{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Peugot - rygter {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg gerne høre jer
har altid fået afvide den var noget lort osv, men er det virkelig så slemt?
var ude og køre en tur med en kammerat i hans 106 gti, og hold kæft hvor der var smæk på!
så jeg er begyndt at overveje lidt om jeg skal have sådan en..
men hvad sys i om 106'eren ?
er det en rimelig holdbar bil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugot - rygter
  • #1   10. okt 2010 Held med lykke med forsikring på noget der hedder GTI smiley

Angående bilen, har aldrig prøvet den, men ikke noget jeg ville køre i eller eje.

• #2   10. okt 2010 Kan se du er nede ved Goller, man kan vel ikke komme rullende i en fransk papæske der?:b

Uden at vide det, mener jeg at det er dem som har det med at spise bagbroer til morgenmad.

• #3   10. okt 2010 Jeg er utroligt glad for min 206 Gti.. ingen problemer med den ud over at jeg måske godt kunne bruge mere plads smiley

• #4   10. okt 2010 De har deres svagheder.. Som alle andre biler! Men har den fået lavet svaghederne fornyeligt, så er det en fed bil smiley

Jeg ville ikke have noget i mod at købe sådan en vogn.. Men smag og behag, ALLE VW-folk vil sige nej - uanset om de har prøvet/ejet en selv eller bare har hørt det fra andre.. Det synes jeg efterhånden er et gennemgående tema fra VW-folk smiley

• #5   10. okt 2010 Jeg har en 206 gti'er, og den er jeg rigtig glad for, men min næste bil skal ikke være en peugeot.. der går jeg enten tilbage til vw eller køber en audi (: .. Men meget udstyr og få km til prisen i forhold til en tysker ..

• #6   10. okt 2010 Så du ikke Le Mans i år?

Turbo'erne er glade for at sige puf. Nååå ja også var der også en der var ved at flække smiley

• #7   10. okt 2010 Anders N
    køre da toyota nu smiley hehe.

Og ang forsikring er den faktisk 500 kr billigere i året end min celica

• #8   10. okt 2010 gid

nååe ja det kan jo os sammenlignes med gade biler smiley

• #9   10. okt 2010 Har selv ejet en 106 og det var sku lidt noget lort, men det er osse en ældre model.
    Skulle jeg selv vælge en pug i dette prisleje blev det en 206 gti.

• #10   10. okt 2010 Har selv ejet 3 peugeot'er (309,306 og 406). Mine forældre har ejet 2 Peugeot'er (106 og 206). Og min bror har ejet en 106'er.

Ud af disse 6 Peugeot'er har vi ALDRIG haft nogen som helst problemer, som ikke har været forventelige slid-reparationer. De har kørt upåklageligt, og vi har sjovt nok aldrig mærket noget til de elproblemer som alle taler om.

Konklusionen må jo være, at min familie er verdens heldigste!!! - Eller også er Peugeot'er slet ikke så slemme endda smiley

Jeg ville ihvertfald ikke have nogen som helst betænkelighed ved at købe en Peugeot igen.

• #12   10. okt 2010 Alle biler har deres svagheder, men franske biler bare bare rigtigt mange.

Diverse brugtvognstest og diverse andre tests viser hvad vi som mekanikere ser på værkstederne hver dag - franske biler ligger generelt nr chock.

Men dermed er det ikke sagt at de ikke kører godt for det gør de generelt.

• #13   10. okt 2010 Daniel. Hva har mest solgte bil med drift at gøre. Kan jo være alle dem der køber en Peugeot bare er uvidene.

Der er lidt statistik over fejl i bilerne. klik på de link i bunden:

http://www.dinepenge.dk/%5Bprimary-term%5D/artikel/sa-mange-fejl-har-din-bil

Det er ikke ligefrem Peugeot der pryder de øverste pladser smiley

• #14   10. okt 2010 Sjovt at folk bliver ved med at købe dem, igen og igen og igen.. Vi har mange kunder hos os som opgradere til en nyere Peugeot når de gamle giver op.. Men du kører vel VW som alle de andre der ikke kan lide Pug smiley

• #15   10. okt 2010 Nå ja for de bliver jo nød til at opgrader lidt ofter. Så er det jo klart det er landets mest solgte smiley

• #16   10. okt 2010 Daniel K-->

Det er i 8 ud af 10 tilfælde fordi langt de fleste peugeoter er velkørende og praktiske. Egentligt det langt de fleste mennesker går efter.

• #17   10. okt 2010 Brugte Peugeot'er har generelt mange fejl, og hvis du ser en modkørende bil der mangler en forlygtepære er det sjovt nok altid en Pikøj eller lignende fransk bil smiley Jeg er ikke Peugeot fan, men som alle andre brugtbiler er de kørt forskelligt.. Og en brugt GTI af alle arter har som regel prøvet lidt hård kørsel, så jeg ville nok finde en 'almindelig' Peugeot med en lidt større motor.. Mekanikken plejer ikke fejle noget på de nyere, men de har et eller andet med elsystemet som de stadig ikke har fået styr på ..

• #18   10. okt 2010 gearkassen og gearskiftet er ikke for godt i 106, jeg har altid sværget til vw, audi, og havde sgu aldrig troet jeg skulle have peugeot, men efter irriterende meget støj i vw erne især min golf 4 kører jeg nu 406, den er pisse god at køre i komforden er super god, man sider rigtig godt, jeg kan stadig ikke få armene ned når jeg kører i den, men jeg gruer for de problemer jeg ved vil komme med den før eller siden, og så er 9km/l sgu ikke meget for en 2,0t. allerede efter knapt 2 mdr. hvor jeg har haft bilen, er en bøsning i bærearm gået og udstødningen blevet utæt selvom den er helt ny, men det tror jeg nu er en fejl ved montering.

• #19   10. okt 2010 Well har ikke så meget imod Peugeot. Jeg skal bare ikke selv ha en brugt.

Efter jeg kender flere der har haft store problemer med deres pug. Nå ja så holdte der også en for rødt her i byen ved siden af hvor jeg bor. Så gik der sku bare ild i den smiley

Kunne ikke la vær med at smile lidt da jeg så Le Mans i år da det mindet mig om deres gadebiler. smiley

• #20   10. okt 2010 Jeppe S kan du ikke uddybe de elfejl der lidt? har selv en 306 1.4 fra 98. det eneste den fejler er lidt ridser i lakken og så har min trailer lige sprunget en sikring i bilen ellers er der intet med den.

skal lige sige at den er købt med fdm test osv. af en midaldrene mand der har brugt den som pendler bil.

• #21   10. okt 2010 har haft 5 peugeot alle med en del km på talleren mellem 260000 og 600000 km. som jeg til sammen har kørt over 200000 km i. og jeg har aldrig haft nogen problemer med el, det villeste har været en generator der er stået af, ellers syntes jeg ikke der har været flere reprationer end på andre biler. har også kørt golf, ford og opel.
    men de har godtnok en svaghed med deres bagbro

• #22   10. okt 2010 johnny .

Jeg har ikke selv ejet sådan et vogntøj, men jeg ved da at de har rigtig mange franske biler inde på værkstedet hvor min far arbejder, men netop elfejl i alle afskygninger.. Men det er mere den nyere generation, ikke 306 og sådan nogen

• #23   10. okt 2010 Alt hvad der kommer fra det land er noget lort.

De laver ikke andet end skrammel.

• #24   10. okt 2010 nu har jeg kørt rundt i mange biler efterhånden og dem der har været mest behaglige at køre i var de franske og de franske jeg har ejet har aldrig haft problemer med noget som helst.. udover lige en benzin pumpe på min første bil... men det er jo ingenting... hvis jeg skulle vælge mellem en 106 og en golf 3 var det 106 jeg ville have... billigere og køre i os og vægtafgift billiger har selv kørt rundt i en 106 i et halvt år godt nok kun en 1,1 men speedometer kunne køres ud med 5 voksnemennesker i bilen

• #25   10. okt 2010 Min 106´er var da en sjov bil, men alt for tit i stykker!

Min 406´er har jeg snart haft i 2 år. og jah, det eneste jeg har kostet på den er olie skift. Og jeg har kørt 70000km i den. Bilen har gået 270.000. Så vil ikke sige at Peugeot er noget lort!

Dog kan jeg ikke fordrage deres værksteds politik!

• #26   10. okt 2010 Ja en 106 er nok også så forsvarlig sikker at man kan køre speedometeret ud med 5 voksen i smiley

• #27   10. okt 2010 en 106'er er en ganske okay bil, en gti model har lidt med bærearme, også selvfølgelig bagbroen,
    det kan godt være den er fransk, men jeg synes nu det er en okay bil, og man kan også skrue på den uden at man skal i banken, modsat audi og alle de andre dyre biler.
    og med hensyn til le mans, (er ikke selv peugeot fan) men tænk nu hvis de havde holdt hjem, så havde de spist de audi'er med flere omgange. og selvom det er 24 timer man køre i, så er det jo stadig et racerløb, det må man sige peugeot var dominerende på omgangstider!

• #28   10. okt 2010 jeppe s: du må se dårligt... halvdelen af de biler der kører med sprungen pærer er da seat altea for de mangler de stort alle sammen... hvis ikke foran så bag på og så ryger bremselyset squ samtidig....

men nok om pærer.... har selv haft en 106 gti og den kan ses i min profil.... den kørte jeg i 1 år og ofrede et nyt oliedæksel.... så ja de går vildt meget i stykker eller noget... eneste minus jeg kender til dem er at gearkassen kan knurre lidt, men den er altså heller ikke bygget som formel 1 bil.... de kører røve godt og er faktisk ganske kvikke

• #29   10. okt 2010 Jeg har købt en 206'er, men har kun haft den i to uger, men den har da ikke brokket sig på de 4000 km jeg har kørt i den. Synes da det er en nogenlunde bil til pengene, men kan ikke sammenlignes med en bmw eller lign smiley

• #30   10. okt 2010 jeppe s: de elfejl vil jeg også gerne kende.... min forældre haft 2 stk 406 og ingen af dem har lidt af nogen el-fejl.... kører til dagligt i en peugeot expert og den lider heller ikke af el-fejl..... det er vist bare snik snak på det halve af de værksteder

• #31   10. okt 2010 Jeppe S, hvilke er så den nyere generation? Lige for at høre en uddybning.. For når nu din far har et værksted må du kende alt til det..

rene M, franskbrød er da ikke værst..

Henrik K, værkstedspolitik - en sådan udtalelse må høre en begrundelse bag :)?

• #32   10. okt 2010 Christian. Ja men nu skal man jo også lave bilerne så de kan holde. Det er sku da møg pinligt at være i front også gå i stykker. Audi kunne sikkert også lave en bil der var 10 sek hurtiger pr omgang. Men hva hjælper det hvis den kun kan holde 30 omgange før den falder fra hinanden.

Man bygger en racerbil til det den skal bruges til. Hvis du satte en F1 bil ind så var den sikkert meget hurtiger på Le Mans. Den kan bare ikke holde 24 timer. Nok nærmer kun 4-5 timer så er den motor ved at være færdig.

• #33   10. okt 2010 Daniel K.

Når man har garanti på en bil, vil jeg mene at når de selv kan høre der er en fejl på bilen, hvorfor Peugeot så ikke vælger og få den på værksted istedet for at gætte på ting som det kan være, som jo ingen betydning har efter deres hovede. Der er flere eksempler der smiley Og det er prøvet ved flere Peugeot værksteder smiley

Kan også sige det på en anden måde.

Bilen er ikke noget skidt, ihvertfald ikke i forhold til hvad man ellers kan få anskaffet sig.

Men Servicen hos de fleste Peugeot værksteder er sku rigtige dårlige!

• #34   10. okt 2010 Jeg har kørt over 400.000 i tre forskellige peugeoter. Den ene var jeg fandme nødt til at smide nye klodser på foran da de var slidt ned. Hvad fanden er det for noget lort man. Fuck peugeot, aldrig mere !!!! Jeg køber en Suzuki eller VW næste gang da jeg har hørt at det er det samme.

• #35   10. okt 2010 Fair enough - lyder som en lidt underlig oplevelse synes jeg smiley Ved da at vi af og til står på hovedet for at hjælpe trofaste kunder..

• #36   10. okt 2010 Daniel K.

Hvor er du da? for så kommer jeg da gerne med bilen hvis der sku blive noget igen?

Skal så lige sige at det bare var et skjold der sad ved udstødningen som sad og rystede smiley så det kostede ikke mig noget. Men bare det at skal stå og diskutere med dem er sku så træls.

• #37   10. okt 2010 Henrik K, det er jeg helt enig med dig i.. Hvis der ikke er nogen forhold der bør gøre sig gælende, så plejer vi være ret medgørlige smiley

Jeg er ved Burgaard Sørensen, aut. Peugeot og KIA værksted..

• #38   10. okt 2010 Har selv haft en del franske biler, pug 309, Ax gti og 106 xsi. Alle havde nogle fejl, ledninger bliver sprøde med tiden og knækker, ruster ved sprinkler beholder, alt rasler inde i kabinen osv.

Har også haft en Ibiza 1,8 turbo fra 2001, havde kørt omkring 30000km da jeg købte den i 2005. Ved ca. 35000 valgte gearkassen at stå af samt den begyndte at ruste i skærmkanter. LORTE BIL skal aldrig eje en VAG igen, så hellere køre rundt på en plæneklipper. SMC biler kan godt have en del skyld i at jeg hader VAG så meget.

• #39   10. okt 2010 En plæneklipper.. HAHAHAHA smiley

• #40   11. okt 2010 jamen for fanden i peugeoterne er de fleste el komponenter og nogen mekaniske dele som abs systemer fra Bosch altså fra TYSKLAND !
    ikke at der er noget galt med tyske biler kører selv en seat leon nu og har haft 2 peugeoter en 106 og en 306 som jeg egentlig var meget glade for i forhold til alder synes jeg ikke der var de store fejl og da slet ikke når jeg bruger min bil som en bil og ikke som et samler objekt smiley

• #41   11. okt 2010 Og ja turboerne er Garret turboer så hvor fejler peugeot der.

• #42   11. okt 2010 Sjovt som ingen gider indrømme de har problemer med bilerne, i er nærmest mere fanatiske en VW-kørere smiley

• #43   11. okt 2010 Eller også har vi bare en del ægte erfaring med Peugeot, og ikke bare en masse løse rygter, som sansynligvis er startet af Tyskerfans.

• #44   11. okt 2010 Nu skal i ikke blive for hellige med jeres vw, har set hvor meget det går i stykker på arbejdet. det er heller ikke nogen vidunder bil

• #45   11. okt 2010 Min 206 gti har jeg en del lort med, har lige hentet bærearme da de
    gonker meget i venstre side, pris hos peugeot 1530kr med mormor.
    en spilt knækkede i mit føresæde i glideskinnen så den ikke kunne stå i potition, og den lille dims der knækkede kunne ikke fåes så det var helt nye glideskinner pris 4500 uden mormor. det resulterede i at jeg fandt en brugt hos en hugger, varmen i elsæderne virker heller ikke, og så er det faktisk forbavsende tørstig i 2.0 udgave. pære brænder den som en i helvede, den kan godt knalde en forpære på 2mdr uanset hvor godt kval man køber dem i, det samme kan instrumentpærene osse godt finde på.. ærligt syntes faktisk det er en rigtig skod bil, og er lidt ked af at jeg har købt den.. Men skeet er skeet, og der er ikke noget at gøre ved det.. øv øv

• #46   19. okt 2010 min kollega har en 206 og sys fanme den er mere på værksted end hun har den smiley

En anden kollega har købt den nye 207 stw... .de har haft den 2 år... bremserne sku laves for 4300 og den ene klap nøgle gik i stykker efter 1 mdr smiley

• #47   10. dec 2010 106 er lort

• #48   11. dec 2010 Har en kollega der har en Audi A3, og den er fandme i stykker hele tiden. Så er Audi vel også noget lort!!!

• #49   12. dec 2010 min fars opel astra er også istykker jevn tit så er opel vel også noget lort

Kommentér på:
Peugot - rygter

Annonce