{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

åbent luftfilter {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal til at montere et åbent luftfilter på min huyndai accent.
se linket (det er ikke min bil, men en magen til):
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14217

Her er luftfilteret monteret hvor det gamle sad, men jeg tænkte på, om den får kold nok luft?
Jeg ville i stedet montere mit foran, lidt til højre fra midten.
Da jeg er ny på dette område vil jeg vide om det er en god eller en dårlig ide?

mvh
Mathias

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åbent luftfilter
  • #1   19. nov 2010 jeg har smidt det på min 1.3 fra 1999 ( 12. måned) og det virker fint. bruger hverken vand eller olie.

tager nok billeder af bilen idag og ligger ind så kan du se det smiley

• #2   19. nov 2010 skal have mere kold luft hvis den skal yde og ikke tabe hk.

• #3   19. nov 2010 okay, så jeg skal have rør udefra og ind mod mit luftfilter for ikke at tabe hk?

• #4   19. nov 2010 lige præcis man kan købe sådan nogen alu rør, evt kan du gå ind og kig hvad jeg har gjort smiley

• #5   19. nov 2010 Det skal nok få det luft den har brug for...

• #6   19. nov 2010 Christian D @ Det ser godt ud. hvor har du købt det rør? smiley

• #7   19. nov 2010 Lige glat rør ud i skærmen hvor du sætter filteret.

Lad være med at tro at det er godt nok med et rør ind til dit filter i motor rummet.
    Så er det bedre med original luftkasse.

Et åbent filter i motorrummet vil ALTID koste HK. i forhold til standart luftkasse medmindre den er ekstrem dårlig.

Temperaturen i et motor rum ligger altid over +50 grader og den luft kan ikke bruges som indsugnings luft.
    Og her hjælper det ikke at lave en lille kasse eller købe en lille bøsse flexslange og tro at den kan forsyne filteret med kold luft ude fra.

Hvis du skal lave om på noget så gør det rigtigt første gang.

Hvis der er nogle som er uenige så læg et link til til et åbent filter der sidder i et motorrum....... så tager vi den der fra!

• #8   19. nov 2010 Christian D
    Der kommer langt fra luft nok ind gennem det rør.....

Lav dog et 3" glat rør hele vejen hen til den kolde luft og sæt filteret der....

• #9   19. nov 2010 1342 F @ okay, så du anbefaler ikke at skifte det? har det andre konsekvenser ud over at jeg får færre HK og hvor meget drejer det sig om? (jeg har omkring 100 hk)

• #10   19. nov 2010 Dårlig benzin økonomi, måske begynder den at motorbanke (knock)
    Dårliger køling af motoren.

Ikke utænkeligt at hver gang du hæver indsugnings temp. 1 grad stiger din udstødning med 3 grader.

Nogle Na. motore kan ikke tåle så meget varme og er måske indkørt til omkring 800 grader.
    Hvad sker der så hvis du suger 60-70 grader varm luft ind i motoren en varm sommer dag.....
    Måske stiger den så til +900 grader med risiko for at der kommer revner mm.

Din bil skal nok holde til det Mathias R
    Men hvorfor ikke gøre det rigtigt.

Gå på ebay og bestil nogle tykke alu rør og før så dit filter et sted hen hvor luften altid er kold.
    JAMEN ALURØR SUGER VARME TIL SIG:
    Ja men så find en brandslange og træk hen over røret......

• #11   19. nov 2010 Ja, før det især ned hvor vand og sne kan sætte sig...

Åbne filtre, særlig af CAI-typen, er no-go om vinteren i Danmark....

Jeg har af selv samme årsag monteret standardfilteret indtil vi rammer april.

Kommentér på:
åbent luftfilter

Annonce