde at få sin drømmebil?

Hvorfor så ikk på gule hvis man kan leve uden bagsæder til flere hundrede tusinde...

Det er jo det samme med folk der ser en Porsche på svenske plader og tænker "tss... Den er bare på svenske plader"
    JA! MEN DET ER STADIG EN PORSCHE! Fuldstændig magen til dem man kan købe herhjemme..

Fatter ikk den manglende respekt for biler bare på grund af farven på pladerne...
    Men hey... Janteloven... What are you gonna do? smiley

• #5   19. aug 2010 Er ikke fuldstændig enig med at det er fattigrøvsbil smiley Enig med opretter af tråd!

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #6   19. aug 2010 Enig, jeg har haft bil på gule plader og det gør jeg gerne igen man slipper for at have mere end en pasager i bilen den gang jeg havde min havde jeg så også 2 kammerater som kæmpede om at sidde på forsædet den slags kampe slipper man for

• #7   19. aug 2010 Nææ, blev irriteret fordi en lige har oprettet en BMW 330D og de eneste kommentarer han får er de monterede gule plader..

Lige nu i mit liv, single og roder meget med surfing, både m.m. kan jeg slet ik forestille mig hvid plader. Bruger konstant den ekstra plads, og samtidig ik bange for sand, olie m.m.

• #8   19. aug 2010 du har så evigt ret... nu bor jeg selv i sverige og løber dagligt ind i den kommentar omkring min bil, at sådan en har alle da råd til når det er uden afgift.. og den kommentar kommer typiskt fra drenge der kører golf eller corolla... så kan godt følge dig.. ogh ja den er jo ikke billigere at eje fordi den er gul pladet, tværtimod banker de lige en misundelses afgift oven i så fin en bil som dem... Kort sagt.. HVIS ALLE KUNNE, HVORFOR GØR DE DET SÅ IKKE..

• #9   19. aug 2010 Buhu... havde du ikke råd til den på hvide skilte?

• #10   19. aug 2010 Nylander - LIGE PRÆCIS!!!! smiley

HVIS ALLE KUNNE, HVORFOR GØR DE DET SÅ IKKE..

• #11   19. aug 2010 Det er din egen sag, hvis du vil have en gulpladet bil. Det <i>er</i> bare ikke lige så fedt. Selve bilen - karosseriet, undervognen, kabinen (foran) - er akkurat den samme, men det ændrer ikke på det faktum, at det ikke er tilnærmelsesvist lige så <i>prestigefyldt</i> som at have samme bil på hvide plader.

• #12   19. aug 2010 så fik vi også din mening:)

du synes at indlæg om guleplader er til at brække sig over, men jeg synes dit indlæg er til at brække sig over

når man har sådan en fed bil så synes jeg det er brandærgeligt at man ikke kan tage venNERNE med ud og køre en tur.

fed bil, man ja..... skod plader

• #13   19. aug 2010 Nick F: bUhu ku være han ska bruge pladsen.. tomhjerner er der sgu nok af..

• #14   19. aug 2010 Men der er så mange der styrter rundt hver dag for at købe ind de steder hvor der er de bedste tilbud.
    Eller det er måske også et meget sejere TV jeg køber hvis jeg giver 20.000 for det selvom det kan fås til 10.000 i butikken ved siden af???

Det kaldes ikke prestige men dumhed! I teorien er det sku i det hele taget dumt at købe bil i DK og betale 3 gange mere end alle andre lande. Det gør det sku ikke mere prestigefuldt.

• #15   19. aug 2010 Du har 100% ret Johnny, Det er så lamt at folk skal komme med de kommentare...

• #16   19. aug 2010 Jeg syntes det er mest ærgeligt at vi i vores dejlige land, har en vandvittig afgift på biler, især at det hele skal være så fordrejet at man skal undvære bagsæderne for at få bilen til en fornuftig pris.

Gule plader eller ej, bilen er jo den samme, men ak janteloven skal åbentbart hærge i Danmark ;(

• #17   19. aug 2010 Helt enig, det er ikke mere prestigesfyldt at kører hvidlplade bil eller en bil på danskeplader..
    Henrik M: Du køber en bil for at du kan kører rundt med dine venner så?

• #18   19. aug 2010 Thomas H, det er kun fedt hvis du ikke får fjerbetjningen med he he

• #19   19. aug 2010 Tud tud tud!!!!
    skal andre også bestemme hvad du skal spise, drikke og hvornår du skal på toilet???

hold nu op, gør hvad der passer dig og vær ligeglad med hvad andre siger/skriver!!!...

• #20   19. aug 2010 Thomas H
    Du ville have ret i din teori omkring dumhed kontra prestige, hvis der var tale om to identiske produkter på samme marked – men det er der jo netop <i>ikke</i> tale om i dette tilfælde.

Hvis man køber en bil på hvide plader, viser man omverdenen, at man har råd til det. Det er heri, prestigen ligger. Det er ikke i selve bilen.

• #21   19. aug 2010 I min verden har det ik noget med penge at gøre og jeg er da komplet ligeglad med prestige... jeg ville have en lyn hurtig bil hvor der var plads til det hele.

• #22   19. aug 2010 Jeg har selv haft 2 biler på guleplader da jeg skulle bruge pladsen og fik også en masse kommentar om ja den er på guleplader m.m

Ja os tage et eks, min tidligere audi "hvide plader". Den stod mig i brugt 200.000 kr.. plus anlæg og diverse til ca 40.000 kr. Det var en Audi A4 1.8T fra 2003. Ganske pæn men ikke noget helt vildt..

For 250.000 kr kan man den dag idag købe en Porsche Cayenne på guleplader fra 2003.

Der er TEMLIG stor forskel på en Audi og en Porsche syntes jeg. Porchen er jo en PORSCHE.

Kigger man på disse to biler, hvilken er så den ultimative drengerøvs bil? Der er INGEN TVIVL. Det er Porschen. MEN den er på guleplader.

Har man ikke unger skal ikke bruge pladsen hvorfor så ikke købe den ??

At 9 ud af 10 herinde så nok ikke kan forsikre en Porsche er en anden snak, nu er det KUN bilen vi snakker om.. HVEM fanden ville ikke hellere have en Porsche end en Audi a4 ?? JEG VILLE.. Også ville jeg SKIDE højt og flot om folks kommentar om synd den kun er på guleplader.

• #23   19. aug 2010 Johnny A
    Hvis du har sååå mange penge som du skriver i dit indlæg, hvorfor fanden så ikke købe den på hvide? smiley Rive sæderne ud og få samme plads? smiley
    Tror du har ondt i hjertet et sted, siden du bliver nødt til at oprette et så ligegyldigt emne smiley

• #24   19. aug 2010
    Enig. Folk har ofte ondt i røven over at nogle køber en fed bil på gule plader. Det kunne også være man ikke havde brug for bagsæderne og derfor vælger at spare 150 kilo.
    Lidt som to M3'ere på parkeringspladsen, én på danske kiks og én på svenske. De danske jantelovs ryttere vælger her og sige de er fede, men den med danske plader er liiige lidt federe? Hvorfor? Det er samme bil, fuldstændig!! Det gør sgu da ikke bilen federe eller mindre fed pga en fåcking plade.
    Eneste grund til jeg ikke har gulplade vogn er fordi min kæreste vil have veninderne med rundt. Ellers havde jeg rocket en BMW 123D til de samme penge som min 118D. Hvorfor? Federe og hurtigere bil til samme penge, og skal jeg have venner med er den ene ved siden af vel nok.

Så kan man bruge de penge man sparer på tøser og store fælge.

Jantelovsryttere og misundelige vægtklodser om anklerne:
    ............./´¯/)...........(\¯`\
    ............/....//..............\\....\
    .........../....//................\\....\
    ...../´¯/..../´¯\.........../¯`\....\¯`\
    .././.../..../..../.|_......_|.\....\....\...\.\..
    (.(....(....(..../.)..)..(..(.\....)....)....).)
    .\................\/.../....\...\/................/
    ..\................. /........\................../
    ....\..............(............)............../
    ......\.............\.........../............./

• #26   19. aug 2010 Har jeg jo sådan set svaret på Theis. Min koster ca. 600.000kr at få på hvide plader jf forhandler. Det er bilen sq ik værd. Det er helt sikkert. Jeg skal desuden bruge pladsen.

• #27   19. aug 2010 Jeg præciserer for god ordens skyld, at min holdning intet har med hverken jantelov, misundelse eller noget som helst andet at gøre. Jeg snakker blot helt objektivt om prestige.

Uanset hvad folk siger, så vil der altid være mere prestige i at have råd til en dyrere variant – og dette viser man jo netop ved at købe en bil på hvide plader frem for gule. Heri ligger forskellen.

• #29   19. aug 2010 Hvis man ikke har brug for bagsædet, hvorfor så give penge for det. Jeg sparede 65000kr på min i30, ved at undlade bagsædet, det er da også en slags penge.

• #30   19. aug 2010 gul el hvid er da pisse lige gyldigt,det må da være op til ens behov,,,det er sku da værre når folk i deres ellers dyre biler GENERELT kører på prøve pl,,eller?

• #32   19. aug 2010 SÅ sidder jeg her og tænker, gad vide hvilke kommentarer Ferrari-ejerne ville få, hvis de kunne købe deres på gule plader.

Men har giver jeg medhold til BAY. der er en del mere prestige i, at komme trillende i sin drømmeslæde på HVIDE plader, fremfor gule.

For det meste (hvilket oftest også er tilfældet) så dem der køber en dyr vogn på gule plader, er dem der loige vil ha´ en rigtig fed/fræk vogn, uden egentlig at have råd til den, hvis den kun kunne købes på hvide plader.

Som en skrev i sin tid, at købe en Cayenne på gule plader, er som at prale af at have hus på Strandvejen......... i Hvide Sande.

Get the point ??

• #33   19. aug 2010 spphoto

Nej langtfra.
    Den tilbygning som der er i alle guplade biler for at lave plan bund.
    Vejer ligeså meget (vejer mere) som de sæder der ikke er der.

• #35   19. aug 2010 Jeg tror, folk skal huske på, der er forskel på prestige og rationale. Det er da helt klart mest rationelt at købe en gulpladet bil, hvis det dækker ens behov. Men det gør det stadigt ikke lige så prestigefyldt.

Jeg er ikke ude på at støde nogen. Jeg synes, det er fint, folk udnytter "hullet" i systemet, når det nu er fuldt lovligt.

• #36   19. aug 2010 Personligt vil jeg hellere købe en billigere bil på hvide, end at købe en gulplade sportsbil. Man bestemmer jo selv hvordan man bruger sine penge.
    Jeg ville ikke ses I en ny Scirocco på gule plader f.eks.
    Andre biler har vel sin berettigelse såsom MPV, stationcars mm. der har reeel rum bagi.

• #37   19. aug 2010 Hold da kæft folk er nogle tumper at høre på i dette indlæg
    (ihvert fald nogle af jer)

Læs dog hvad manden skriver.. han bruger pladsen bagi. til hans surferudstyr osv. hvis jeg stod i sammme sitiation og skulle bruge plads bag i.. hvilken hurtig bil får du med lige så meget plads i som en cayenne?? Nej der er sku ikke meget andet til de samme penge..

Dem der sidder og bitcher over prestige og man er en fattigrøv og bla bla bla.. Det hele bunder jo ud i: JANTELOV intet andet..

Kan ikke se problemet i at folk udlever deres bildrømme i DK.. og det er man jo så nogen gange nød til at gøre ved at rive bagsæderne ud og få "papegøjeplader" på. Eller hvis man skal bruge en bil med varerum og ikke vil have en transporter, men i mange tilfælde samtidig have en hurtig bil..

• #38   19. aug 2010 Er enig med opretter af denne tråd. Købte selv en på guleplader da jeg stod og skulle have ny bil. Kunne vælge den mindste model med intet i udstyr osv. på hvideplader eller en meget mere udstyret "top" model med større motor på guleplader??

Synes sku også en bil er en bil ligemeget om den er på guleplader eller hvideplader, dem som har noget ondt i røven over en gulepladet må sku være misundelige??

• #39   19. aug 2010 Kenned B
    Det lader ikke rigtigt til, du forstår den dybere mening med det, jeg skriver. Prestige og rationale er to forskellige ting. Vi er helt enige om, at det er klogt af manden at købe en Cayenne på gule plader, hvis det opfylder behovene bedst.
    Det ændrer bare ikke på det <b>faktum</b>, at der er mere prestige i en Cayenne på hvide plader, netop fordi den er dyrere.

Det drejer sig jo ikke om, at folk har ondt af det. Det er noget, alle har mulighed for, så det står jo enhver frit for.

• #40   19. aug 2010 Kenned B,

Jeg forstår dig 100% og du har da fuldstændig ret. Meget mere prestige i hvide plader når vi snakker de noget dyrere biler.

Vil dog osse sige, at det ik er alle der har så fornuftig en tilgang til det..

• #41   19. aug 2010 Vil da sige at hvis man ikk bruger bagsæderne så er der da igen grund til at købe på hvide plader, men tror bare man skal lære at lde være med at tænke over hva andre mener og i stedet så glæde sig over at man har ldit mere udstyr eller hva man nu bruger de penge man spare på, jeg må da indrømme at jeg aldrig har tænkt at en audi q7 på tyske plader var kam fordi han ikk har betalt regeringens års løn i afgift.

• #42   19. aug 2010 Bay

Forstår udemærket godt hvad du mener, min lille sviner var heller ikke henvendt lige til dig...
    Men min point er bare at 9/10 der bitcher over gulplade biler er pga "Janteloven"

Og ja self er der mere prestige i at have den på hvide plader.. det signalere penge..

"and when you got the money, you got the power" smiley

• #43   19. aug 2010 Nu vi er ved snakken. Så fed vogn Johnny A! smiley

• #44   19. aug 2010 Fair nok - så er vi helt enige smiley
    Jeg tror nu ikke, der er mange, der hentyder til andet end prestigen, når de snakker negativt om gulpladebiler. Alle har jo som sagt lige mulighed for at gøre det. Men jeg ved det ikke.

• #45   19. aug 2010 Enig med Johnny A !

Så min T3'er.. Skal jeg have den på Hvide plader, selvom der ikke er plads bagi, fordi jeg så er mere "rig" ? .......

Den må i sku længere ud i skoven med..

Du kommer ned og skal kigge på din drømmebil..

Hvide plader - Lille motor, ingen ekstreudstyr - 1.6 million...
    Gule plader - Stor motor, alt i ekstraudstyr - 800.000 kroner...

Ville du så ik spare halvdelen, og leve med at folk peger fingre ? For peger man fingre af gule plader, er man inderst inde bare misundelig over man ik har pengene.. smiley !

Nyd nu for fanden bilerne, istedet for at sige den er skidegrim pga en gul plade !?

• #46   19. aug 2010 Så gider jeg bare ikke se et tude indlæg gule plade biler, næste gang de ændre afgift eller mons på biler med gule kiks..

• #47   19. aug 2010 Det har sku ikke en skid med janteloven at gøre. Det har noget at gøre med at vi gider ikke have restriktioner. Man køber sku da ikke et hus og så ikke må bruge wc og køkken fordi huset er købt gult, men køber sku da ikke en TV og må ikke bruge fjernbetjeningen og man køber fucking hellere ikke en bil, man ikke kan tage på en cruise med vennerne eller hvad det nu er man får lyst til med sin bil.
    Hvis man nu alligevel vil købe en tv uden at må bruge fjernbetjeningen så er det sku da fordi man ikke har råd til, og i mine øjne har man ikke råd til det, så yder man før man nyder, ikke de der halve løsninger.
    Og du skal ikke sige til mig at du ikke har stået i en situation hvor 2-3-4-5 af dine venner vil kører med dig, til fest, strand whatever, for det har du! Hvis en af mine venner havde købt sådan en bil så havde jeg sku stået i kø for at kører med.

• #48   20. aug 2010 helt enig med BAY omkring prestigen.

Men lige et spørgsmål til dem der bliver ved med at sige at dem med små biler på hvide plader, ikke har råd til en cayenne på gule. Det er vel ikke meget anderledes end at johnny A ikke har råd til en cayenne på hvide, men vi skal vel ikke til at drille hinanden med vores indkomst og hvordan vi vælger at bruge den eller ?

• #49   20. aug 2010 Jeg giver op smiley

• #50   23. sep 2010 S T:

Hvor er det da ondsvagt og kalde det en fattigmandsvogn fordi den er på gule plader. Der er nogen som har brug for bagsæderne til personer. andre har brug for mere plads. Giv mig lige en forklaring på hvorfor det ændret behov kan gøre en bil til en fattigmandsvogn ?

• #51   23. sep 2010 Henrik som jeg skriver 3 personer længere oppe. Det svarer for mig ligesom at købe en fjernsyn uden fjernbetjening. Hvis man nu allerede er i gang med at købe sådan en bil, hvorfor ikke købe den så man kan udnytte hele dens potentielle. Hvis man nu køber den så man bruger den til det halve, ja så er det for mig en fattigmands løsning, og tyder helt klart på at man har købt bilen bare for at købe den. Alle herinde kan købe bmwer og porscher og så spise spaghetti ved siden af.
    Jeg siger ikke at det gøre bilen mindre for mig, jeg siger bare at jeg aldrig vil gøre det da det for MIG er en halv løsning.

• #52   23. sep 2010 Henrik som jeg skriver 3 personer længere oppe. Det svarer for mig ligesom at købe en fjernsyn uden fjernbetjening. Hvis man nu allerede er i gang med at købe sådan en bil, hvorfor ikke købe den så man kan udnytte hele dens potentielle. Hvis man nu køber den så man bruger den til det halve, ja så er det for mig en fattigmands løsning, og tyder helt klart på at man har købt bilen bare for at købe den. Alle herinde kan købe bmwer og porscher og så spise spaghetti ved siden af.
    Jeg siger ikke at det gøre bilen mindre for mig, jeg siger bare at jeg aldrig vil gøre det da det for MIG er en halv løsning. Ligesom jeg hellere aldrig vil låne penge til alt andet end hus.

Kommentér på:
Den enige opkast mod gule plader!!!!!

Annonce