{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med autotrailer ??
  • #1   8. okt 2010 dvs du max må trække 1300 kg,og traileren vejer mere end 200 kg,så det må du ikke

• #2   8. okt 2010 Hvad er bødetaksten for det ? Hvad er det så med den regel at hele trækket ikke må overstige 3500 kg ??

• #3   8. okt 2010 mener bødetaksten er 5000 da det svarer til at køre med noget du ikke har kørekort til

• #4   8. okt 2010 mener bøden er 5000,-det står på dit kørekort max 3500 kg alt i alt

• #5   8. okt 2010 Ok, så jeg må gerne køre et træk op til 3500 kg hvis bil og trailer er godkendt til det ??

• #7   8. okt 2010 der står på reg attest hvor meget bilen må trække,prøv at kig der

• #8   8. okt 2010 Bilen må jo ikke trække mere end sin egenvægt + 50 kg.

Og det får du svært ved,,,, så hvis du fandt en anden bil,,, så måske....

• #9   8. okt 2010 Hmm, jeg har fundet frem til at efter maj 2009 er der kommet nye regler, og jeg fik kortet efter den dato.. Fandme forvirrende :S Jeg prøver lige at give min kørelærer et kald, så må vi se om han kan forklare lidt om det

• #10   8. okt 2010 Hvis den ikke skal for langt så smid et tov i den og træk den, er den uden plader køber du bare prøveplader til den.
    Smider du den efter bilen så bliver det en meget tung påhængsvægt, du risikerer nemt at den tager magten fra dig. I værste fald smadrer du ind i nogle andre og bliver skyld i at de dør eller skal leve deres liv i en kørestol.

• #11   8. okt 2010 Bufas - nu har jeg ikke tænkt mig at skulle køre ræs med trailer på ??? Fronten er afmonteret, så tror jeg bliver stoppet med garanti hvis politiet ser den med prøveskiver.. Og der er 200 km, så bugsering er heller ikke en mulighed.. Må prøve at finde en større bil

• #12   8. okt 2010 heidi M: det er jo hvid-plade biler du snakker om når du skriver egenvægt+50 kg.???. min gulplade vejer 1650 kg. og må trække 1975 kg....

• #13   8. okt 2010 Det kan være en katastrofeopbremsning pga andre kører med hovedet under armen!

200km er langt at slæbe den. Så nej det havde jeg heller ikke gjort, kender du ikke en der har en bil der må trække den?

Regn med at traileren vejer mellem 450 og 600kg.

• #14   8. okt 2010 Og katastrofe-scenarier kan man ikke forberede sig for, så skal vi ikke lade den ligge ?

Jeg prøver at skaffe større bil eller fejeblad - desværre

• #15   8. okt 2010 Nej det kan man ikke, og lige derfor er den værd at tænke over hvis du vælger at køre med mere på krogen end din bil må. Du får væsentligt forringet dine chancer for at redde situationen.
    Det er værd at tænke over.

Hurtig søgning på Google: http://www.bilbooking.dk/index.php?page=kategori-n

Skal du leje en til at hente den så regn med 5-6kr/km fra han starter hjemme til han kommer hjem igen. plus eventuelt bro/færge. Det havde jeg taget hvis jeg skulle køre noget.

• #16   8. okt 2010 Nu er det jo i Jylland jeg bor..

• #17   8. okt 2010 Google virker også i Jylland!

• #18   8. okt 2010 Ja, tror du da ikke jeg har prøvet det ?? Der findes ikke sådanne firmaer i en radius af 60-70 km fra hvor jeg bor..

• #19   8. okt 2010 erling M

Nå havde ikke set det var dig der skulle brige trailer, men Jeppe S....

Men det er jo ligegyldigt, man må bare ikke overskride vægtgrænserne.....

Hvis din må trække 1925 kg, så stadig en bil på ladet..... + trailerens vægt.....

Jef syntes nemlig han oplyste at dens egenvægt var....1250 kg. plus de 50 kg.. altså 1300 kg. han må køre med, og så er det jo om traileren han skal køre med KUN vejer 200 KG.....

Men den med de 50 kg. ´er en god regel at gå efter uanset hvad,, for det er jo sjældent at en gulplade kontra en hvisplade er meget andetledes i opbygningen, ud over at en gulplade ofte vejer mindre, og derfor må læsse mere i totalvægten og ikke egenvægten.....

Men måske også holde snot og skæg for sig...... hehe...

• #20   8. okt 2010 Ja, ifølge bilmodel vejer vores cmax 1250 kg og sierra 1100 kg

• #21   8. okt 2010 Heidi M: ja man skal overholde reglerne.. ja han skrev den vejer 1250 kg. men ikke om den er på gule eller hvide skilte. hvis den havde været på gule(ved ikke om man kan få modellen med det) måtte den måske trække 1600 kg. og så holder den 50 kg.s regel ikke. han får lidt svært ved at trække den sierra hjem, det er vi enige om.

og gule kontra hvide plader er næsten ens i opbygning, enig.. men en gulplade er rigtigt nok lettere pga. manglende sæder osv. men må osse laste 3 personer mindre(300-400 kg.ca.) så bremseevnen er jo den samme når du smider f.eks. 1250 kg.efter en hvidplade eller 1550-1650 efter en gulplade, hvis du forstår hvad jeg mener.

• #22   8. okt 2010 er denne c-max på gule eller hvide skilte??? hvis den er/kan fåes på gule må den nok trække 1500-1600 kg. så må man jo godt smide en bil på 1100 kg. på traileren hvis denne ikke vejer mere end 400-500 kg, og det kan sagtens findes...

• #23   8. okt 2010 Ja, det er meget muligt at bilen må trække mere end 1300kg. Min transporter på 1500kg, må eksempelvist også trække 2t, men har han ikke BE kørekort, må han selv max. køre med bilens egenvægt +50kg, og siden han ikke kender reglerne må man gå ud fra at han næppe har det.

• #24   8. okt 2010 Faktisk er det ikke nemt at få lov til at køre med den sierra på en autotrailer uden BE. Det kræver en bil på mellem 1550 og 1900kg, som må trække min. 1600kg., såfremt vi ellers siger at traileren vejer 500kg. Er den lettere ryger han for 50kg reglen, er den tungere ryger den på 3500kg reglen.

• #25   8. okt 2010 anders n: ja det er jo en helt anden snak. det er sgu dejlig at må trække så meget og have BE kort osse. så er der ikke så meget at tænke over...

• #26   9. okt 2010 Den er på hvide plader, og ja, det er rigtig regnet ud at jeg kun har alm B kort, desværre smiley Jeg tror jeg må finde en alternativ måde, tusind tak for jeres svar allesammen, det gav lige lidt mere klarhed over emnet smiley

Kommentér på:
Kørsel med autotrailer ??

Annonce