{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

aller første bil?? {{forumTopicSubject}}

hej bg. så skal jeg snart til at have bil. og har kigget meget rundt omkring over nettet.
og har fundet frem til en masse. ved ikke hvilken det skulle være.
- den må gerne være ok billig at køre i
- der må godt være lidt riv i den.
- den må helst gerne stå i mit eget navn, men kan os stå i en erfaren køres navn.
- den skal kunne holde til nogle tæsk og rpm.
- nem og billig i reservedele hvis noget går i stykker og tundele.
det var vidst det tror jeg.
men har kigget på disse biler:

1. Honda Civic 1,6 vtec, helst 5 dørs hvis det er muligt jeg kan finde en god og fornuftig en.

2. Opel vectra 2,0 16v

3. Toyota corolla 1,6 helst en gsi

4. Volkswagen golf 3 1,8 helst en 5 dørs. Hvis det er muligt jeg kan finde en god og fornuftig en.

5. Volkswagen vento 1,8

6. Bmw e36 320

de er ikke sat i rækkefølge.
hælder selv mest til honda civic 1,6 vtec. som min allerførste bil.
men vil gerne høre jeres meninger og begrundelser smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aller første bil??
  • #1   15. nov 2010 syns bar alle de vtec'er køre på mere olie end benzin... men det min erfaring.. smiley

og den vil blive dyr i dit eget navn...

vento'en vil sansynligvis blive billigst at køre rundt i i dit eget navn...

• #2   15. nov 2010 hehe tror sku ikk der findes den bil du søger, med alle de krav..

• #3   15. nov 2010 Du skal nok også gøre op med dig selv, hvor mange penge du vil bruge på forsikring.
    For et par af de biler du har skrevet bliver rigtig dyre at forsikre.
    Nu kender jeg ikke din alder, og jeg ved ikke hvor længe du har haft kørekort.
    Men du skriver selv din første bil, så går ud fra at du ikke er så gammel, og så bliiver det hurtigt rigtig dyrt, specielt med nogle de biler du overvejer.

• #5   15. nov 2010 har hørt rigtig mange ting og honda civic vtec. hvorfor ville den være dyr i mit eget navn? 1,6 liters. godt nok 160hk std.

niclas skal jo kun have 1 bil. det er bare nogle jeg har kigget på. og taget fra fordi det var muligvis noget som min første bil. og jeg er 17 lige nu. så det er når jeg lige er blevet 18 og får mit kørekort.

ja bmw'en er nok lidt dyr hvis den står i mit navn.
    og måske lidt vectra.

men kan da ikke se hvorfor de andre skulle være så dyre?
    vil ca ofre 30-40000 på min allerførste bil. og så kommer forsikring osv jo bagefter

• #6   15. nov 2010 nå det vidste jeg så ikke morten.

men jeg må jo godt ''låne'' bilen. feks på ferie i 2 uger? hvis det skulle være. jeg låner jo kun.
    det er hans bil når den står i hans navn. men har jeg kørekort så må jeg jo godt låne den og køre i den.

feks min kærestes storbror køre hele tiden i ders passat cc 3,6 v6. fordi den er så sjov at køre i jo. han bruger storset aldrig hans egen bil.

hvad mener du med hade top 6er?

• #7   15. nov 2010 du kunne købe min audi a4, den er billig at køre i, billig at eje, billig i reservedele. der er også udemærket ryk i den som første bil smiley

• #8   15. nov 2010 prøv og ring rundt til nogen forsikringsselskaber og spørg efter priser på de biler du har listet.. eneste måde og få den korrekte pris på! så kan du jo se hvor meget du skal lægge og om der er nogen af de biler du kan stryge fra listen med det samme..

• #9   15. nov 2010 Jeg er selv lige blevet 18 år for et par måneder siden, og jeg købte bil lige efter.
    Jeg har derfor brugt meget tid på at undersøge forsikringspriser, og det ville jeg også gøre hvis jeg var dig.

Hvis du vil købe en bmw, en hurtig Civic eller Corolla til 30.000-40.000, så skal du nok forvente at ofre næste lige så meget i forsikring, hvis den skal stå i dit navn.

• #11   15. nov 2010 havde valgt corolla gsi

• #12   15. nov 2010 stig c.
    har os overvejet lidt en audi a4 1,8 benziner. mere du kan fortælle om sådan en? smiley

henner !
    det vil jeg prøve at undersøge smiley

morten d.
    engang kunne man sagtens sætte bilen i sin fars navn feks. men vidste ikke de var blevet så strikse hvad det angår.

mikkel n.
    må man spørge hvorfor? smiley

• #13   15. nov 2010 Ord som: Bmw, Vtec, GSI, 2.0... Er virkelig ikke nogle gode ord at sætte sammen med 18 år + forsikring. Du kommer af med en 15000+ i ansvar når de hedder det. Du kan forsikre en bil som 18 årig til 8000 i ansvar.

Biler du kan forsikre til 8000 ca er.
    Corolla 1.3
    Civic 1.5
    Mazda 323 1.5
    Civic 1.5

• #14   15. nov 2010 Opel corsa*

skulle der stå som den sidste

• #16   15. nov 2010 har os streget bmw'en af listen igen. fandt os selv ud af den ville blive for dyr som 18 årige.

er der ikke andre biler som er rimelig kvikke som man kan få som 18 år?

• #17   15. nov 2010 Altså hvad er kvivk? min corolla er listet til 10,5 sec til 100. Det er fint nok, intet hurgtigt, men den kør da lige godt næsten 200.

• #18   15. nov 2010 morten d.

det var da pisse træls smiley hehe

mr k.
    hmm en 125-150hk. gerne 0-100 på 7-8sek. alting kan jo tunes. men må os gerne kunne holde til det. feks civic vtec 1,6. men den er dyr i ansvar pga vtec?

• #19   15. nov 2010 Ja og 160 HK (:

havde selv en masse drømme.. skulle give 18.000 for en del sol med 125 hk, og har ringet til ALLE. så hvis du siger vtec og 160hk.. såå kan du vel selv regne ud hvad du skal af med

• #20   15. nov 2010

**** Men hvis du skal have en hurgtig bil så snak med din far, men det er ingen opfordring! ****

• #21   15. nov 2010 shit man. det var dyrt. og en del sol er da på gule plader? er den ikke?

er der ikke andre sådan kvikke biler som jeg kan have stående i mit eget navn?`en kammerat giver 10.000 i året for at have hans mazda 626 1,8 med over 100hk std

• #22   15. nov 2010 jaa, en familie bil med en 1.8 motor er et godt bud. Men nok ikke en audi eller bmw, men de er jo lidt tunge, så ikke så hurgtigere trods okay HK.

Del sol er på hvide smiley

• #23   15. nov 2010 kan del sol ikke komme på gule? det er jo kun 2 personers. dog inden plads i.

kunne rigtig godt tænke mig en civic vtec 1,6 helst 5dørs. også en slags familie bil jo? smiley med lidt riv i.

ellers så hvad med en golf 3 1,8 90hk std?
    eller vw vento 1,8? 90hk også en slags familie bil jo. med masser af plads

har også hørt meget godt om en corolla som første bil. hvad med sådan en 1,6 gsi? eller for dyr i ansvar som 18 årig?

• #24   15. nov 2010 Kender ikke lige prisen på GSI, men den koster mere end 8000

Men du kan godt forsikre en vento og golf 3 1.8 til en 8000.

Nej du kan ik få delsol på gule plader smiley

• #25   15. nov 2010 køb en toyota

• #26   15. nov 2010 når troede jeg godt man kunne smiley

hvad vil du tro en civic 1,6 vtec 5dørs ville koste for en 18årig som lige har fået kørekortet?

• #27   15. nov 2010 Jeg har en Volvo s40 1,9 t4 fra 1998 (turbo) med 200hk fra fabrikken som jeg giver 10600kr for i ansvar pr år

• #28   15. nov 2010 hvor gammel er du?
    BMW POWER

Hvis det er din første bil, hvilket selskab så, dem vil jeg gerne snakke med smiley

• #29   15. nov 2010 Jeg bliver 19 næste år.. Og jeg har haft bmw'en først også en transporter og nu volvo'en hvilket går skide godt. Men grunden til den ikke er dyr i forsikring er fordi der ikke er mange unge der køre volvo

• #30   15. nov 2010 Christian B:

Har lavet lidt hurgtig søgning.. måske nogle der er billigere.

Men Danske forsikring (under topdanmark) = 23.000 i ansvar

• #31   15. nov 2010 BMW POWER . Men hvilket selskab ?

• #32   15. nov 2010 Topdanmark. Men får 20% rabatt fordi mine forældre har alle forsikringer. Samt jeg selv har det

• #33   15. nov 2010 Topdanmark. Men får 20% rabatt fordi mine forældre har alle forsikringer. Samt jeg selv har det

• #34   15. nov 2010 min er en 110hk diesel, også kan du jo nok chippe den til 130hk+ og en del flere nm som er det vigtige her... altså det er den bedste og billigste bil jeg har haft. eneste grund til jeg vil sælge den er fordi jeg skal have en der kan trække noget mere på krogen..

• #35   15. nov 2010 23000 om året for en civic 1,6 vtec? smiley

arh har kigget på den stig. og det er ikke noget for mig desværre.
    det er stc og en tdi er ikke noget for mig. helst benziner.

Kommentér på:
aller første bil??

Annonce