{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.048 visninger | Oprettet:

Hvilken vaskehal? og hvilken vask??! {{forumTopicSubject}}

Jeg er nød til engang imellem at køre min øjesten i vaskehal da den kan blive rigtig beskidt på denne årstid. Men spørgsmålet er hvilken tankstation/vaskehal skal jeg bruge? og hvilken vask? Altså navn på vaskehallen og hvilken vask? mange siger den billigste vask uden undervognsvask og voks osv. andre siger med undervognsvask osv..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken vaskehal? og hvilken vask??!
  • #1   16. okt 2010 Jeg har ladet mig fortælle at børsterne på shell er lavet af noget materiale som ikke ridser lakken så meget som andre.

  • #2   16. okt 2010 Bilen kan faktisk godt holde til at være lidt beskidt smiley

    Men jeg kender godt problemet, min har dog ikke været i vaskehal endnu.

    Jeg ville helt sikkert fravælge undervognsskyl, da du får en masse vand op steder hvor det ikke er meningen, og den behandling der er på undervognen bliver spulet af.

    Du skal finde en vaskehal med så bløde "børster" som muligt, men du vil ikke undgå vaskeridser i en vaskehal.

    Voksen der bliver sprøjtet på i vaskehallen er ikke det bedste, men den holder sig muligvis ren lidt længere tid. Dog skal du være forberedt på at det kan være skidt for udsynet, da det jo også kommer på forruden.

    Jeg kan ikke direkte anbefale en vaskehal.


  • #3   16. okt 2010 Du skal ikke benytte dig af undervognsvask om vinteren. De genbruger vandet til undervognsvask, hvilket resultere i at din undervogn bliver vasket med saltvand = rust!

  • #4   16. okt 2010 Undgår undervognskyl så, men hvis voks hjælper udover udsynet kan jeg vel bare pudse ruder efter? og bruger shell så der har de bløde børster.

  • #5   16. okt 2010 shell's børster er lige som dem til fodboldstøvler .. gå ind på nogle forskellige tanke og mærk på børsterne ..
    jeg bruger OK da de børster de har er som filt smiley ..


  • #6   16. okt 2010 Det skal helst være de der gummi børster ikke? Og undgå undervognsvask og hvis jeg bruger voks skal jeg pudse ruder efter? smiley
    - er der mere?


  • #7   16. okt 2010 glem alt det voks og lak forsegling smiley .. det holder ikke en meter i en vaskehal, den kan hverken pudse eller andet smiley .

  • #8   16. okt 2010 Jeg vasker også ALTID hos OK vaskehallerne. Børsterne er super fine. Og rigtig bløde.
    Men der er ingen grund til at købe vask med lakforsegling og voks. Det virker ikke.


  • #9   16. okt 2010 Efter min bil er blevet lakeret har jeg kun vasket hos Shell... Synes ikke jeg har lagt mærke til vaskeridser endnu... Og de kommer jo som regel temmelig hurtigt... Men spørg på tanken inden du vasker om det er nye børster i maskinen og om den ridser... I dagtimerne må der jo være en som har forstand på det... Alle stationerne har jo butikschefer... De ved det som regel =)

  • #10   16. okt 2010 og de skulle være ærlige ? .. det handler om nem tjente penge .
    man skal bare gå ind og mærke på børsterne inden man køre bilen ind smiley .


  • #11   16. okt 2010 Så jeg skal undgå hårde børster, voks og lak forsegling og undervognsvask?? smiley køre rundt og kigger på de forskellige tanke imorgen. så vil godt vide hvad min vask skal bestå af nu hvor jeg ved det med vaskehallen afgøres af vaskebørsterne.

  • #12   16. okt 2010 plejer at vaske min i hånden og så en sjælden gang imellem kører jeg den i en vaskehal for at få skyldet undervognen

Kommentér på:
Hvilken vaskehal? og hvilken vask??!

Annonce