{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Klip i kortet ??? {{forumTopicSubject}}

Var uheldig at ha en promille over 0.5, hvor jeg blev anholdt selvom jeg ikk sad bag rattet eller noget som helst, og endte med jeg blev dømt uden beviser!
og skal nu på alkoholkursus.....

Nogen der har erfaringer med det???
Og får man klip i kortet pga det :S mener jeg ikke man gør, når det er betinget frakendelse allrede??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klip i kortet ???
  • #1   23. nov 2005 Hvad har du så lavet siden du bare blev dømt uden at sidde foran rattet?!?
    Hvis du har overtrådt færdelsreglerne der går ind under klippekortsordningen får du et klip, også selvom du får en betinget frakendelse..

• #2   23. nov 2005 Øh hvordan kan du blive taget når du ikke sidder bag rattet eller noget som helst ??

• #3   23. nov 2005 Ud og de spørgsmål de andre stiller vil jeg gerne vide hvordan du kan skrive at du var UHELDIG at ha en promille på over 0,5?? Det er sku da din egen skyld?!

Nu siger du godt nok du ik sad bare rettet men generalt har jeg lige så lidt respekt for spritbilister som jeg har for biltyve!!!

• #4   23. nov 2005 Bjørn, svar på msn din klaphat smiley

• #5   23. nov 2005 Jeg bad ikke om jeres mening om sprit bilister... Kører ikke spiritus kørsel. Hvis I ikke kan svare på det jeg spørger om og kommer med andre dumme kommentarer, så bare bliv væk...
    Tro det eller ej, jeg blev uskyldig dømt - måske fordi jeg er udlænding??? Det er sådan nogle ting der får udlændinge til at holde sammen he he

Mit spørgsmål lød på: får man klip i kortet i den her sag!
    Har jo fået straffen - der er ikke noget at gøre.

• #6   23. nov 2005 1. ja du får et klip hvis du bliver kendt skyldig.
    2. bøden afhænger af hvor høj din promille endeligt bliver bestemt at være ud fra den blodprøve du fik taget på hospitalet.
    3. straffen kommer også an på din endelige promille.

• #7   23. nov 2005 Jeg stod udenfor bilen, og der var nogen der havde ringet til politiet og sagt at der var tale om spiritus kørsel.
    Også ender det med jeg bliver dømt.. Der var ikke nogen ude og køre sidste times tid ca....

Men jeg bliver dømt fordi det er min bil, og jeg står beruset udenfor bilen... Folk er latterlige!

Det er DERFOR jeg skriver, uheldigt! smiley

• #8   23. nov 2005 det lyder helt sygt der, skulle policen så også bare tag uskyldige udlændinge for tyveri bare for at kunne lukke sagen??? jeg har selv en gang midstet kortet i 2½ år er da rimlig inde i hvad der er af regler, så din fortælling er ikke vandtæt

• #9   23. nov 2005 SAD NØGLERNE I

• #10   23. nov 2005 Ja nøglerne sad i....
    men har de beviser på det er mig der har sat dem i - hvis det overhovedet er ulovligt... og har fortalt dem at det er pga vi hørte musik.. motoren kørte sq ikke!

Bare et eksempel på hvor fucked folk er... selv politiet! De opfordrer simpelthen folk til ikke at respektere dem.. det her er for meget

• #11   23. nov 2005 JEG TROR DET GIVER ET KLIP FOR DU KAN MISTE KØREKORTET BARE VED OG SOVE I BILEN BERUSET MENS NØGLERNE SIDDER I. JA DET ER SGU NOGLE SYGE REGLER VI HAR

• #12   23. nov 2005 Yes Donald jeg sad bag rattet og sov på en p-plads

• #13   23. nov 2005 det er sku trist og miste det dyre pap på gund af det

• #14   23. nov 2005 Burde altså ikke få "klip", fordi jeg har fået betinget frakendelse.. skal sq op i det lorte kursus og forny mit kørekort... også få et klip i det???? Fandme nej - det er helt hen i vejret - hvis det er så vidt, er de fandme på stoffer eller sådan noget hele bundtet!

• #15   23. nov 2005 Må man så godt sove i bilen beruset, hvis nøglen IKKE sidder i?

• #16   23. nov 2005 ja det tror jeg nok. bare nøglerne ikke sidder i

• #17   23. nov 2005 Man skal bare holde sig langt fra førersædet hvis man har sprit i blodet. Resten er bilen er ok

• #18   23. nov 2005 Citat fra www.politi.dk
    "De enkelte klip bliver automatisk udløst, når du har vedtaget en bøde for overtrædelsen, eller der er faldet dom i sagen. Du bliver altså ikke idømt et klip i forbindelse med en dom – klippet bliver udløst efterfølgende rent administrativt."

Bare for en god ordens skyld, så I andre ikke også er i tvivl om det...
    Det er træls jeg er blevet dømt på den her måde osv, men sådan er livet - man skal passe på!! Det er altid noget jeg ikke får et klip!!

Tak for jeres svar, selvom der var negative iblandt..
    hygge

• #19   23. nov 2005 Som Weltz siger, så skal man slet ikke sidde i fører sødet, hvis man har drukket. Gør man nu alligevel, så skal nøglerne ikke være i nærheden, man må ikke have dem på sig, og alligevel er sagen tynd. man skal sidde alle andre steder i bilen..

• #20   23. nov 2005 finder lige min staveplade, he he

• #21   23. nov 2005 Hm, jeg ville nu mene, at hvis politiet har mistanken om at du har ført bilen i beruset tilstand, nøglerne sidder i tændingslåsen og du står lige ved siden af bilen og hvis de har en vidne der siger at du er steget uf fra førersiden, så klapper fælden..Så har de dig og det vil koste et klip, som jeg forstår det...
    Men hvorfor skulle sagen kommer derhen, når du siger at du ikke har ført bilen...

men reglerne kan ramme uskyldige her i DK, rimelig let endda. Atså forstået at man kan blive "klippet" for mindre fejltagelser.

Kommentér på:
Klip i kortet ???

Annonce