{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.650 visninger | Oprettet:

fotofælde {{forumTopicSubject}}

ja jeg kørte sku i en fotofælde idag

har lige et spørgsmål

i det de blitzer kan de så se ens nøjagtige fart inde i deres skide varevogn ?

eller blir der trukket lidt fra for kan se på denne her tabel
http://www.fartboeder.dk/

at jeg står til en bøde på 1000

kørte nemlig 65

hvor jeg måtte køre 50 :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fotofælde
  • #1   21. okt 2010 3 km/t trækkes fra under 100 km/t.
    3% trækkes fra over 100 km/t.
    Dette er for at kompensere for evt. fejlvisninger.

    Dette er KUN for fotovogne, og gælder ikke laser målinger osv.


  • #2   21. okt 2010 De kan se den "reele" fart, men de trækker så vidt jeg husker 3 km/t fra ved fart under 100 km/t og 3% fra ved over 100 km/t

  • #3   21. okt 2010 de trækker 3km fra det de har målt dig til. så du må vente og se. desuden er deres kameraer så dårlig at op mod 70 procent af billederne ikke kan bruges

  • #4   21. okt 2010 brug sikkertrafik.dk i stedet.

    http://www.fartboeder.dk/ er fyldt med fejl.


  • #5   21. okt 2010 Damn for langsom :s

  • #6   21. okt 2010 du får "kun" en bøde på de 1000 kr efter det link. men hellere en bøde, fremfor et klip i kortet.

    og så kør lidt langsommere næste gang i en 50 zone smiley


  • #7   21. okt 2010 jamen nogle siger at jeg kan riskikere at få klip for det blink

    kan det passe ?


  • #8   21. okt 2010 du skal kører mindst 66 km/t i en 50 zone for at få et klip.

  • #9   21. okt 2010 Hastighedsgrænse Får du et klip, hvis du kører
    50 km/t 66 – 80 km/t
    60 km/t 79 – 96 km/t
    70 km/t 92 – 112 km/t
    80 km/t 105 – 128 km/t
    90 km/t 118 – 144 km/t
    100 km/t 131 – 159 km/t
    110 km/t 144 – 159 km/t

    Kører du mere end 30 % for stærkt på en motorvej, hvor du må køre 130 km/t, får du kørekortet frakendt betinget.

    Kører du mere end 60 % for stærkt, 160 km/t eller derover i en almindelig personbil, får du frakendt kørekortet betinget.



  • #10   21. okt 2010 okay fair nok

    håber sku ikk nålen var så højt oppe : /


  • #11   21. okt 2010 Cookie Monster

    Reelt set, skal man køre 69 for at få et klip i en 50 zone, når de 3 km/t fraregnes ved en fotovogn smiley


  • #12   21. okt 2010 Hvis du kørte 65 på dit speedometer, så kan du godt regne med at du ikke kørte 65 men måske 60 og 3 Km/t. fra, så er du nede på 57 på bøden.

    De trækker 3 Km/t. fra op til 100 KM/t. og 3% over 100 Km/t.

    Men, der er rigtig mange som letter foden på speederen og først efter nogle få sek. lægger mærke til hvor hurtigt de køre, så nogle gange er det tit mere man har kørt end man lige troede.

    Det er i hvertfald mere reglen end undtagelsen.

    Der blvier ikke frasorteret 70% af billederne, det er noget sluder.
    Der har været perioder i starten hvor fralægnigns procenten måske har været stor, men det er altså ikke udstyret der er skyld i det, det er som regel opsætnignen af udstyret inden målingen.

    Husk på at det er anologt udstyr med analogt kamera, som de ikke har mulighed for at se billede justeringen af, før hele billede serien er taget og efterfølgende fremkaldt i mørkekammeret.
    De har dog nogle guidelines for hvordan det stilles op og justeres ind.

    Derfor kan det forekomme at man har justeret focus forekert eller blænden, sådan at billederne ikke blvier brugbare.
    Men det sker altså ikke med 70% af billederne :o)


  • #13   21. okt 2010 ååårrhhh

    hvis bare det forbliver til en bøde : (

    sidder her og er fucker bange for at miste mit kørekort

    hvor lang tid går der inden man får brev ?


  • #14   21. okt 2010 du mister ikke dit kort.

    Så skulle du have kørt 81 km/t.


  • #15   21. okt 2010 maks 3 uger, men som regel 1-2 uger.

    Du midster ikke kortet, du skal vel blot op og bevise at du kan køre bil med en teori prøve og en køre prøve. :o)


  • #16   21. okt 2010 passer ikke mathias, jeg blev målt med laser og fik trukket 3 km fra.

  • #17   21. okt 2010 Cookie monster .

    også når jeg har haft kortet under 3 år ?


  • #18   21. okt 2010 ja man trækker også 3km/t under 100 km/t & 3% over 100km/t fra med laserhastighedsmåler

  • #19   21. okt 2010 Jens A ja du har kun 2 klip istedet for 3.

    Og denne overskridelse er ikke engang til et klip


  • #20   21. okt 2010 får man kun et klip hvis man køre 81 km/t i en 50 Km/t zone ?

    når man som mig kun har haft det i under 3 år ?


  • #21   21. okt 2010 NEJ kortet ryger hvis man kører 81 km/t(over 60%)

    Klip kommer ved 66 km/t (over 30%)

    Har du ikke taget kørekort indenfor kort tid..


  • #22   21. okt 2010 jo men jeg har sku ikk styr på det der

    så ville det sige jeg MINDST kan risikere et klip i kortet og en bøde ?


  • #23   21. okt 2010 du skriver: kørte nemlig 65

    hvor jeg måtte køre 50 :S

    Så får du KUN en bøde og ikke mere.


  • #24   21. okt 2010 Fotovognene bruger ikek laser med radar, dog er det samme regler, 3Km/t og 3% reglen der bruges.

    Som nybegynder med kortet har man kun 1 klip uden der sker noget, ved 2 klip der får du køreforbud. de tager ikke dit kort, men ja i praksis betyder det at du skal op til orienterende køreprøve.

    Når du har haft det mere end 3 år er det først ved dit 3 klip at du skal op og bevise dit værd smiley

    Men har du allerede et klip i kortet og du nu igen får 1 klip, så ryger kortet ja.


  • #25   21. okt 2010 Deres civil vogne med video grej, de trækker også 3 kmt fra...

  • #26   21. okt 2010 Og hvis det er efter dit speedometer du har kørt 65, så kan du trækek evt. fejlvisnign fra også.
    Den er som regel mindst 5 Km/t.

    Men som jeg siger, så ser man som regel først på sit speedometer efter man har taget lidt af farten af og så kan det derfor godt være du egentlig har kørt stærkere, alt efter om du bremset ned eller bare slap speederen og hvor lang tid der gik fra blitzen gik af til du rent faktisk så på dit speedo.


  • #27   21. okt 2010
    ¤ Pede ¤ nej.


  • #28   21. okt 2010 Cevil vognene opgiver altid farten som du er målt til og her er der allerede trukket de 3 Km/t. fra. derfor kan man sige der ikke er noget at hente på den konto ved civil bilerne.

    Ofte bruger de også tids tagning teknik hvor usikkerheden allerede er taget højde for i måden tidstagningen blvier fortaget på.
    dvs. man tager tiden fra et vilkårligt punkt ved start efter bilen har passeret reference punktet og ved stop reference punktet der stopper man så tiden lige efter man har passeret punktet, for at være sikker på at det punkt man bruger er passeret/opnået. derfor trækkes der ikke yderlgiere fra disse.


  • #29   21. okt 2010 ja de udregner også gennemsnits hastigheden. Så der slipper man ofte billigere.

  • #30   21. okt 2010 CM

    Jo... det gjorde de med min chef for ca 6 mdr siden.... Han kørte på motorvej med fartpilot på 43-45 kmt ifølge hans gps fra jylland til sjælland om natten.... Der blev han hevet ind af en civilvogn der ville vise ham et stykke video.... Han var målt til 143,xx hvor han så trak de 3% fra, og forklarede at det var proceduren...


  • #31   21. okt 2010 jeg har lige modtaget en bøde målt med policepilot og der er intet trukket fra.

  • #32   21. okt 2010 Policepilot?

  • #33   21. okt 2010 Der er omkring 10 forskellige måder din hastighed kan blive bedømt på:

    Mesta
    Mesta er en gammel, efterhånden sjælden anvendt, radar. Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    PR94
    PR94 er en helt ny radar med tilkoblet bærbar computer. Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    LTI 20-20 laserpistol
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    LAVEG laserpistol
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t.

    Fotolaser
    Der skal fratrækkes 3 km/t ved hastigheder til og med 100 km/t og 3 procent ved hastigheder over 100 km/t. Desuden gives der en uofficiel ekstrarabat, således at der først udskrives bøde ved mere end en 10 procent overskridelse. Altså ved beregnet 56 km/t hvor der er 50 km/ begrænsning. (Dvs. måleudstyret har reelt vist 59 km/t, men der trækkes så de 3 km/t fra i tolerance).

    NEDAR
    ”NEDAR” er en radar, hvor udlæsningen er automatisk reguleret for målefejl. Det er altså altid det oplyste kilometertal, der danner grundlag for bøden.

    PolicePilot
    Ikke at forveksle med en PalmPilot. PolicePilot er et elektronisk stopur koblet til politibilens speedometer. Politifolkene giver en form for rabat ved at indlede og afslutte målingen på en måde, der er til tiltaltes fordel, så her er det altså også det oplyste tal, der gælder.

    Stopur (flyovervågning)
    Politifolkene giver en form for rabat ved at indlede og afslutte målingen på en måde, der er til tiltaltes fordel, så her er det altså også det oplyste tal, der gælder.

    Provida Videobil
    I Provida-videobilerne er Police-Pilot koblet sammen med et videokamera. Her er det den rene, målte fart, der gælder. Provida er ALTID monteret i helt civile patruljevogn og bruges ofte på motorveje.

    Fartskriver (især lastbiler)
    Bliver man bedømt ud fra bilens FARTSKRIVER, som regel lastbiler, fratrækkes 8 km/t før bødekalkulationen beregnes.


  • #34   21. okt 2010 STOPUR/POLICEPILOT
    Dette er den gammeldags form for for hastighedsovervågning og den er ikke så udbredt mere. Rigspolitiet benytter den stadigvæk på landets motor- og landeveje, tit kombineret med videodokumentation. Den benyttes altså meget sjældent i byområder, dog ses der ind imellem bl.a. en motorcykelbetjent som bruger stopur/policepilot på Lyngbyvej inde i København. Han holder så og gemmer sig ude på parallelvejen mellem de parkerede biler og farer så pludselig frem som en trold af en æske.

    En Policepilot er en slags avanceret stopur som kan aktiveres uden at du som bilist overhovedet kan se patruljevognen eller motorcyklen. Når bilen passerer en punkt på vejen som betjenten kan se, aktiverer han en knap på måleren, når han så selv lidt efter passerer det samme punkt (for eksempel et vejskilt) aktiverer han den anden knap. Så kører han efter bilen, tit meget langt bagude, og efter ca. 1-2 kilometers måling finder han endnu et målepunkt og trykker igen på knapperne. Fluks står synderens hastighed på displayet. Patruljevognen kan sagtens holde stille når målingen indledes, f.eks. på en motorvejstilkørsel eller inde på en rasteplads bag en busk.


  • #35   21. okt 2010 Police Pilot det bruger video vognene i hvertfald ikke mere.

    Video vogn og cevil er lige 2 forskællige udstyr skal i huske på smiley

    Police Pilot er de ntype hvor der ikek gives rabat dad det er trukket fra.
    Video bilerne er anderledes og har et andet system.


  • #36   21. okt 2010 Policepilot sidder i de alm patruljebiler

  • #38   21. okt 2010 What?..... Ka de alm patruljevogne måle fart?

  • #39   21. okt 2010 Ja det kan de da.


  • #40   21. okt 2010 Det er næsten det første de sætter i en politi bil, det er den police pilot der :o) selv de helt cevile biler som egentlig kun aggere transport biler.

    Men den der med at man køre eks. 200 på en stor øde bred landevej og der kommer en Politimotorcykkel i mod dig og ser dig og vender om efter dig.
    Her kan du nå at sætte farten ned til 80 og så kan han intet gøre dig.
    Han har intet på at du kørte for hurtigt.
    Hr- og Fru Danmark ved ikke bedre og siger ofte selv hvad de har kørt hvis betjenten siger du kørte vist bare 150 Km/t. skal vi ikke sige det, hvis du så siger ok og erkender det, så har du selv lige givet dig en bøde :o)
    Så her holder man maksen og siger, jeg er i min bedste overbevisning om jeg kun kørte 80 Km/t. :o) mens man smiler sødt og flimre med øjnene og ser rigtig artig ud :o) haha..


Kommentér på:
fotofælde

Annonce