{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.271 visninger | Oprettet:

Værksteds gulv?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til og bygge nyt værksted. ca 220kvm. der skal enten males gulv( epoxy) eller lægges klinker.
jeg har idag 120kvm værksted med epoxy gulv, men problemet er, at der kommer brændhuller i det når jeg svejser!!
Hva har i andre på jeres gulve??
det epoxygulv jeg har idag er fra VESLA.

Vh Casper Christensen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værksteds gulv??
  • #1   9. okt 2010 så er det fordi det ikke er det rigtige maling,eller fordi det ikke er stærk nok

• #3   9. okt 2010 Jeg har ikke noget på nuværende tidspunkt ! Men er helt sikker på at det skal males. Har prøvet at trække dunkraft på flise gulv og det syntes jeg ikke er noget hit.

• #4   9. okt 2010 på mit job har vi hvise klinker! der totalt nice ud når der er rent! bliver dog hurtigt beskidt!

• #5   10. okt 2010 Det er træls med klinkegulvet når der så kommer en klat fedt på, eller endda bare en smule savsmuld eller kattegrus, man glider jo rundt mens man står og arbejder.

Jeg arbejder på et værksted, hvor der er blevet malet 2 lag vandbaseret Flügger epoxy, direkte på nyt støbt betongulv. Første lag var blandet op med 20% vand - det sugede dybt i gulvet, og efterfølgende et ufortyndet slidlag. Jeg finder det at være temmeligt stærkt, hverken store smeltedråber fra svejsning eller byger af gnister fra vinkelsliberen ser ud til at have nogen effekt på det. En hurtig fejning gør det flot igen, og når man så har gået i lidt gammelt skidt, så tager en vask med en stærk industri-gulvsæbe jo ikke længe - og efterlader det flunkendes nyt at se på.

• #6   10. okt 2010 hos hydra tech a/s hvor jeg armejder har vi malet gulv med sand i så det er skrid sikret og det er top nice og vi arbejder med truck og cylindre dele op til 16 ton vi har kun få hakker og ingen brændmærker efter svejser. det er ca 15 måneder siden det er malet så det holder ok mvh, ps vi svejser meget

• #7   10. okt 2010 På mit nye gulv har jeg toppen af poppen af Epoxy Maling.... Det blir slebet af igen og erstattet med klinker... Jeg svejser en del og det kan det bare ik holde til... og der hvor man tørrer tectyl pletter af med rensebenzin, bliver det helt mat...

• #8   10. okt 2010 hvordan kan det være toppen af epoxy maling når det ikke kan holde til rense benzin? vores renser vi med fortynder acetone og gulv vasker ingen problem da en epoxy er 2 komponet og"gulv" epoxy tit er syrefast . men man ku egentligt os dække gulvet af ved svejsning det er nok billigere end klinker : )

• #9   10. okt 2010 Hva der nu galt med alm fint pudset betongulv.... det kan da holde til lidt og hvert og ikke glat....?

• #10   10. okt 2010 Søren B - når man laver bil kan man til tider både komme til at spilde lidt olie eller komme til at kradse en gammel klat undervognsbehandling af. Hvis man så træder i det uden at lægge mærke til det - så bliver det gnedet rigtig godt ned i gulvet, og så får du det sgu aldrig fjernet igen. Det giver sorte grimme skjolder.

• #11   10. okt 2010 Søren B: 100% enig. mit alm. betongulv er aldrig glat fordi det suger olie osv... hvorfor må et værksted ikke se ud som det bliver brugt. det er ligesom folk der ikke tør bruge deres 100000 kr.´s køkken. det kunne jo være at det kunne ses at man bruger det..

• #12   10. okt 2010 Søren B og erling M : fordi det ser godt ud og når man får kunde besøg ser det prof ud at gulvet er malet og det er nemmere og feje og ha et pænt og rent værksted ; )

• #13   10. okt 2010 I kan se i mine foto det værksted jeg har nu. det gulv er VESLA's bedste 2 komponent epoxy, men det holder simpelhen ikke til de svejse dråber. Og jeg vil ikke ha rent beton gulv. Det skal se ordentlig ud..
    jeg tror det blir 50/50 klinker og malet gulv.

Kommentér på:
Værksteds gulv??

Annonce