{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.867 visninger | Oprettet:

Vandt klagesag hos Ankenævn for biler {{forumTopicSubject}}

Yes, efter 9 måneders hård kamp, fik jeg endelig en afgørelse fra Ankenævn for biler.
Fandme godt at der er en smule retfærdighed til i denne verden smiley Bare træls, at man skal kæmpe i 9 måneder for at få sin ret iflg. købeloven.

Så skal jeg bare have bilen lavet, på sælgers regning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandt klagesag hos Ankenævn for biler
  • #1   21. sep 2010 må man få historien? smiley

• #2   21. sep 2010 Tillykke.. Men følger der en historie med eller?

• #3   21. sep 2010 tillykke men må vi ik få histories

• #4   21. sep 2010 Fortæl fortæl

• #5   21. sep 2010 Cool =) Jeg er selv igang med en klagesag og det er bare mega nederen at vente.........

• #6   21. sep 2010 Ja, nu må jeg jo desværre ikke svine forhandleren til, ved navn, på dette forum, men historien kan jeg da godt fortælle.

Jeg købte en knap 3 år gammel Suzuki Grand Vitara, hos en større forhandler i Silkeborg i Juli måned, sidste år. Efter ca. 5 måneder (i December 2009), begyndte ESP-lampen at lyse konstant. Det var efter en køretur på meget rimglatte veje, så det var sandsynligvis første gang, at ESP'en var aktiv siden købet.

Jeg kontaktede næste dag forhandleren, i den tro, at det ville de selvfølgelig lave. Men der tog jeg fejl. Jeg kom til at tale med en meget arrogant værkfører, som absolut ikke mente, at det var deres problem, når det var 5 måneder siden at jeg havde købt bilen. Jeg blev helt paf, for jeg havde jo, som sagt havde regnet med at det var en "ordentlig" forhandler jeg havde handlet med. Så jeg sagde blot , at jeg ville vende tilbage.
    Jeg nærstuderede herefter købeloven, og fandt frem til formodningsreglen, som siger, at hvis en fejl opstår inden for de første 6 måneder, så formoder man, at fejlen, eller årsagen til fejlen, var til stede ved overdragelsen.
    Jeg ringede endvidere til FDM's juridiske afd. og fik her bekræftet, at det forholdt sig sådan. De syntes naturligvis, at jeg skulle fastholde min reklamation, så jeg ringede tilbage til forhandleren.
    Her kom jeg til at tale med en anden værkfører, som lød noget mere fornuftig, men han ville ikke blande sig i sagen, når jeg allerede havde talt med den anden værkfører. Den arrogante skiderik jeg tidligere havde talt med, mente stadigvæk ikke, at det var deres problem, selvom jeg citerede købelovens formodningsregel, og informerede om, at jeg havde FDM's opbakning.

Derefter var der ikke anden udvej, end at oprette en sag hos ankenævn for biler. Denne sag har så pga. opstartsproblemer osv. (hos nævnet) taget ca. 9 måneder, selvom de reklamerer med en gennemsnitlig behandlingstid på 2 måneder.

Nu skal jeg jo så have fundet ud af, om forhandleren har tænkt sig at følge ankenævnets afgørelse, eller om han også bare skider på den, ligesom han tilsyneladende gør på købeloven.

Det værste af det hele er faktisk, at det sidste forhandleren sagde, da vi hentede bilen var "Nu skal i jo huske, at i har et halvt års garanti, pånær på sliddele" Havde man for fanden da bare bedt om at få det på skrift. Så havde der jo ikke rigtigt været noget at diskutere.

• #7   21. sep 2010 ligger firmaet inde i silkeborg eller uden for silkeborg, for lyder som noget jeg har hørt om før ved en forhandler udenfor silkeborg som ligger overfor en STOR! mondeo forhandler..

• #8   21. sep 2010 Inde i Silkeborg.

• #9   21. sep 2010 Hvis han ikke følger nævnets anvisninger.. så direkte i retten med ham..
    Hvis du har en indbo-forsikring har du sikkert også ret til retshjælp..
    Jeg vandt en sag efter den "nye" købelov, hvor motoren stod af efter 1 måned.. istedet for 6 tusind for et nyt topstykke kostede det forhandleren 50.000 for sagsomkostninger, synsmand mv..

• #10   21. sep 2010 Du kan bande på, at han ryger i retten, hvis han ikke følger nævnets afgørelse. Det kan jo også være at FDM ville være behjælpelig med en sådan sag.

Man har bare ikke ret meget lyst til at overlade sin kære bil, til en skiderik, hvor det har været nødvendigt at køre en sag, for at få sin ret. Synes ikke rigtigt at jeg stoler nok på ham, til at jeg tør lade ham rode i min bil.
    Kan godt være at jeg er lidt paranoid, men man ved jo ikke hvad han kan finde på!!!

• #11   22. sep 2010 Har talt med FDM idag. Og ifølge dem har forhandleren 30 dage til at efterleve Ankenævnets afgørelse. Gør han ikke det, ender sagen helt automatisk i retten.

Tror nok lige jeg skal have ringet til en vis forhandler imorgen, og aftale en tid på værkstedet smiley

Kommentér på:
Vandt klagesag hos Ankenævn for biler

Annonce