{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea 2.0 TDI FR eller DSG?!?!
  • #1   26. okt 2010 fås FR ikke også med dsg ?

  • #2   26. okt 2010 Jo men kun i benzin udgave smiley

    Jeg ville sige at du spare nok lidt flere penge i brændstof i en med DSG i diesel smiley


  • #3   26. okt 2010 Jeg har en fr 6gears og har ellers kørt med automat gear i mine andre biler og syntes den er lavet virkelig godt til den 2.0 motor der er i ikke mindst fordi den køre langt på litern. Men at den os er rigtig "sporty" når vil lidt hurtigere frem. Så kan kun sige godt om den har prøvet.

  • #4   26. okt 2010 okay lyder godt. Så FR modellen har du kun oplevet som positiv? Ingen negative sider ved den smiley altså sådan umidelbart...

  • #6   26. okt 2010 nu min bil 5 år gammel og der har aldrig været noget som helst med min gear-kasse?

  • #7   26. okt 2010 Har prøvet lidt af hvert snart og ikke engang den s3 jeg havde med 6gear havde så godt et flow i gearkassen. Har hørt om nogle der brænder stemplerne af fordi de køre sindsygt og ikke lader motoren blive varm osv. Men har ikke nået skidt om min model nej.

  • #8   26. okt 2010 En FR har hvert fald sit træk til at kunne flytte sig!!
    Jeg lå pludselig med 180 på Strandvejen uden at bemærke det.. /:
    Men DSG er bare SÅ meget lækkert at køre med..
    Og jeg tror helt bestemt at du vil blive mest glad for automatgear..
    Selvom det faktisk ikke er automatgear som sådan.. (o;

    Men det er jo i sidste ende dig der skal afgøre om du vil have den hurtigere udgave eller om du vil køre luksus..

    Mht. holdbarhed, så kan jeg desværre ikke svare på noget..


  • #9   26. okt 2010 det virker bare dsg! det er min første med dsg gear og bestemt ikke den sidste! de er hammer hurtige smiley

  • #10   26. okt 2010 er enig med **chefen** om at en fr køre utrolig godt..

  • #11   26. okt 2010 Rolig nu RICER, gear olien skal skiftes for hver 60.000km, så ofte er det vist hellere ik smiley

    Det koster ca 1.000kr i tyskland for sådan en omgang. Så 1.000kr udgift for hver 60.000km for sådan en DSG gearkasse, det ser jeg ikke som den store udgift.

    En manuel gearkasse har jo også godt af at få skiftet olie, så faktisk ikke den store forskel der smiley


  • #12   26. okt 2010 Prøv en af hver

  • #13   26. okt 2010 det med dsg bliver blæst MEGET op. self er det dyrt hvis den går i stykker, men det er alt sku! du behøver ikke frygte det.

    bare ikke køb en chippet det har jeg til gengæld ikke hørt så godt om


  • #14   26. okt 2010 DSG eller spassermagic, som det hedder blandt os, er en sand fornøjelse at køre med. Alt kan ødelægges og det kan denne også, overholdes service osv er der nu ikke de store bekymringer er vores erfaringer(og det er iblandt 5 mekaniker. Så er der jo punkter som topstykke, vandkanaler, dyser.
    En del af mine bekendte kører Touran med DSG og det kører sku godt, en lille procent sats har haft lidt problemer.
    Valgte selv FR modellen dengang og hold da fast det er en rendyrket køremaskine. Langt på literen og kræft nok til det meste. Eneste minus jeg har erfaret er lidt støv fra baghjulskasserne, det hjalp så med andre dæk.


  • #15   26. okt 2010 Hej alle sammen.

    Det lyder som om DSG gearsystemet er fedt at køre med.. Tænker bare at det er fedt med de ekstra HK som FR-modellen har? smiley


  • #16   26. okt 2010 Jeg synes der er fint skub i min 140hk med DSG :).. Men ja selvfølgelig mangler du 30hk i forhold til en Fr, så dem skal du jo ikke køre om kap med. Men til dagligdagskørsel der mangler du hvertfald ikke kraft i en 140hk.

  • #17   26. okt 2010 okay, jamen det lyder jo godt.. Er det bare super lækkert med det DSG der eller hva? Skifter det hurtigt?

  • #18   26. okt 2010 Hvis du vil ha de ekstra HK - Chipper du 2.0 DSG modellen får du 170 hk smiley

  • #19   26. okt 2010 Ja det er super lækkert at køre med og meget flydende. Ingen voldsomme hak i bilen når den skifter gear, de mærker det faktisk stort set ikke når du er oppe i fart. Det sker tit jeg ikke opdager den skifter fra 4. til 5. gear.

    Nu kører jeg hver morgen ud af Århus og så ind i Århus om eftermiddagen. Der er rigtig mange stop. Der er DSG bare guld værd smiley


  • #20   26. okt 2010 Jeg vil næsten vove at påstå at du ikke kommer til at behøve eller mangle de 30hk som FR'eren har..
    Husk også på at DSG skifter hurtigere end hvad du nogensinde selv kommer til..
    Så set på teknisk data går en DSG hurtigere fra 0-100 end en manuelgearet gør..

    Nu husker jeg ikke hvad de går literen..
    Men skulle jeg vælge noget, skulle det være DSG.. Absolut ingen tvivl om det!

    Men der er meget omtale om DSG..
    Nogle mener de kan holde til en chiptuning, andre mener ikke at de kan..
    Men hvis en Touran kan køre med de 170hk og have DSG, hvorfor skulle en Seat så ikke kunne tåle at blive chippet??

    Går hvert fald ud fra at det er samme motorer og gearkasser der benyttes.. (:


  • #21   26. okt 2010 okay smiley I forhold til undervognen er den så anderledes i FR ned i DSG udgaven? og er der andre væsentlige forskelle?

  • #22   26. okt 2010 Man chipper ikke den 2.0'er! Det kan den slet ikke holde til. Topstykke og turbo ryger på mænge standard-biler, så det bliver selvsagt kun langt værre, når de chippes.

    Jeg kender to, der har oplevet, at DSG-gearet ryger - og dette uden den er mishandlet det mindste eller noget. Og det koster altså 50 kilo at få VW til at skifte sådan en...


  • #23   26. okt 2010 for og bag kofanger er anderledes i designet. du har lidt federe sæder i FR modellen. Hvide urskiver i FR. Lidt sænket undervogn, ikke meget. Sort midterkonsol i FR

  • #24   27. okt 2010 Ang. speedometeret, så er det et helt andet speedometer der sidder i FR..
    Det er ikke kun hvide urskiver.. (o:


    Og jo, det koster nok kassen at få skiftet DSG gearkassen..
    Men risikoen for at noget går i stykker er der jo på alle biler..
    Så vil ikke mene at det er noget man som sådan skal tænke på..
    Men man burde dog nok lige undersøge hvor mange som har oplevet at det ender så galt at den helt skal skiftes..
    Men må indrømme at jeg ikke har hørt noget om at nogle har måtte få den skiftet..

    Men hvad er der så gjort ved FR motoren siden den kan have 170hk og den almindelige 2.0 TDi kun har de 140hk??
    For måske man så kunne skifte de ting?



    Jeg har selv været på udkig efter Seat Altea i lang tid..
    Men syntes ikke om den indeni.. De er bare ikke praktiske.. /:
    Så jeg gik over til VW Touran, selvom den er større osv..
    At jeg så har droppet det igen, er af helt anden grund, men jeg ville uden tvivl kun vælge en med DSG..
    Touran kan du jo så også få med de 170hk og DSG, hvilket man ikke kan i Altea (Seat generelt, mener jeg?)..


  • #25   27. okt 2010 Jeg fortæller bare om mine egne erfaringer. Mine forældre samt en af deres bekendte har begge fået skiftet gearkassen med en regning på kr. 50.000 til følge. Det kunne ikke lade sig gøre at reparere den.

    Mine forældre har desuden lige fået skiftet turbo, selv om bilen er standard og kun har gået 140.000 km. En af mine kollegaer ødelagte desuden sin turbo umiddelbart efter en chiptuning. Derudover er der det velkendte problem med topstykkerne, der ryger – kender dog personligt ingen, der har oplevet dette.

    Det kan godt lade sig gøre at ændre sin motor, så den får de samme elementer som en FR-motor. Jeg kunne bare forestille mig, det let blev så dyrt, at det bedre kan svare sig at købe en komplet brugt motor – men jeg ved det da ikke med sikkerhed.


  • #26   27. okt 2010 Må indrømme at jeg aldrig har hørt nogle snakke om at DSG-gearkasserne har skulle skiftes..
    Men derimod godt hørt om de dårlige topstykker..
    Fol kan så bare ikke blive enige om det er 1.9 eller 2.0'erene der har dårligt topstykke.. (o:

    Og har også hørt at turbo'erne også kunne ryge sig en tur..

    Men efter det du skriver, så lyder det da godt nok til at sådan en Altea ikke lyder som jordens mest pålidelige vogn.. /:
    Gearkasse, topstykke, turbo og nok også andet.. Puuha..



    Nu ved jeg ikke hvad forskellen på 140 og 170hk motorerne er, men jo..
    Du har sku nok ret i at det hurtigt vil løbe op så det i sidste ende bedst vil kunne betale sig at købe en komplet brugt motor..
    ... Hvis de altså sælges.. Heh..


  • #27   27. okt 2010 1.9'eren er en god motor. Den har bare også lidt turbo-problemer i nogle af modellerne. Den har ingen problemer med toppen.

    Men ja, det er ikke nogen specielt god motor. VW er jo også stoppet med at producere dem igen smiley Jeg ville ikke turde købe en - man ved jo aldrig.

    Jeg tror ikke, de nyere DSG-gearkasser er lige så dårlige. Det var vist bare nogle uheldige modeller, de havde i starten - omkring 2004-2007 eller sådan noget.


  • #28   27. okt 2010 Er de stoppet med motoren? smiley
    Ja, så står det vidst galt til..
    Men er de så også stoppet med at producere bilerne, eller har de fundet på en anden motor??

    Fra 04-07 er alligevel også en rimelig stor del af bilerne.. smiley


  • #29   27. okt 2010 Jeg ved heller ikke, om det er alle modeller mellem 04 og 07. Det er bare de første modeller, hvor man ser problemerne. Jeg tror, de har forstærket gearkassen siden.

    Og ja, de laver ikke pumpedyse-motorer mere. De er gået over til commonrail, så det er en helt anden motor, der ligger i fx Golf 6 osv.


  • #30   27. okt 2010 Arh okaay.. Så i de nye Touran'er ligger der den nye motor i..
    Så er jeg mere rolig.. Heh.. For troede næsten at de var stoppet helt med at producere dem..


  • #31   27. okt 2010 Har lige skiftet min Altea FR TDI ud, Havde den fra ny, en Juni 2006, kørt 200.000 km på 4 år, med årlig km på 50.000km, jeg har fået skiftet dæk, bremser, viskerblade, forrude, tågelygter, som jo er alm sliddele. Af andre ting har jeg fået skiftet elrude kontakt, kabineblæser, Comfortmodul, Dørmodul begge fordøre(Dyrt)
    Den har fået tæsk næsten alle 200.000 km smiley


  • #32   27. okt 2010 Selvfølgelig har en FR fået tæsk hele dens levetid? smiley
    Det er sku da derfor den har fået navnet FR, sports-udstyret samt de felre hestekræfter.. xD

    Man køber vel ikke sådan en for at køre pænt? (o:


  • #33   27. okt 2010 og en EGR ventil

Kommentér på:
Altea 2.0 TDI FR eller DSG?!?!

Annonce