{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.439 visninger | Oprettet:

Synsmand sur på toyota rat {{forumTopicSubject}}

Jeg var til syn i fredags med min celica t165 og en af tingende synsmanden mente var fejl var rattet.
rattet ligner et fra 80erne og der er et toyota logo på, det e dog ikke det originale rat, men toyota selv mente at det var noget underligt noget at påpege da den er i fin stand og god kvalitet, de mener at det er et originalt toyota sportsrat.
Problemet er nu at der ikke står (så vidt jeg ved) en eneste st165 ved huggerne og toyota har ikke et nyt rat man kan købe, ej heller i japan. Hvordan får jeg bilen synet ? nogen der ved hvor jeg kan få et originalt rat eller kan få en godkendelse på det rat jeg har.?

Her er der et par billeder af rattet.
http://img574.imageshack.us/g/dsc00192j.jpg/

Mvh Kasper Albin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synsmand sur på toyota rat
  • #1   5. nov 2010 Køb et rat der passer? Der skal vel bare være kontakt til horn

  • #2   5. nov 2010 find en anden synshal.. det er da mystisk det der..

    Er du sikker på det ikke er pga. der mangler Airbag..?


  • #3   5. nov 2010 Kør den til en anden synshal og tag chancen..

  • #4   5. nov 2010 ja ny synshal, for din bil har jo ikke airbag, og der er ikke airbag i det rat der, han kan ikke brokke sig på nogen måder over rattet, kun hvis bilen std. har airbag og rattet ikke har.

  • #5   5. nov 2010 Der ligger da indtil rat flere hos ophuggere:
    sundby thy autoophug
    autogenbrug svendborg
    bjerregrav autoophug
    bramming autolager


  • #6   5. nov 2010 Tag en anden syns mand, du må jo gerne udskifte rattet med det andet, det var jo noget andet hvis bilen var født med airbag, men det er den jo ikke. Fik dog en bemærkning på min golf 2´er jeg havde før. da det var for lille, det var 280mm, men kørte bare op til en hugger lånte et rat, monteret det, og kørte til syn igen, wupti. kan syntes det lyder ret mærkeligt.

  • #7   5. nov 2010 Ja kører ikke til den samme synsmand igen smiley

    Burde bilen ikke kunne gå igennem med hvilketsomhelst rat, når bare der er horn på ?
    For de rat jeg kan finde, er grimme og dyre.. smiley
    men hvis nu jeg skifter til at andet uoriginalt sports rat der har en tüv godkendelse, så skulle den vel gå igennem ?


  • #8   5. nov 2010 gav han ingen begrundelse for hvorfor rattet ikke var fint nok efter hans mening? For det ser da ikke ud til at være for lille eller noget.. Tænker bare at røvhullet ikke skal slippe godt afsted med at dumpe bilen, hvis rattet rent faktisk er lovligt nok, så han må jo have en god grund

  • #9   5. nov 2010 han sagde bare " alle enhver kan sgu da sætte et toyota logo på et rat"

    Hvilket jeg fandt underligt da der er en fordybning der hvor logoet sidder..


  • #10   5. nov 2010 Han er sikkert bare blevet dumpet af sin mandlige kæreste den synsmand der. Ring og spørg hvad problemet helt konkret er med det rat, når toyota siger det or originalt sports rat. Ellers må du køre til syn et andet sted, bare træls med sådan en spasser

  • #11   5. nov 2010 Ha blev nok lidt sur over at den havde xenon og en rimelig stor ny turbo,
    og dertil vil jeg gerne lige spørge jer, Må man ikke godt sætte en uoriginal turbo på sin bil ? for jeg har jo købt en anden der er en del større, men når den kun lader 0,4 bar så laver den omkring 220hk og bilen er tiladt at lave 225hk. Han sagde bare at jeg skal sætte den originale på, "for hvordan skal du eller jeg kunne bevise at den er lovlig med den turbo på? du skal kunne dokumentere at turboen er lovlig sammen med motoren"



  • #12   5. nov 2010 Jeg ville sgu bare køre i en anden synshal, og sige at du har skiftet rettet. Bare sig der sad sådan et uorginalt brian rat i da du var til syn første gang.

  • #13   5. nov 2010 Du kan købe et rat fra en Corolla E8 eller E9, de passer i. For jeg går ud fra, du kun vil bruge det til syn smiley

    Men du beder nok selv om problemer, hvis du kører til syn med xenon smiley


  • #14   5. nov 2010 Så længe rattet overholder visse mål så er det lovligt nok at skifte så længe der ikke orginalt er airbag

    Min gamle sierra blev da synet 2 gange med et sports rat.. ja dvs den blev ikke synet 2. gang men det var ikke pga. rattet men rust + hul i tanken


  • #15   5. nov 2010 Ny synshal med det samme.. Og det koster gratis at sige til dem.. ville i godkende min bil med dette rat, det ville den anden synshal ikke påtrods af at det er et orginalt rat..

    Prøv lykken du ;D


  • #16   5. nov 2010 haha kan godt li sat du køre til syn med xenon, og så er det rattet du dumper på... Jeg havde bare kørt til en anden synshal og sagt aat bilen skal omsynes, de kigger jo kun på det der står på synsrapporten.. Men for en sikkerhedsskyld, havde jeg nok lige taget stikket ud af xenon inden

  • #17   5. nov 2010 Ja set i bakspejlet sku jeg nok have lavet det om inden, men jeg fandt først ud af det i samme uge, da jeg troede at det fyldte helt vildt med xenon og at det så bare var sådan nogen bright blue pærer der sad i smiley ups..
    Men jeg prøver så bare igen med samme rat, et andet sted ..


  • #18   5. nov 2010 der er en god lang liste af fejl..
    alle skiver og klodser skal skiftes
    ny ankerplade i bag (kun2400kr smiley )
    håndbremse virker kun i den ene side.
    xenon kit afmonteres
    Turbo, emmisions krav samt effekt skal dokumenteres

    Så der er da noget at se til !


  • #19   5. nov 2010 okay hvordan kan en ankerplade koste så meget?? Tror den koster 200 - 300 kr til min, til bagi! sygt!
    Altså de fleste ting virker da rimelig overskueligt, f.eks bremser og håndbremse og afmontering af xenon tog mig 10 min sidst jeg sku til syn (havde sgu glemt det).
    Men det med den turbo lyder så godt som umuligt! Havde nok fundet en original turbo at sætte på!


  • #20   5. nov 2010 ja jeg tror også bare jeg sætter den gamle smadrede på, den render da rundt men den er virkelig slidt.. håber bare ikke at den skyder en masse olie ud af lejerne smiley det er surt, men sådan er det jo nok bare at have sådan en hurtig gammel slæde..

  • #21   5. nov 2010 Nogen synsmænd vil altså også bare finde noget på bestemte biler

    Jeg ramte i en der ikke kunne lide 4x4 biler.. Lykkedes ham da også at hamre hans hammer igennem et par steder.. Dog et par latterlige

    Bla i inderskærmen fandt han beslag til selerne ibag hvor dr var lidt rust.. Nu er det en gulplade bil så de seler er der slet ikke

    Han var i så små sko at selv dæk str. og lastevne blev tjekket


  • #22   5. nov 2010 Jeg kan se du kører med megasquirt... Du kan få den godkendt med 244hk hvis du opfylder følgende krav:

    - Du har lambdaregulering af indsprøjtningen
    - Du har monteret katalysator
    - Du kan fremvise en effektmåling fra et værksted som synsmanden godtager.

    Hvis du overholde dette skal du ikke fremvise den emisiionsattest som synsmanden kræver af dig nu. OG du har 244 hk - lovligt smiley

    Din bil falder ind under en masse undtagelser, så det er IKKE en generel regel. Du har bare været heldig...


  • #23   5. nov 2010 der mangler helt sikkert airbag. det er en st165, der er sgu da ikke airbag !! men det luder satme mærkeligt de ikke vil syne den. men jeg ved at www.supravisby.dk har en st165 til ophug

  • #24   5. nov 2010 ja LYDER!

  • #25   5. nov 2010 nyt link! www.supra-visby.dk

  • #26   5. nov 2010 - De ValkenBurg -
    falder han så også ind under nogle specielle regler hvor han må køre med ms? For mig bekendt er det da heller ikke lovligt


  • #27   5. nov 2010 Hvis det kun er den yderste kant ca 5 cm i bredden på dine ankerplader der er rustne så laver du bare en ny selv og svejser på det midterste stykke hvor bakkerne hviler. Har lige gjort det på min egen celica da jeg ikke gad betale den formue nye ankerplader koster hos Toyota. Man kunne ikke få dem uorginalt nemlig.. Det er fuld ud lovligt og min bil blev også godkandt uden problemer med det..

  • #28   5. nov 2010 Megasquirt er lovligt på hans bil, ja...

  • #29   5. nov 2010 ... men det er ikke lovligt på nogen af de biler du har haft.

  • #30   5. nov 2010 mærkelig synsmand... måske har han PMS. Min blev synet uden hornkontakt. Eller dvs. der er en kontakt i rettet men det er ik der man dytter. Det studsede han lidt over hvor jeg så viste hvor man dytter, så var det helt iorden. = )

  • #31   5. nov 2010 i rattet** fedt man kan rette i indlæg på BG! -.-

  • #32   5. nov 2010 Jeg kan ikke se problemet i rattet men det er ikke rigtig godt at komme til syn med xenon

  • #33   6. nov 2010 rattet skal være godkendt ellers må han ikke godkende bil'en med rattet i

  • #34   6. nov 2010 Det er det mest latterlige, jeg nogensinde har hørt. Han håber på at score de 250,- kr. ved et omsyn, ellers kan jeg ikke se logikken.

  • Yuriy P
    Yuriy P Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #35   21. nov 2013 Må man gerne skifte rattet ud med uoriginalt, og vis man må, hvad skal så kravne være til det ny rat?:D


Kommentér på:
Synsmand sur på toyota rat

Annonce