{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.719 visninger | Oprettet:

1000 kg's trailer på 850 kg's træk {{forumTopicSubject}}

Jeg skal i næste weekend flytte. Jeg overvejer at låne en trailer fra shell som har en totalvægt på 1000 kg.

men max totalvægt på bilen der skal trække er 850..

nu er det sådan, at jeg ALDRIG kommer til at nå op på 1000 kg alt incl.

mit spørgsmål går derfor på: Må jeg kører med en trailer med totalvægt på 1000 kg, men blot max fylde den op til totalt 850 kg og så kører med den lovligt på en bil der max må laste 850 kg på krogen uden bremser

På forhånd tak

/Patrick B

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1000 kg's trailer på 850 kg's træk
  • #1   8. sep 2010 Ja

• #2   8. sep 2010 når man ikke har trailer kort er det ALTID total vægten man går efter... så desværre nej du må ikke engang kører med den tom efter bilen

• #4   8. sep 2010 Henrik du skal vist ha læst lidt på reglerne

• #5   8. sep 2010 uden trailer kort må bilen og trailerns samlet total vægt være på 3500 kr. dog vejer bilen 3500 kg må man stadig kører med 750 kg efter den...men hvis bilen vejer 3400 kg må man kun ha 100 kg efter

• #6   8. sep 2010 Det kommer jo an på hvor meget hans bil vejer.

• #7   8. sep 2010 Det er lidt forvirrende.
    Det er en volvo V50 DRIVe..
    den er lidt underlig.. da den ikke må trække lige så meget, som en eksempeltvis "ikke DRIVe-model"???

• #8   8. sep 2010 han må stadig ikke ha en trailer med større total vægt end bilen er godkendt til...lige meget hvor meget hvor lidt eller meget han putter på den

• #9   8. sep 2010 Det har da ikke noget at gøre med hvor meget hans bil vejer!
    Hvis bilen kun må trække 850 kg, må man ikke køre med en trailer der har en totalvægt på 1000 kg.

• #10   8. sep 2010 som hovede regl siger man jo en bil må trække 100 kr mere end bilens egenvægt dog der bremser på trailerne... det vil sige vejer den volvo feks 1350 kr må den kører med 1450 på krogen...men det ikke altid at trækket er godkendt til lige så meget..hvorfor ved jeg ikke...ved bare uden trailer kort er det total vægten man skal regne med og den er i dette tilfælde over de 850 kg jo

• #11   8. sep 2010 Ifølge registreringsattesten
    Det fremgår af bilens registreringsattest, hvor meget den må trække. Dette står under punktet: "påhængskøretøjets største tilladte totalvægt m/bremser” eller ”påhængskøretøjets største tilladte totalvægt u/bremser”. Rent fysisk må man ikke læsse mere i traileren eller campingvognen, end op til den vægt bilen er godkendt til at trække.

Hvis du fx låner en campingvogn eller trailer, der ifølge registreringsattesten har en totalvægt over den vægt din bil må trække, kan du alligevel godt bruge den. Det kræver blot, at du kun fylder traileren eller campingvognen op til størst tilladte totalvægt, der fremgår af bilens registreringsattest.

Eksempel: Du låner en trailer med en egenvægt (det vil sige trailer uden læs) på 800 kg og en tilladt totalvægt ifølge papirerne (fuldt lastet) på 1100 kg. Ifølge din bils registreringsattest, må din bil kun trække 1000 kg. Du må derfor kun fylde traileren op til 1000 kg, selv om traileren er beregnet til 1100 kg. Det er nemlig bilens evne, der er afgørende og ikke trailerens. Samme princip gælder for alle påhængskøretøjer: Campingvogn, trailere, teltvogne mv.

• #12   8. sep 2010 jeg holder stadig på at uden trailer kort er det ikke godt nok man kun fylder traileren op til det x antal kg trækket er godkendt til...det kun hvis man har trailer kort den går...for uden kort må total vægten ikke overskride den vagt bilen må trække

• #13   8. sep 2010 vagt=vægt

• #14   8. sep 2010 Jeg har bare svaret ud fra det FDM har skrevet på deres hjemmeside ang emnet og jeg håber da at de om nogen har styr på det.

• #15   8. sep 2010 ja det sku man mene...men ikke hvad jeg mener at huske fra jeg tog lastbil hængerkort (som osse indbære trailer kort til personbil)

• #17   8. sep 2010 du skal ha trailer kort, længere er den ikke...!!!

• #18   8. sep 2010 Kenneth P

det er helt sikkert forkerk...min far har lige taget trailerkort. og vi har snakket meget om det....man må kører med en bil og en trailer med en samlet totalvægt på 3500 kg. dog bemærket af at bilen ma trække den trailer. nytter ikke at smide en trailer på 2500 kg efter en bil der vejer kun 1000 kg jo. det skal jo stadig være forsvarligt...og vejer bilem 3500 kg må man stadig ha 750 kg efter..men ikke hvis den vejer kun 3400 kg bilen så det kun 100 kg

som jeg skrev højre oppe

• #19   8. sep 2010 Ja og er den over skal følgende ppunkter være overholdt:´

1) Anhængerens tilladte totalvægt må ikke overstige bilens egenvægt +50 kg.

2) Bilens tilladte totalvægt og påhængsvognens tilladte totalvægt må tilsammen ikke overstige 3.500 kg.

Derfor jeg spurgte til vægten af hans bil....

• #20   8. sep 2010 for satan drenge, bilen må jo ikke trække det, hvis manden havde trailer kort, var det ingen problem, så længe han ik læsser mere end bilen må trække..... den med de +50kg, er en anden sag...

• #21   8. sep 2010 jo lige meget hvad hans bil vejer..du har fået oplyst hvad den må trække og at han ikke har trailer kort. så der jo ikke brug for mere info...

• #22   8. sep 2010 kommer jo helt an på om de 1000 kg han oplyser os om er trailerne ejenvægt eller total vægt...lad os gå ud fra det er total vagten så kan vi jo hurtigt trække skal vi sige 400 kg fra som den ejen vægt. så må bilen og fører jo godtr kører med det sæt hvis føreren har trailer kort. da man med trailer kort går ud fra den faktiske vægt. og så må man laste traileren så den og den last vejer de 850 kg total og så kører lovligt

• #23   8. sep 2010 Så forklar mig lige hvor det er jeg læser fejl i det her hvi I mener noget andet smiley

http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/saa-meget-maa-du-koere-med

• #24   8. sep 2010 kan god se at det er det der står der...men jeg ville ikke kører med den...får har hårdy nakket lært at det er totalvægten man går efter..og der der med bare at fylde lidt i den går ikke.... men han kan jo printe det ud og ha med hvis han sku blive stoppet...men der kan jo osse være fejl på den side der

• #25   8. sep 2010 ville ringe til syne halle i morgen tidlig hvis jeg var dig. der får du helt sikkert det rigtigt svar

• #26   8. sep 2010 Har også altid troet at den ikke gik, det der med bare at fylde lidt i......

• #27   8. sep 2010 henrik, der står jo" bilens evne.".. i dette tilfælde er det 800kg, han max må køre med, så han må ikke køre med mere..

• #28   8. sep 2010 Ja det er vi enige i Brian...

Kommentér på:
1000 kg's trailer på 850 kg's træk

Annonce