{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Klassisk, Veteran eller alm. personbil {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har i noget tid søgt lidt rundt for og finde oplysninger om hvor min gamle kadett c skal placeres i overnævnte kategorier.

Min kadett c er fra 1974 og det betyder jo at den står til og være veteran da den er over 35 år gammel.
Bilen står lige pt med en 1.2 motor i uden afgift og den vil over vinteren få smidt en C20xe motor i med 150hk, jeg vil herefter betale afgiften på bilen så den er synet og godkendt med ombygningen.

Men så er mit spørgsmål.
Er min bil stadig veteran efter ombygningen og kan den evt forsikres som veteran.
? har hørt man måske kan få den forsikret som klassisk bil, men ved ikke om det passer, når den nu er ombygget.

Mvh.
Lasse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klassisk, Veteran eller alm. personbil
  • #1   9. okt 2010 Det kan du ikke. Bilen skal være magen til da den kørte ud fra fabrikken. Det er dog muligt at det kan lade sig gøre ved klassisk tuning.
    Men med den motor der kan du ikke.

• #2   9. okt 2010 Tænke jeg godt.
    Men hvordan foregår det med klassisk tunede biler, der er vel også en masse krav og hvordan og hvorledes med syn er det stadig hver 8år eller hvad?

• #3   9. okt 2010 Motoren skal være tilsvarende den som bilen er født med

• #4   9. okt 2010 Teoretisk har Bufas og Steen ret.
    I praksis nej.

Du kan sagtens få veteranforsikret en bil, selv om den ikke står original. Det eneste forsikringsselskabet vil have, er 2 billeder af bilen. Så kører du ikke rundt med kæmpe thansen hækvinge og den ellers tilsyneladende ser original ud (altså uden kæmpe ombygning - udbygning mv) er der absolut ingen problemer.

• #5   9. okt 2010 Jesper !> Og hvad så hvis der sker et uheld og forsikringsselskabet finder ud af at det ikke er den org. motor der ligger i den hvad så?????

• #6   9. okt 2010 Så længe den bliver synet og godkendt med ombygningen, så bliver der ingen problemer.

Overvej lige f.eks hvor mange amerikanerbiler der kører med den originale motor...

Div hotrod's osv kan jo også sagtens forsikres som veteran, selv om de langt fra er originale.

• #7   9. okt 2010 Det er ikke spørgsmål OM de kan forsikres, men nærmere om de er forsikret i den stand de står i... Det svarer jo lidt til at du lige kender en der kan syne din Golf 2 1,3 med en 2,9 VR6 motor i uden du skal betale afgift, bilen er synet med motoren i, men den er ikke lovlig af den grund...

Skal det gøres så gørdet for guds skyld ordentligt i stedet for det andet lærlinge pis...

• #8   9. okt 2010 Forsikringen dækker da ikke selvom den er synet og godkendte med motoren. har en ven med en 323i som min som er godkendt alpina med en 3.5 og den afviste alle klassik firmaerne.

Kommentér på:
Klassisk, Veteran eller alm. personbil

Annonce