{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

BMW E39: Nypris på E39 530D step. i 99 {{forumTopicSubject}}

Hej!
Skulle der være en venlig sjæl som kan fortælle hvad nyprisen på en 530D step. VAN var i 1999 ?

Min kære forsikring (ETU) påstår at den var over 600.000 (for guleplader), så de kræver at jeg får monteret satelit-overvågning.

Så skulle der være en som har en gamle prisliste, eller blot kunne fortælle det, ville jeg blive meget glad

På forhånd tak,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39: Nypris på E39 530D step. i 99
  • #1   14. okt 2010 Det er fordi forsikrings selskaberne beregner gulpladerbilers nyværdi til den samme som hvidplade biler, grundet prisen på delen er den samme ved skade, og at ansvars skaderne er lige store om bilen er på gule eller hvide plader...

Er selv ansat i et forsikrings selskab, så kender det kun alt for godt...

• #2   14. okt 2010 Michael H - Når det handler om kasko (som jeg går ud fra siden de kræver GPS-tracker) så har det vel kun noget at gøre med bilens reelle salgsværdi, og ikke hvad det koster at reparere den efter en skade?

• #3   14. okt 2010 Ring og spørg hos BMW?

• #4   14. okt 2010 Thomas > det er jo pisse ligegyldigt hvad nyprisen er desuden er ETUs princip at gulplade biler / van der har nypris over 400.000 skal have GPS tracker, men hvis du så læser efter står der også at Hvis bilens handelsværdi på Tegnings tidspunktet er 200.000 eller under bortfalder krav om gps.

har selv lige ringet og skabt mig derinde i dag, min er forsikret til 170

• #5   14. okt 2010 Michael H )

Det giver jo absolut ingen mening.
    Så ville det jo også være mest fair at jeg fik takseret den som en bil på hvide, ved evt. totalskade.....

• #6   14. okt 2010 hvidplade biler hos dem, .. der kræver de GPS hvis handelsværdien overstiger 500.000 kr... og igen, hvis værdi på tegningstidspunkt er 200 eller under, bortfalder... krav

• #7   14. okt 2010 er det ikke ny pris værdi hvis den overskrider 500.000,men hvad faen betyder at Tegnings tidspunktet er 200.000 eller under

• #8   14. okt 2010 Det har da i aller højeste grad noget at gøre med hvad det koster at lave bilen ved en skade, da det er kasko forsikringen der betaler alle skader på din egen bil...

I øvrigt er forskellen på handels værdien af en E39 på hvide og gule plader jo ikke vanvittig stor mere...
    Men det er nok engang sådan forsikringsselskaberne i Danmark taksere biler, det er jo ikke noget jeg har bestemt smiley

• #9   14. okt 2010 JT > ja når du tegner forsikringen med kasko, .. må handelsværdien ikke overstige 200.000 + , så kræver de GPS tracker, hvis handels værdi er 200.000 - så bortfalder kravet.

• #10   14. okt 2010 og en e39 530d touring har nu en handelsværdi på 100.000 som van, ergo skal der ikke gps i

• #11   14. okt 2010 Ellers hvis en golf2 nu havde kostet 500.000 kr af ny, ... så kunne de jo ikke forlange man skulle have gps i den i dag, når den koster 5.000 kr

• #12   14. okt 2010 Hej B4NDIT !

Er det hos ETU du har disse oplysninger fra ??
    Eller fra et andet selskab?

• #13   14. okt 2010 Thomas > har selv fået brev i dag fra dem med anmodning om montering af TRIPPEL TRACK gps, det kan de stikke langt op i deres dybe røvhuller har ringet og brændt en sikring på dem i dag, da min bil er sat til 170.000 kr hos dem, da den blev tegnet forsikringen... der sagde de så længe den var under 200k handelsværdi skulle der ikke gps i, fik af vide af forsikringsmanden jeg snakkede med de havde sendt det ud til alle kunder med dyre biler, ..fordi der var mange der ikke havde det i...

jeg kan selv montere en defa, gps tracker til 1000 kr, og årlig abbo på 400 kr, så vil jeg da aldrig ofre 5k for en trippeltrack og 800 kr i abbo årligt.. de syge.. men de tjener penge og sammarbejder med trippeltrack.. så ETU tjener jo nok et beløb pr kunde de får henvist.

• #14   14. okt 2010 Aros gjorde det samme, dog krævede de at man havde GPS når det var AUDI, BMW, Mercedes biler over 2.0i... derfor flyttede jeg til ETU...

• #15   14. okt 2010 ETU tjener intet på at deres kunder smider GPS i bilen, men til gengæld spare de kassen på at de kan genanskaffe kunderne deres bil hurtigt igen, ibstedet for at skulle give en kontant erstatning...

• #16   15. okt 2010 michael nej hvor er du naiv gu tjener de da på at sammararbejde...

• #17   15. okt 2010 B4NDIT

Hvad gør du så,intet eller hvad,eller hvad kan der ske hvis ikke du får den sat i

Kommentér på:
BMW E39: Nypris på E39 530D step. i 99

Annonce