{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

er der problemer med den nye aygo? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at sælge supraen til gengæld for et "risikofrit" fartøj xD

på den måde ville jeg undgå en masse uforudsete udgifter (hvilke jeg hader da jeg sparer op til uddannelse pt)

men så er spørgsmålet, er bilen virkeligt så reel og fantastisk som det er blæst op ?

hvad kører sådan en litteren (den er jo opgivet til 22)
hvor hurtig / langsom er den fra 0-100?
hvad er topfarten?
snakker selvfølgeligt om tal fra egen erfarring og ikke std opgivelserne, medmindre de holder stik selvfølgeligt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der problemer med den nye aygo?
  • #2   5. nov 2010 Lyddæmpning ville være noget jeg selv ville lave i tilfælde af at det blir den jeg vil have mig, da bilen bl.a. skal bruges til et anlæg's projekt, dog et lille et da pladsen jo er meget begrænset, men det er jo en udfordring i sig selv smiley

• #3   5. nov 2010 de er faktisk ikke så ringe endda.. har en kammerat der har en.. de er sådan set ok hurtige fra 0-100 hurtigere end en golf 2 1,6 i hvert fald. jeg taler om benzin modellen. har intet kendskab til deres 1,4 diesel

ang hvad den kører på literen passer 22 meget godt (alt efter kørsel!- 300-350 kr for en fuld tank og du er godt kørende i lang tid smiley

• #4   5. nov 2010 okay, så opgivelserne er meget reelle ? smiley det er jo meget rart

det er også benzineren jeg tænker på, altså 1,0 vvti motoren smiley

• #6   5. nov 2010 sidste år blev den udnævnt til den billigste bil. måske ikke i indkøb, men i det lange løb, brændstof forbrug, afgift, forsikring, service udgifter osv.= 1 kr/km

• #7   5. nov 2010 Morten H: ja det har jeg faktisk læst et sted nu du siger det...

er der nogen herinde der kan fortælle ca hvad man gir for et service på sådan en ? smiley

• #8   6. nov 2010 service er jo helt an på hvem og hvor. men jeg ville bare køre å toyota værksted de ved da for det meste hvad de laver jo smiley

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 43
    #9   6. nov 2010 Har du overvejet den nye ford ka evt.?

Jeg har prøvet begge biler (dog relativt kort) og jeg synes umiddelbart bedst om ka'en. Den føles mere som en "rigtig bil" i forhold til aygo'en og dens 1,2 liters motor gør også at den føles kvikkere. Nu pressede jeg godt nok ikke forden så meget som aygo'en, men det virkede som om at den havde mere at gi' af. Tror vidst også at den er opgivet til at være et sekund hurtigere fra 0-100. Man kan vidst få en trend til ca. 100.000 fra ny af.
    Nu er det så subjektivt, men jeg synes at ford'en er væsentlig pænere og ligner en rigtig bil, hvor en aygo nok ikke giver den helt store "street-credit" da den mest, i mine øjne, ligner en pokémon med 4 hjul.
    Der er ikke så meget støj i en ka heller, lige ud over at dækkene rumler noget på ujævnt underlager. Om det bare er de standardmonterede dæk skal jeg ikke kunne sige.

• #10   6. nov 2010 Aygoén er en rigtig god bil, men en mere irelevant og intetsigende bil skal man lede længe efter.

Men som sagt en super go mormorbil smiley

• #11   6. nov 2010 Der er problem med de små biler.

Man er ved at køre over dem når de holder i en parkeringsbås, man kan næsten ikke se dem før man er drejet ind i båsen ;o)

• #12   6. nov 2010 rart at høre feedback smiley skal overveje den ford ka, men ford generalt har aldrig været mig, men det skader ikke at prøvekøre den jo

vil gerne have lidt feedback fra folk der selv ejer dem også ? har i fortrudt at i måske ikke valgte en iQ eller auris?

• #13   6. nov 2010 IQ ville jeg anbefale dig at holde dig fra, den er fin nok, men vi har haft en til udlejning i et års tid, og den er KUN fed hvis man kun kører i byen, som en smart bare lidt bedre køreegenskaber.

Ford Ka 1,2 syntes jeg ikke er specielt bedre end aygo, det eneste du får ekstra er en cylinder mere, og det er KUN lyden der er forskellen, jeg er en kende skuffet over Ka II, den er lidt af en æske Imo, og jeg har kørt i alle udstyrsmodeller af den lille bandit, da jeg arbejder hos ford/toyota, og dermed selv mener at jeg har ret til at bedømme..

• #14   6. nov 2010 bilen skal faktisk også hovedsageligt bruges i byen, men hvad gør iQ'eren nederen ? er det ikke bare rart at have det ekstra udstyr ? eller er det bare ikke pengene værd ?

Kommentér på:
er der problemer med den nye aygo?

Annonce