{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Vw Golf 4 eller Seat Toledo år 98-02 {{forumTopicSubject}}

Hej BG-Bruger...

Skal til at skifte min vectra ud og overvejer kraftigt at købe en TDI. Har fundet ud af at min økonomi passer lige til en Golf 4 TDI eller en Toledo TDI... Så er min spørgsmål til jer hvad skal jeg vælge... I må gerne komme med Plusser og Minusser på begge biler hvis det er...

På forhånd tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Golf 4 eller Seat Toledo år 98-02
  • #1   13. nov 2010 Det er praktisk talt samme bil. Der er kun forskel på udseende - så tag den, du bedst kan lide.

Hvilken TDI-motor tænker du på? Hvor mange hk?

• #2   13. nov 2010 Toledo'en klart.. Men der er nu også mest fordi jeg synes den er fedest.. Og så er der selvfølgelig 5 døre, det er ikke alle golferne der er det i smiley Og så er seat'en også gerne lidt billigere, men kører mindst lige så godt smiley

• #3   13. nov 2010 den der har 110 hk... ved ikke hvad typen hedder.. hva med rep. og reservedele er de dyre...

• #4   13. nov 2010 er der så nogle svagheder man skal være opmærksom om...?

• #5   13. nov 2010 Reservedele er billige til sådan en VW, så det behøver du ikke bekymre dig om.

Ulempen ved Seat'en er, at den ikke fås i en 105 hk version, ligesom Golf. Det er en motor med en nyere teknologi. Det er dog ikke af så stor betydning igen.

• #6   13. nov 2010 Skulle hilse og sige at 110hk versionen kører tæske godt:) Jeg var i hvert fald sindsygt glad for min, ærger mig lidt over at jeg byttede den væk til passaten nogen gange..

• #7   13. nov 2010 Skulle hilse og sige at 110hk versionen kører tæske godt:) Jeg var i hvert fald sindsygt glad for min, ærger mig lidt over at jeg byttede den væk til passaten nogen gange..

• #8   13. nov 2010 Golfen er lettest så den er hurtigst hvis det da er samme kværn der er i

• #9   13. nov 2010 Det kan ikke være meget lettere den er, godt nok er den kortere end toledo'en, men den er så også bredere..

• #10   13. nov 2010 Bay: Nu kan jeg se at du har haft begge biler... Hvad for en synes du var den bedst af de to... ved motor ikke er den samme men mere generalt...

• #11   13. nov 2010 Nikolaj: Det er kun 50kg der skiller dem ad.

Golf IV er med i FDM motorbladets brugttest. Den får 3 stjerner ud af 6. Bestemt ikke en fejlfri bil.

• #12   13. nov 2010 har lige tjekket med vægt på bilbasen og de står til samme 1225 kg

• #13   13. nov 2010 hvad så med rust, nogle steder jeg skal holde øje med...

• #14   13. nov 2010 Jamen det er som sagt stort set samme bil. Kvalitetsmæssigt er Golf lidt bedre i interiør, men det er virkelig i småtingsafdelingen.

Uanset hvilken du vælger, så bliver du glad for den.

• #15   13. nov 2010 Jeg har en Seat Toledo fra 01 110hk Tdi'er - Bare sørg for turboen er skiftet indenfor rimelig tid det samme med toppakning. og intercooler. og at ALLe service er holdt. og sørg for den har fået undervognsbehandling. og tandremmen er skiftet, for det er rimelig dyrt hvis du ikke selv kan gøre det. Spurgte seat de ville have 16000kr for det men da jeg købte bilen blev jeg tilbudt at få det gjort for 4500kr. (kbte den hos en forhandler)
    bremser osv holder sindssygt lang tid, mine har holdt indtil videre 18xxx km og der er stadig over 70% belægning på, Det samme med støddæmpere de har holdt over 50xxxkm indtil videre og der er stadig massere af liv i dem endnu

Rust mæssigt er der intet at komme efter, jeg har 2 små steder hvor der er rust og det har ikke bredt sig en mm endnu og det var der da jeg købte bilen.

Svagheder: Turbo'en går nemt eller ventiler osv til turboen, og så har de et problem med vand indtrænging.

Jeg har kun ros tilovers for en toledo, vil ikke skifte den ud for noget som helst

Kommentér på:
Vw Golf 4 eller Seat Toledo år 98-02

Annonce