Omkring toldsyn? {{forumTopicSubject}}
hej med jer
da jeg har importeret en bil, ville jeg gerne have noget hjælp?
1: sælger står og skal bruge et bevis, som han skal sende ind sammen med nogle andre papire til det svenske motor kontor for at afmelde bilen, for den står stadig i hans navn. hvad er det for et bevis?
han har sendt mig dette:kopia på mottagarlandets tullhandling som klart visar att fordonet ifråga har förtullats, eller en kopia på ett registreringsbevis som utfärdats i mottagarlandet då fordonet registrerats där istället.
När samtliga tre saker har kommit in till Transportstyrelsen, avregistreras fordonet. Om någon av dem saknas, kommer fordonet inte att avregistreras utan kvarstår då i det svenska vägtrafikregistret (ända tills kraven är uppfyllda) med säljaren som fortsatt registrerad ägare. Det kan ta tid för köparen att få fordonet registrerat i mottagarlandet och därmed få fram en kopia på en registreringshandling. En annan svårighet kan vara att fordonet kanske först ska renoveras eller ställas i ordning och att det hela därför drar ut på tiden.
2: hvis min bil skal toldsynes/synes og jeg vælger at gøre det her om en måned, og får papir på det osv.
sender han allerede der oplysninger til skat? og jeg får tilsendt en vurderet afgift?
for hvis jeg så ikke er tilfreds med det der, og jeg venter til efter den 1 januar, for så er bilen jo blevet 3 år i stedet for 2år som ny. ville det have en indflydelse hos skat, og afgift?
Ronnie...
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 3.177
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 149 Svar: 623
men hvis jeg får bilen toldsynet, sender de så ikke med det samme papire ind til told og skat ang. afgift?
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.539
jan 2008
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 149 Svar: 623
Papire fra toldsynet er nok at sende til den svenske sælger, så han kan afmelde bilen i sverige... så den ikke er i hans navn mere!
efter toldsyn samt alm. syn. står jeg med nogle papire som jeg skal have med ind til skat, viser dem, eller sender til dem. via de papire vurdere de afgiften som jeg skal betale?
er det forstået korekt?
men er de papire nok til den svenske sælger så han kan afmelde den bil?
jan 2008
Omkring toldsyn?