{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Ild i bilen... {{forumTopicSubject}}

Hey.

Vil blot lige dele lidt bitter erfaring med jer herinde.

Jeg har for et stykke tid siden monteret banan manifold på dytten, og i den forbindelse også afskærmet med powerwrap, da jeg har flere plastik dele som kan smelte, som f.eks oliefilter kappen (indsats filter med plastikkappe omkring)

Jeg har netop haft skiftet olie på bilen, og får så ikke spændt mit oliefilter helt fast, hvilket resulterede i at olien fossede ud på manifolden. Dette antændte så smiley

Jeg havde heldigvis en masse vand med i bilen (10 liters dunk) som jeg kunne slukke det med, men det havde allerede taget så meget til sig, at mit ventildæksel smeltede lidt, kun overfladisk, samt min oliepind som er lavet af plastik i toppen hvor man holder, også smeltede, samt en vacum slange og en slange mere..

Så til jer derude, pas på med at spilde noget på jeres powerwrap hvis i har sådan noget monteret, Det kan i værste fald ende med at bilen brænder til grunden, jeg var blot heldig at kunne slukke det og havde tilflældigvis noget at slukke med, ellers var bilen nok brændt ned. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ild i bilen...
  • #1   5. sep 2010 ahh det er sku surt sådan noget, men heldigt at du fik reddet den fra total kaos smiley

• #2   5. sep 2010 Heldigt at du havde vand i bilen inden det nået at få fat i andet, nå der først går ild i maskin huset går det sku stærkt

• #3   5. sep 2010 Arrg lort da.

• #4   5. sep 2010 Så har du da lært at spænde dit oliefilter ordenligt smiley

• #5   5. sep 2010 Er der nogen der ved om man kan få sådan et nyt/bruigt ventil dæksel som løsdel ?
    Har prøvet ude ved en hugger, og de vil kun sælge mig en hel motor.. lidt overkill måske.

• #7   5. sep 2010 det er hvad man kalder held i uheld smiley Håber ikke det bliver en alt for dyr omgang for dig.

nu har jeg monteret brandslukker i bilen (det er jo peugeot jeg kører i), hvis nu der skulle ske noget. Om ikke andet, så i det mindste indtil jeg kan komme ud af lortet inden det går helt galt smiley

• #8   5. sep 2010 Man lærer af sine fejl, korrekt.

Og ja, jeg kunne blot have spændt det efter ordenligt, problemet er bare at der hvor det sidder er det ikke til at komme til at spænde pga. manifolden. Så jeg havde troet det var korrekt spændt efter da jeg ikke kunne spænde det mere, men det må have siddet skævt på, så jeg afmonterede det igen og anden gang kunne jeg spænde det længere ned så det blev tæt..

• #9   5. sep 2010 Bilen kører fint nok som den er nu, men det er ikke så kønt i motor rummet, så det er udelukkende for mit syns skyld eller hvis den skal sælges, at jeg skal have fixet det som er blevet forbrændt.

• #10   5. sep 2010 Jeg kan ikke rigtigt se hvad det har noget med noget at gøre at du har powerwrap på? Olien havde jo antændt lige meget hvad... så det er vel bare uheldigt eller grov forsømmelse der har skabt situationen smiley Men træls det er det da....

• #11   5. sep 2010 Dog ufatteligt heldigt du ku slukke det med vand.!!/ufatteligt du ikke kom til skade, har set hvordan vand reagere i olie brand,

men syntes nu også det lyder Usandsynligt at olie antænde lige når du tænder bilen? man tjekker vel lige om den er tæt før man køre?

• #12   5. sep 2010 Jeg kan heller ikke lige se hvor powerwrap kommer ind i billede??
    Olien havde sku da antændt ligemeget hvad.

• #13   5. sep 2010 Thomas H det er jo det jeg heller ikke forstår, for olie antænder jo ikke når bilen er kold, og jeg har da kommet til at dryppe lidt olie på min manifold og det fordampede jo bare,

• #14   5. sep 2010 Årsagen til at jeg nævner powerwrappen er, at olien som kom ned på manifolden ville have "dryppet" mere af hvis ikke den var dækket ind i dette. Men fordi powerwrappen er på, så suger den jo olien mere til sig. Så på den måde vil jeg skyde på at der uden powerwrap havde siddet markant mindre olie på manifolden, end der gjorde.

Men der var flere uheldigheder som gjorde at dette skete.

Da jeg havde skiftet olie på bilen og tændt den, stod den blot i tomgang, og her dryppede der ikke noget olie ud af bilen. Det var først da den fik noget at leve af og blev brandvarm, at det gik galt, og også derfor at jeg først opdagede det da det var for sent..

At olie og vand er en dårlig kombination når olien er varm , vil jeg gerne tro, men det er vel kun hvis olien er kogende og i større mængder end det var på min manifold (blot en teori). Men ja, ret heldigt at det lykkedes mig at få det slukket! smiley

Kommentér på:
Ild i bilen...

Annonce