{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.734 visninger | Oprettet:

Al Salvador S
Al Salvador S
Tilmeldt:
7. sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Fidusen vedr. Import af bil (Dele) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg hører i højre og venstre at nogle personer, har gang i noget hvor de importerer bil.
Fra enten Tyskland, eller anden land.
Hvor de henter bilen i ''smadret'' tilstand, som dele.
Og derved slipper for nogle (umiddelbart høje afgifter)

Er der nogen der kan bekræfte dette?
Om du mister, og eller kan tjene penge -
på at hente løse dele fra biler, i tyskland bla.

Og kan i gi nogle tal tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fidusen vedr. Import af bil (Dele)
  • #1   8. sep 2010 Skal du ikke ha plader på den herhjemme skal du jo heller ikke betale registreringsafgift.


  • #2   8. sep 2010 Man kan sagtens indføre en bil i stumper og bygge den sammen. Det koster det samme som en almindelig import, og til gengæld er det ca. 900% mere bøvlet. Den ultimative løsning, hvis man er komplet idiot.

    Der er også mange, der har købt delvist skadede biler sydfra, og har bygget den sammen med dimser fra en skadet dansk bil - mange gange inkl. det danske stelnummer, det er for så vidt rimelig nemt, men du kan risikere at blive knaldet for dokumentfalskneri og forsætligt skattesvig, og så svinger statens magtapperat ellers hammeren over din stakkels skalp, iøvrigt fortjent.

    Det er meget enkelt - man spiller efter de givne regler, betaler sin afgift som en mand, og har så ro i sjælen. Eller også forsøger man at hoppe over hvor gærdet er lavest, og snyde.

    Hvis man på et tidspunkt sælger sådan en bil videre, og det bliver opdaget, kommer man på ferie.

    Og snyder man, bliver man nogle gange snuppet.


  • #3   8. sep 2010 Eksempel:

    Jeg køber en BMW e30 med dansk afgift.... Karossen skal være ok, resten kan bare ligne lort... Den gir jeg måske 5000 kr for...

    Så køber jeg en tilsvarende bil i fx tyskland, bare i knaldgod stand og med alt i udstyr og lavt km tal,..Dette kan fås billigt da bilene er uden dansk afgiift, og i generel bedere stand.... Så smider jeg ALT fra den tyske karros over på den danske.... Og bum-bummelum, så står jeg med et pragteksemplar af en slæde til få penge fordi jeg slipper for afgiften... Plus man har ekstra karros og en helvedes masse ele der kan sælges løst...


  • #4   8. sep 2010 Pede,
    Ja præcis.

    Kan du komme i dybten med det du har fat i der?


  • #5   8. sep 2010 der er ikke rigtig yderligere at uddybe i det peder siger...

    køb en dansk evt. skadet bil, med en ok karros, smid alt fra den tyske over (eller alt hvad du nu gider at smide over) du kan jo teoritisk bare strippe begge biler til der kun står en klump metal som skal have nye dele?...

    dog ville jeg ikke gøre det med en så gammel bil da de er meget langt nede i afgift og med mindre du er arbejdes narkoman og ELSKER at arbejde så tror jeg ikke på at det kan betale sig.


  • #6   8. sep 2010 du betaler ikke afgift for "reservdele"

    den tyske bil som du køber skal du jo ikke omregistrer du vil bare strippe den fuldstændig, og ordensmagten behøver jo ikke at vide at du har købt en tysk bil og smidt dele fra den tyske over til den danske.
    Det er heller ikke ulovligt.
    Den tyske bil kører jo ikke på de danske veje med danske plader, kun dens dele smiley


  • #7   8. sep 2010 Okay det var alle sammen meget informerende,

    i skal hver i sær have tak.

    Konklusionen må så blive, at det kan betale sig


Kommentér på:
Fidusen vedr. Import af bil (Dele)

Annonce