{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.335 visninger | Oprettet:

Godt eller dårligt byt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Hyundai Sonata vl 2,0 årg 98 og der er en som vil bytte med en Ford Mondeo 2,0 årg. 2000 stc.

men det er sådan at jeg ikke kender så meget til mondeo
hans bil er med ac (skal efterfyldes) kun elruder foran og selve bilen har kørt 340000 km men har fået motorskift som har kørt 140000 km. Skal lige sige den ser pæn nok ud efter alt de km. som man kan se på billeder som jeg har fået.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt eller dårligt byt
  • #2   27. okt 2010 behold din sonata. eller sæt prisen lidt ned

  • #3   27. okt 2010 Vil os mene du skal beholde den smiley

  • #4   27. okt 2010 Der er Mondeoen sgu lettere at sælge, så byt du bare smiley

  • #6   27. okt 2010 ok tak for så tror jeg beholder den jeg har nu for jeg tror ikke det er så nemt at komme af med en ( ford ) mondeo hvis den skulle sælges igen engang.

    Troels M jeg synes selv prisen er ok med alt det jeg har brugt på den.


  • #7   28. okt 2010 HAvde sku også byttet...

  • #8   28. okt 2010 Skriver lige en begrundelse.
    Din Hyundai er RIMELIG dyr, da de ikke er så eftertragtet. svær at komme af med.
    hvor en ford er nemmere, og hvis du kan dokumenterer for ny motorskift osv, så er det nemmere jo =)


  • #9   28. okt 2010 Can B : han har papir på motorskift og nej jeg synes ikke min pris er høj hvis man tænker på andre biler her inde på BG hvor prisen er højre end hos en bilforhandler og min pris ligger under prisen.
    hvis man somlinger min som har kørt under 150000 km til min pris og som en anden sonata som har kørt 250000 km så synes jeg prisen er ok.

    nå men jeg må lige finde ud af hvad jeg vil.


  • #10   28. okt 2010 jeg havde helt klart byttet. En mondeo er en bedre bil end en sonata og formentlig også billigere at holde kørende. Og den er klart nemmere at sælge igen bagefter.
    A/C kræver et eftersyn hhvert år , men det kan gøres for omkring 500 kg så det er en lille udgift i forhold til hvor meget glæde du vil få af det. Og elruder bagi kan nemt eftermonteres. Jeg gav 300 for ledningsnet, motorer og det hele da jeg satte el ruder i bag på min mondeo.
    og så er 340.000 ikke så vildt for en mondeo, slet ikke når den har fået skiftet motor. På trods af hvad der er blevet sagt tidligere i topic så skal de ikke have skiftet motor hele tiden. Driftsikkerheden er ganske udmærket (især i forhold til hyundai).


  • #11   28. okt 2010 mente selvfølgelig at a/c eftersyn koster omkring 500 KR og ikke kg

  • #12   28. okt 2010 Dem jeg kender der har eller har haft en Mondeo har haft ualmindeligt svært ved at få den solgt til rimelige penge, og de har rustet meget hurtigt.

    Jeg har ikke lige fået læst artiklen endnu, men brugttesten i forrige udgave af bilmagasinet var af en Ford Mondeo III, og der skulle efter sigende allerede være tegn på rust, overskriften lyder i hvert tilfælde:
    Brugttest: Ford Mondeo III
    Chok: Viser allerede første tegn på rust

    Jeg vil ikke sige din Hyundai er mere værd, men jeg vil påstå den er nemmere at sælge når den har kørt 200.000 km mindre.
    Det er jo heller ikke kun motoren der slides, det er hele bilen, så hvis bilen har kørt 340.000 km, så bliver den ikke i bedre stand ved at få en motor der har gået 140.000 km, det er kun motoren der (måske) bliver bedre.


  • #13   28. okt 2010 ahh nu er det da vist at overdrive at kalde det for et chok at der er første tegn på rust på en bil der er ti år gammel. Det er vist meget normalt med begyndende rust på ti år gamle biler.
    Men mondeo skal have rustbeskyttelse som alle andre biler, ellers kan de godt ruste lidt (ligesom stort set alle andre biler).


  • #14   28. okt 2010 Jeg har som sagt ikke læst artiklen (endnu), den ligger og venter, men lur mig om ikke de har kaldt modellen fra 2007-> for mk3, selvom det er en mk4, reelt set så var mk2 ikke en helt ny model.

  • #15   28. okt 2010 Jeg kender forøvrigt flere der har haft en Mondeo Mk3 (2000-2007 model), der har fået skiftet både døre og bagklap på garanti (og nogle for egen regning), det syntes jeg alligevel er lidt tidligt, selvom de ældste er (næsten) 10 år gamle.

  • #16   28. okt 2010 Mh, Mercedes har sgu produceret biler der efter få år var ved at rådne op i skærmkanter og døre...

  • #17   28. okt 2010 Dr. House ! >> Ligeså har Opel (Specielt Vectra A), Ford (Mondeo har været meget slem), og mange andre?

  • #18   28. okt 2010 Ja, men Mercedesen er sgu samme modelårgang som Mondeoen...

  • #19   28. okt 2010 Det er også det jeg tænker når en bil har kørt så mange km om man skal bytte eller ej, her tænker jeg selv på sliddele på bilen.Det med ac har set på nettet at de fleste tager ca 700 kr. og der var et sted jeg så at en gav næsten 2200 kr for genfyldning på en focus.

  • #20   28. okt 2010 Brian d: tænker du ikke på escort. Den kunne nemlig godt være fuldstændig tæret op allerede efter 4-5 år. Mondeo havde ikke samme problem. Det største problem med mondeo er de bagerste skærmkanter, de ruster meget. Men resten af bilen er ikke så slem.

    Smølfen: jeg har aldrig givet mere end 500 for et ac tjek og genfyldning ved min lokale mekaniker. Og hvis der er en der har givet 2200 for det så har der været mere end bare genfyld ellers har de taget røven på ham.


  • #21   28. okt 2010 Mht. A/C at det skal genfyldes, det bør samtidig tjekkes for utætheder, især hvis det ikke er blevet passet.

    Dennis K >> Det er ikke udelukkende Escort der havde det problem, jeg har som sagt nogen i min omgangskreds med Mondeo, de rustede også, og der var nogle med MkIII der har fået skiftet dele.
    Focus havde i nogle af de første årgange også problemer, det havde min nabos i hvert tilfælde, det endte med at bilen blev skiftet (dog til en nyere Focus).


  • #22   28. okt 2010 Dennis K >>
    Jeg har nu skimmet artiklen, og kan se at det er en Mondeo fra 2008, hvor der er tegn på rust i tre ud af fire døre, og huller i undervognsbehandlingen flere steder. Derudover er der filt-inderskærme, som resulterer i stor risiko for rustangreb i skærmkanterne.

    Inderskærmene kan udbedres ved eftermontering af hårde plast-inderskærme, og undervognen skal have supplerende rustbehandling. De undrer sig i bilmagasinet over at Ford ikke har lært noget efter problemerne med mange skiftede døre og klapper i modellen fra 2000-2004.

    Så alt i alt får den en meget hård medfart af en bil der er to år gammel. Og derfor forstår jeg godt at de skriver at det er chokkerende.


Kommentér på:
Godt eller dårligt byt

Annonce