{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor lang tid normalt (forsikring)?
  • #1   28. sep 2010 mener det er max en måned eller 18 dage eller sån

  • #2   28. sep 2010 Mon ik det står et sted i din vens papirer ?

    Hvis ikke, kan jeg faktisk ikke forestille mig der er en lovmæssig maksimalgrænse..


  • #3   28. sep 2010 der står ikke noget om udbetaling,men han fik af vide fra taksatoren at der vil går et par dage...

  • #4   28. sep 2010 Kommer an på om det er hans skyld, om der er politi på osv.

    Er det hans egen skyld, og der bare skal udbetales penge går der op til 14 dage.

    Er det ikke hans egen skyld, men med politisag, afhænger det 100% af hvornår politirapporten er færdiggjort. - Jeg fik mine efter 3 uger i denne omgang.


  • #5   28. sep 2010 De 14 dage var i hvert fald, hvad taksator sagde til mig.

  • #6   28. sep 2010 Sjovt, at den slags indlæg altid er oprettet for en ven, der ikke har internet, eller ingen fingre har, eller har fået stjålet sin PC af et kobbel ulve eller et eller andet...

    Nå, men du kan jo hilse ham din ven, og sige at der sagtens kan gå op til et par måneder.

    Der ER en lovlig maxgrænse, hvis ens bil er erklæret totalskadet og hvis man har $$ tilgode, så har selskabet 4 uger til at hoste op, inkl. 14 dages respit, hvis det drejer sig om særlige tilfælde. Altså max 6 uger.


  • #7   28. sep 2010 Mads H-hvad er det der genere dig i dette indlæg?!!! manden er ikke medlem af bilgalleri...du kunne jo lad være med at svarer overhoved..men anyway..tak for dit svar ..

  • #8   28. sep 2010 Går der yderligere tid, har man faktisk ret til renter efter den af staten fastsatte Diskontorente (pt. 7,2% p.A.) af det skyldige beløb. Du/i kan læse mere herom i Forsikringsafgtaleloven (google er din ven smiley

    Men en MEGET god idé er at nærlæse hans forsikringspolice inden der rejses påkrav mod forsikringen, hvis fristen overskrides.


  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #9   28. sep 2010 14 dage fra selskabet har alle relevante bilag/oplysninger til behandling af hvorvidt skaden er dækket af forsikringen.

  • #10   28. sep 2010 Hov ja, Clegg - undskyld. Der går FØRST 14 dage (sagsbehandlingstid), hvilket er den frist forsikringen har til at indhente oplysninger, og herefter starter de benævnte 4 uger, hvorunder taxator skal på banen, osv. osv.

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #11   28. sep 2010 Mads H

    Nej du blander tingene sammen. Der er ved totaltyveri, at der går 4 uger. Ved en almindelig skade er det 14 dage.


Kommentér på:
hvor lang tid normalt (forsikring)?

Annonce