{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  betaling af moms
  • #1   9. nov 2010 jeps prisen X med 1,25

• #2   9. nov 2010 Kim I
    Ja det er salgsprisen+moms,altså feks 10000 kr+25%= 12500
    Er jo tit tilfældet hvis du køber en gulplade som har kørt ved et firma og du vil køre i den privat smiley

• #3   9. nov 2010 nemlig det jeg ikke lige var klar over om det var af salgs satsen eller en anden smiley super tak for svarene smiley

• #4   9. nov 2010 Er i sikre på, at det er brugtsalgs prisen der gælder? For så kan man jo bare skrive på slutsedlen at bilen er solgt for en fjerdedel af prisen, og så slipper den nye køber meget billigere i moms?

• #5   9. nov 2010 Mac
    Ja sælger kan godt skrive den er solgt for en 1/4-del af prisen,men hvis det er en forhandler eller et firma,så får han da et problem hvis han sælger en bil til 1/4-del af markeds-prisen,nu er Skat jo altså ikke dummere end at de godt kender priser på forskellige ting smiley

• #6   9. nov 2010 Min altea kostede 75000 kr hos en forhandler plus moms, så kom op på ca 93750 kr! smiley så jo, det er af salgsprisen på bilen

• #7   9. nov 2010 Det ville da være dumt af firmaet / sælgeren at sælge bilen til 25% under prisen - det kan godt være at den private køber får bilen til salgsprisen 'uden' moms, men set fra firmaets synspunkt, så går de fra at få 10.000 kr i kassen til kun at få 8.000 kr i kassen. Momsen ryger nemlig videre som salgsmoms til staten.

Så hvis du køber et produkt til 10.000 kr + moms = 12.500 kr, så får sælgeren kun 10.000 kr. De resterende 25% eller 2.500 kr ryger videre som moms.

• #8   9. nov 2010 han har jo købt den plus moms et andet sted, og derfor kan han ikke sælge den til 1/4 af prisen.

• #9   9. nov 2010 nu er det også kun på en brugt bil som du kan regne med 25% moms.

da jeg fik bygget min alukassebil til samlet pris på kr. 480.000,- udgjorde momsen kun omkring 75.000 smiley

Kommentér på:
betaling af moms

Annonce