{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Kører UK bil i DK med SE kørekort :) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Nu har jeg endelig fået bestilt diverse billetter så nu skal jeg over og hente en Supra i næste weekend.

Mit spørgsmål lyder så egentligt på.
Jeg bor i Sverige og har derfor svensk kørekort.
Jeg får lavet en speciel forsikring i sælgers navn som er gyldig i 2 dage så jeg må kører bilen.
Gælder denne forsikring også i Danmark?
Eller skal jeg op og have prøveplader til bilen?
Og sidst hvad er konsekvensen hvis jeg bliver stoppet i UK bil i Danmark med Svensk kørekort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kører UK bil i DK med SE kørekort :)
  • #1   17. okt 2010 Ved ikke lige i dit tilfælde, men læse herinde igår at hvis man køre i udenlandsk bil i danmark på dansk kørekort, skal du betale afgiften i bøde. men hæng mig ikke op på det

• #2   17. okt 2010 Forsikringen må vel dække i DK og sverige også, men undersøg det lige med sælger.
    Der er ingen konsekvenser i at blive stoppet i en UK bil med SE kort, havde du nu boet i DK havde det været en anden sag, men du må GERNE køre i en UK bil i DK så længe du ikke bor i DK...

• #3   17. okt 2010 YIIIHAAA H> Sludder og pladder... Det er kun hvis de kan bevise du bruger bilen jævnligt og ikke har i sinde at betale afgiften... Jeg er blevet stoppet i en Svensk bil, og fik en advarsel og lov til at køre den hen til ejeren (hvor jeg også var på vej hen da jeg blev stoppet)

• #4   17. okt 2010 du får bare en bøde du skal betale omgående hvis de er sure, ellers så slipper du med advarsel..

• #5   17. okt 2010 Steinmeier> De ter kun danske borgere der ikke må køre i udenlanske biler ikke den anden vej rundt... En svensker må jo også gerne kører i en danske bil...

• #6   17. okt 2010 det er tilladt at bruge danmark som et transitland så længe du ka bevise du skal til sverige med den

• #7   17. okt 2010 mht. forsikring da ved jeg intet

Men med at køre en UK bil i DK på se kort er INTET problem

Jeg bor selv i Norge og har DK kort .. Er blevet stoppet i en tysk bil i DK og udover at skulle bevise at jeg boede i norge så var der ingen problemer

• #8   17. okt 2010 Erik A> Det var lige det jeg mente...

• #9   17. okt 2010 du et svin du er... smiley

men tror ik der bliver problemer med det.. hvis du har en købs kontrakt på bilen inden for 2 dage så kan de jo ik sige noget rigtigt ?

Jeg ved det ik.. men tror ik der sker noget.. du bliver nok stoppet i tolden ved broen... som alle gør for tiden.. men så det jo baer sige du lige har købt svinet og så lige lave en donut rundt om dem og så videre !

SVIN! ... smiley skal da lige se den når du får den champ ! smiley

• #10   17. okt 2010 Tak for alle svarene.
    Super så slipper jeg for at skulle op på motor kontoret.
    Så det kommer jo nok til at gå smertefrit.

Mike: Hehe tak for de fine ord smiley
    Jeg er hjemme igen mandag eftermiddag så du slår bare på tråden så kan du se dyret smiley

Kommentér på:
Kører UK bil i DK med SE kørekort :)

Annonce