{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Selvafbalancerende fælge? Findes det? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle sammen.
Havde lige en lille snak med en af vores lærlinge her til morgen.
Han har været ved den lokale dækmand igår og fået 4 nye dæk på.
Da han kører derfra ryster hele bilen når han når 80 km/t.
Han kører selvfølgelig tilbage og brokker sig, men får at vide hans fælge er selvafbalancerende, så de skal bare køre nogle dage og så skulle det rysten holde op.

Ingen af os har hørt om det før.
Har de bildt ham en træsko ind, eller findes der virkelig sådan noget?
Skal siges det er nogle audi A8 kopi fælge.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvafbalancerende fælge? Findes det?
  • #1   28. okt 2010 øhh hvordan skulle de dog kunne det..

Noget andet er at en lille smule rysten godt kan forsvinde når dækkene er masseret lidt, men ligefrem selvafbalancerende.. aah

• #2   28. okt 2010 Hvis det fandtes og der feks var væske i en ring osv. så ville de aldrig ryste... det er der desværre mange dæk mænd der siger for efter et par dage har man endten vendt sig til det, eller også gider man ikke gøre noget ved det...

Det er en røver på højde med røgvenderen og hyldeforlængeren...

• #3   28. okt 2010 Det findes sku ikke. det enester der er lavt er til lastvogn. der smider man sådan en pose i, med noget pulver i, inden man monter dæk og fælg. men det er aldrig lavt til personvogns dæk. så det passer ikke for ham.

• #4   28. okt 2010 nå du er også en af dem der er blevet sendt ud i byen efter sådan en..;-)

• #6   28. okt 2010 Vi sad også og var ret enige om at det er noget af en røver som de er kommet med der, og at han hurtigst muligt bare skal ud og få dem til at afbalancere dem.

• #7   28. okt 2010 Haha.. ja har også hørt den skulle være god nok... Jeg fandt også en hyldeforlænger af ren stædighed og brugte 2999,- af mesters penge på den og kom tilbage med et kækt smil af afleverede den til alles store overraskelse..

• #9   28. okt 2010 jan har en røgvender i min brændeovn
    en plade der sørger for det lige kommer en gang mere rundt i ovnen

og de fælge er da vist en skjult verdensnyhed

• #10   28. okt 2010 de dækfolk snakker kun for at holde sig vågne... har en kammi der var inde og få monteret vinterhjul på hans opel zafira firmavogn.. kammien siger at denne gang må de gerne spænde fælgene rigtig meget da sidst han fik skiftet var han ved at miste 3 hjul fordi boltene rendte løse...

så siger dækmanden fandme seriøst at hjulbolte nemt render løse hvis du spænder for hårdt. altså jo hårdere du spænder jo nemmere render de løse... hold nu!!!! dvs at for fremtiden fingerspænder jeg mine fordi så må de jo holde evigt og nærmest være svejst fast..

• #11   28. okt 2010 sten P

Det er ganske rigtigt, at du ikke må spænde dem for hårdt, da de så kan rende løs, det er derfor at bil fabrikanten foreskriver et tilspændings moment.. smiley

• #12   28. okt 2010 så dvs at hvis du tager en stålfælg og ellers knokkelspænder dem så kan man regne med at de render løse? underligt nok oplever jeg tit at bakse med at løsne bolte på folks biler som er blevet spændt max

• #14   28. okt 2010 b i l p r o f i l

• #15   29. okt 2010 sten den er nu go nok på alufælge

du kan mase dem på og efter et stykke tid løsner de sig

men med korrekt moment blir de siddende

Kommentér på:
Selvafbalancerende fælge? Findes det?

Annonce