{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.159 visninger | Oprettet:

Erfaringer med E46 M3 SMG {{forumTopicSubject}}

Skal flytte til spanien for at arbejde og er derfor begyndt at kigge efter "en fornuftig slæde".

Umiddelbart bliver det en 2002-2004 BMW BMW M3 Cabriolet.

Jeg vil gerne høre fra de af jer der måtte have erfaring med SMG gearet i sådan en slæde??

Både som bruger og som mekaniker.

Godt og skidt, har læst begge dele andre steder, men kunne være fint hvis der er nogle herinde som ved noget om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med E46 M3 SMG
  • #1   18. nov 2010 Hvis du skal op i nogle bjerge og lege lidt, er det så ikke sjovere med manuel gear? Det ville jeg i hvert fald synes!


    Er dog hverken bruger, eller mekaniker. Men hvis du finder en godt serviceret een, mon ikke du er godt dækket ind så?


  • #2   18. nov 2010 Christian B: Nu har det så ikke så meget at gøre med din bil, eller lidt jo ..

    Har du fundet en endnu du vil have ? For jeg er spanier og jeg har en hel del familie dernede og min fætter har sådan en lille fætter M3 , som han faktisk er igang med at sælge for han vil have den nye X6


  • #3   18. nov 2010 Jeg har en 2005 M3 cabrio med SMG gear og var ude at prøve en 5-6 stykker både med og uden SMG gear. Det er selvfølgelig smag og behag men jeg ville aldrig nogen siden bytte min til en med manuel gear, i SMG udgaven har du jo begge dele. Automat gear hvis man bare ligger og triller og SMG hvis man vil lege. Bare fornemmelsen ved at skifte gear bag på rattet, som de gør i formel 1, er jo en drøm smiley men sørg for at købe en 04-06 model, de andre har en del børnesygdomme.

  • #4   18. nov 2010 Alonso . : Jeg skal ikke købe før til april-maj, da jeg lige skal sikrer mig at jeg bliver i det Spanske, tager derned efter nytår.

    Morten S: Har godt set at du har din til salg. Må sige at SMG også tiltaler mig meget.

    Ved ikke om der bliver råd til en 04-06 model. Hvad er det for børnesygdomme??


  • #5   18. nov 2010 Knirkende kalesche, knast problemer med de aller første 01-02 modeller + div. Jeg tjekkede alle forumer igennem da jeg selv skulle købe for at finde den rigtige model, men held og lykke med at finde den rigtige. Hvis du skulle være i tvivl om noget kan du bare skrive, så skal jeg se om jeg kan svare.
    Fik jeg nævnt at en SMG model har launch Control? smiley


  • #6   18. nov 2010 Christian: Det er bare herlt iorden .. Den min fætter har er en 05 model.
    Men vil bare lige sige en ting. Hvis du har ejet bilen i 6mdr inden du tager/ køber den med derned slipper du for at betale afgift smiley


  • #7   18. nov 2010 Morten S: Har du nogle adresser til de fora som du har været på, så kunne jeg lige lure lidt selv også? smiley

    Alonso: Vil du lige uddybe det??


  • #8   18. nov 2010 Desværre det er efterhånden et par år siden men Google M3 e46 så kommer der en masse tyske forummer.

  • #9   18. nov 2010 Tror faktisk nu at jeg har ændret holdning til bil smiley

    Er lige så lun på en Z4 3.0si

    Kan få en noget nyere bil til samme pris og har egentlig ikke brug for bagsæder. Desuden er den nok billigere at servicere end en M3?


  • #10   18. nov 2010 Christian: Ja, jeg har den gule renault på spanske plader . den havde jeg hgerhjemme i 7-8 mdr før jeg tog den derned. fik så afgiften herfra danmark udbetalt og da jeg tog ned til det spanske toldsyn spurgte de mig hvor lang tid jeg havde ejet bilen, de kiggede så bare på reg attesten og så sagde han at så behøvede jeg ikke betale afgift da jeg har ejet bilen i over 6 mdr.

Kommentér på:
Erfaringer med E46 M3 SMG

Annonce