{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.018 visninger | Oprettet:

lastbilchauffør uddannelse {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri håber dette er det rette sted og spørge der burde jo sidde nogle lastbilchauffører herinde eller nogle der har kend skab til det ang lærerplads, om det er muligt i denne tid selv mener jeg at alt er muligt bare stædighed, og tjener en nyudannet lastbilchauffør ? Har læst mange steder at lønnen kan komme ned på 50 kr i timen ? På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lastbilchauffør uddannelse
  • #1   25. okt 2010 ja det er da ikke unormalt, uanset hvad skal du aldrig tælle dine timer sammen og se på din samlet timeløn, hvis du tænker på hvor mange timer du er afsted for at tjene en alm. løn... , .. kender en der kørte syd på og lå på 28-35.000 udbetalt pr mdr ,og max hjemme en 3-4 dage på en månede...

• #2   25. okt 2010 Okay mange tak for svaret, jeg må bare gå i gang det kan jo være tiden er vendt til den tid

• #3   25. okt 2010 Hvis du får et alm chauffør job hvor du feks arbejder 7-16 eller sådan noget hvor du kommer hjem hver dag igen. så kan man jo let regne lønnen ud. så det jo bare min den løn som overenskomsten siger.

• #4   25. okt 2010 138,50kr ligger overenskomsten på for en udlært chauffør....

• #5   25. okt 2010 Thomas S, der er MANGE der leder efter lærerpladser for tiden. Så medmindre du har erfaring i forvejen, så ryger du bare om bag i køen. Men mange vognmænd bider på fordi de får 50000/70000 kr for at tage en elev ind, men når de holder sig også tilbage for man kan virkelig ikke bruge en elev til en hatfis de første 1½ år eller noget (indtil de har fået alle kørekort).

Og som faglært chauffør får du måske 3-4 kr ekstra i timen, end en ufaglært. Så det skal ikke være for pengene du tager uddannelsen, så kan du ligeså godt nøjes med kortet og så EU-beviset, men det kommer helt af sig selv når du tager kørekortet.

En nyudlært chauffør får ikke 50 kr i timen, så er det nogen der er gået med til en rigtig lokumsaftale. Du får efter overenskomsten, medmindre du aftaler andet med din vognmand.
    De 50 kr, kan være i exportløn? For der er vel ingen der er dumme nok til at køre for 50 kr i timen i DK? Ud over polakkerne, men de får mindre end det.

• #6   25. okt 2010 Jeg ville gerne selvf gerne kører syd på men som i siger det nok svært når man er nyuddannet

• #7   25. okt 2010 Det skal dog siges at din faste løn for 37 timer som elev er til at grine af. Men så er det godt man sjældent kan nøjes med at arbejde 37 timer som chauffør smiley

• #8   25. okt 2010 så dårlig er 138.50 da heller ikke. det da en okay løn. der da man ander job som ligger på det samme eller lidt mindre jo... sidst jeg kørte lastbil og det var jord-grus kørsel som var fra kl 05 og så til kl 15-17 stykker og der havede jeg da ca 8000 kr udbetalt hver 14 dag. det da ikke en lav løn synes jeg

• #9   25. okt 2010 Det er også svært at få export sydpå som dansker. Medmindre du som b4ndit siger, er villig til at være hjemme måske 2-3-4 dage på en hel måned. Du skal konkurrere med østeuropæere som kører til 1/4 af din løn og med glæde kører hele tiden.

Hvis du er villig til at sige farvel til alt socialliv, venner, familie, hund, kæreste, så er export sydpå lige noget for dig smiley
    Der bliver færre og færre danske chauffører der kører sydpå, for det er ikke værd og smadre sin tilværelse for nogle ekstra kroner på lommen.

• #10   25. okt 2010 Kenneth c mange tak for svaret, jeg kan ikke komme ind på skolen før jeg har kører kortet Sagde de

• #11   25. okt 2010 hvilken skole??

• #12   25. okt 2010 Jeg ringede til tec i hvidover og de sagde det

• #13   25. okt 2010 mærkeligt, det er vel deres opgave at gi dig kørekortet smiley

• #14   25. okt 2010 Nej det troede jeg os man skal selv betale det men ved du havd en elev så får i løn? Min kæreste er kostmitiker og arbejder over 37 timer om ugen og får kun 5000 efter skat

• #15   25. okt 2010 min erfaring er det nemmere bare at tage lastbil kort C evt CE og så bare søge ufaglært,

jeg tog for nogle år siden C kort og kom ind med det samme ved et sted, ( tilbød et par uger praktik hvor jeg ikke rigtig fik noget ) og det var fint har været ansat 3 år nu ( som afløser ) og det giver ganske godt... dog nat arbejde.

• #16   25. okt 2010 Thomas, du bliver ikke rig på det smiley Men du kan se satserne inde på 3fs hjemmeside.

Jeg er startet som 2. årselev og jeg får ligegodt 7000 efter skat for en 37 timers arbejdsuge. Men hvis du arbejder det rigtige sted, så skal du jo betales "rigtig" løn for overarbejde. Og overarbejde er jo næsten en daglig ting som chauffør.

Som sagt, så er det ikke pga pengene du skal vælge uddannelsen, for det giver heller ikke særlig meget i sidste ende. Det skal kun være fordi du virkelig ønsker uddannelsen at du skal tage den.

• #17   25. okt 2010 Alfred Nielsen fra Smidstrup søger en chauffør

• #18   25. okt 2010 Nicolai Z, hvis det bare er fordi man vil tjene "nemme" penge, så er det vejen frem. Du slipper dog ikke for eu-kval.

• #19   25. okt 2010 nej det ved jeg, det tog jeg samtidig med, da jeg var under 20 dengang smiley så det var ikke så slemt,

dog er der mange kurser jeg har taget efter følgende for at få lidt ekstra goder på min arbejdsplads, som man nok havde fået på udd.

• #20   25. okt 2010 Jeg ikke tag det for pengne men pga det er det jeg ville

• #21   25. okt 2010 Jeg ikke tag det for pengne men pga det er det jeg ville

• #22   18. nov 2010 hej thomas du kan gå ind på det her link http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=SD&Dato=20081211&Kategori=LONARB02&Lopenr=503191747&Ref=AR&profile=2261 der kan du se hvad en lærling får i timen.

men ja det er meget svært at få læreplads for tiden mange siger at man næsten kun kan få en plads hvis man kender nogen som kender nogen hvis du forstår

Kommentér på:
lastbilchauffør uddannelse

Annonce