{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

betaling af afgift {{forumTopicSubject}}

har lige fået brev idag fra told og skat med betaling af min afgift på audien, de idioter vil kræftedme ha 117.000kr i afgift for bilen og de har sat den afgiftspligtige værdi til 68.000kr

hvordan foregår det så nu for det jo fuldstænding galt og give så meget i afgift for bilen, der INTET udstyr i den, der kun elruder foran og ik engang klima... den er sænket med gewind, og så chrom tagræling og facelift lygter, men når bilen er over 6 år gammel tæller udstyr ikke..

min bil er reg 1 gang 29.02.1996 gået 197.000km nu og det en 1.9TDI 110hk

hvis jeg går ind på told og skats hjemmeside så kan jeg finde dem her:

Art Personbil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 1,9 TDI
Registreret 1. gang 21/02-1996
Karosseri type / antal døre SC 5 døre
Motor 4 Cylindre 1896 cc 110 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / D / 185000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

------------------------------------------------------------ --------------------

Endeligt vurderet pr 07/01-2005
Afgiftspligtig værdi 55000
Registreringsafgift 93342
Handelspris inkl. afgift 148342

Art Personbil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse B5
Registreret 1. gang 26/09-1996
Karosseri type / antal døre STATIONCAR 5 døre
Gear / drivkraft / km / D / 16000 KM
køretøjets stand

------------------------------------------------------------ --------------------

Endeligt vurderet pr 31/10-2005
Afgiftspligtig værdi 61000
Registreringsafgift 104671
Handelspris inkl. afgift 165671

Art Personbil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 8D50Y4
Registreret 1. gang 04/12-1996
Karosseri type / antal døre STC. 5 døre
Gear / drivkraft / km 005 / D / 195000 KM
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 11/08-2005
Afgiftspligtig værdi 58000
Registreringsafgift 98649
Handelspris inkl. afgift 156649

Art Personbil
Mærke AUDI
Model A4
Typebetegnelse 8D50Y4
Registreret 1. gang 18/06-1997
Karosseri type / antal døre STC 5 døre
Motor 4 Cylindre 1900 cc 110 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / D / 205000 KM
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 02/06-2005
Afgiftspligtig værdi 64000
Registreringsafgift 108979
Handelspris inkl. afgift 172979

der kan man jo se at få 1 år siden har folk betalt lidt over 90.000kr for en bil med PRÆCIS samme data som min bil... mit spørgsmål er så jeg vil godt klage over det jo, jeg har ik lyst til at betale de 120k nu og så tage til vurdering om ca et halvt år når de har tid for det holder ik når den ska til pladesmed her i februar og så omlakeres osv det ka man jo slet ik sammenligne.. ka jeg kontakte told og skat printe alle de gamle vurderinger ud og sige nu må de altså lige spænde hjelmen?? og er det blevet regget i systemet nu? fordi da vi ringede ned til told og skvat køge og spurgte for sjov hva vi skulle tage med ned for at betale der sagde de 110k, ka jeg få en anden til at udfylde papiret med bilens data men i hans navn og så sende den ind?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  betaling af afgift
  • #1   7. dec 2005 nej det er ikke endelig vurdering, jeg har bar udfyldt det papir fra told og skat som man ka printe ud på siden, men jeg ka ik vente til den vurdering fordi der har bilen været til pladesmed, blevet omlakeret, kommet læder i osv så den TEMLIG meget anderledes end nu

• #2   7. dec 2005 Det gi'r 127.94% af bilens værdi, som du skal betale i afgift.. Det lyder da meget fair..

• #3   7. dec 2005 Kør til vurdering inden du betaler afgiften, så får du den nøjagtige pris.

• #4   7. dec 2005 Vrøvl.. smiley Fik lige skrevet forkert, det er 172% af bilens vurderingsværdi. Det er da fair nok, det plejer at ligge omkring 180%

• #5   7. dec 2005 det kommer også an på om der er meget udstyr i så som
    læder kabine og alt det der !!!!

• #6   7. dec 2005 morten k---> man kan først bestille tid til vurdering når forhåndsvurderingen er betalt! i det her tilfælde de 117.000

du kan bare ringe løs til de forskellige skattekontorer og hører ad! så længe du ikke har betalt er du ikke bundet! og så kan du bare køre til det skattekontor som giver den laveste vurdering! har hørt at de skulle være flinke med vurderingerne på fyn! så måske du skulle prøve der...!

kennet j

• #7   7. dec 2005 jeg var også selv i tåstrup med min egen og få vurderet! men det var den endelige vurdering!
    forhåndsvurderingen kan du vist få lavet på næsten alle skattekontorer tror jeg!

• #8   7. dec 2005 Plejer det ikke at skal være ca 60 % af bilens værdi i dk.?

• Rysse !
    Rysse ! Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 110
    #9   7. dec 2005 Du bliver nød til at betale og derefter få den til fremvisning... Hvis jeg var dig ville jeg udskyde projekterne med bilen indtil du er tilfreds med afgiften...

Jeg skal til og igang med min tredje klagesag over afgift... Det er meget korrupt og de prøver at presse én til at betale så meget som muligt...

• Rysse !
    Rysse ! Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 110
    #10   7. dec 2005 Man kan stadig klage selvom man kører den til fremvisning... Det skal bare være begrundet og skriftligt... Også selvom de kalder det endelig vurdering...

• #11   8. dec 2005 det er så problemet jeg kan ikke udskyde de projecter jeg igang med nemli... så hellere sælge bilen og hente en ny i tyskland og prøve igen.. nu prøver jeg og tage op til told og skat og printe alle de vurderinger ud der og så sige hvordan ka det være jeg ska betale 30.000kr mere end alle andre

• #12   8. dec 2005 så, jeg tog ned til told og skat med mine udskrifter og sagde hvordan ka det være de har betalt så lidt når jeg ska betale så megeT? og så blev den ændret til 106.000kr i afgift[:D] så det ka godt betale sig og brokke sig[;)]

• #13   21. dec 2005 Ja jeg har også lige betalt afgift af en audi A4 Avant TDI
    fra 98 der ville de ha 133000kr og efter jeg har været til vudering har jeg fået næsten 12000kr tilbage
    men har fremsendt en skriftlig klage og fået yderlig 6000kr tilbage.. så bare betal afgiften og kør til vurdering
    lad være at sætte plader på bilen det presser dem også lidt få hvis i ikke kan blive enige og du ikke har sat plader på bilen kan du vælge at få alle dine penge tilbage

Kommentér på:
betaling af afgift

Annonce