{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

BMW 2.8 M50 tikker {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har haft nogle problemer med min BMW. Nogen gange, når motoren bliver presset lidt hårdt, begynder den at tikke. Sidste gang det skete skiftede jeg olie da olien virkelig var godt brugt og meget tynd. Jeg købte noget dyrt shell olie hvor der stod det skulle være til motorer under pres osv.

Men nu gør den det altså igen. Det er hydrauliske ventiler, så den burde jo bare indstille sig selv, ikke?

Når jeg presser den, ryger den sjællent over 5.000 rpm, og der er jo en begrænser for ikke at man skal komme alt for højt op hvis det nu skulle ske.

Jeg forstår ikke hvorfor at den gør dette. Nu håber jeg da at den stopper efter at den har holdt og blevet kold igen.

Motor kommer aldrig over i det røde felt hvad angår temperatur.

Er disse motorer bare dårlige til sådanne ting, eller er det mig der gør noget forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 2.8 M50 tikker
  • #1   22. nov 2010 mener du ikke m52 ? smiley

• #2   22. nov 2010 Hehe jo sorry, det er en M52 motor. Har ikke helt styr på BMW smiley

• #3   22. nov 2010 Det ku godt lyde som dine løftere er blevet lidt trætte..

• #4   22. nov 2010 en M52 motor tikker IKKE!! den gamle m20 motor tikkede, men ikke m50, m52 osv. de kan og skal helst gå som en symaskine. Grunden til at din tikker kan jo være mange, løfterne kunne være et bud. en Shell olie er ganske fornuftig, men det kommer jo an på hvilken udgave du har købt om det er 10W40 eller 5w40 eller noget helt andet....

• #5   22. nov 2010 Hans J
    Ja, det er rigtig min bmw tikker heller ikke, men gør min vens e30 smiley

• #6   22. nov 2010 Prøv at smide castrol 10/60 på, det er der flere der har haft held med,..
    Mvh Danny

• #7   22. nov 2010 Castrol 10/60 kan klart anbefales, jeg kører selv med det, og den tikker ikke, heller ikke når den har fået prygl

• #8   22. nov 2010 Tak for svaret alle. Jeg mener det er noget 15/40 jeg har smidt på den. Det var noget af det helt dyre olie der kom på. Fatter sagde ihvertfald god for den. Der står også bag på at det er olie til motorer der køre ved ekstreme temperaturer osv.

Hvor kan jeg købe nye læftere? Og er disse svære at skifte? Første gang den gjorde det smed jeg jo bare det nye olie her på. Jeg prøvede at skille den ad, men stoppede da jeg nåede til indsprøjtningsdyserne. Hvilken side sidder de på?

Jeg håber ikke det er en kæmpe arbejde at skifte dem.

Men er det en sygdom som M52 motoren har?

• #9   24. jul 2012 Min er også lige begyndt at tikke for hårdt det pisse træls og det lyder som løfter der færdig

• #10   24. jul 2012 Nu skal i lige passe på med Castrol 10/60 drenge. Efter der er kommet nye ejere er der blevet fjernet en masse additiver, som gør at den olie ikke er hvad den har været. Tag evt en sunoco olie i stedet. Jeg har altid selv kørt Castrol 10/60 på Silviaen, men det er slut nu hvertfald. Har kendskab til mc værksted der også er hoppet fra her efter ejerskiftet

Vh Aabenhuus

• #11   20. aug 2012 Jeg har nu ellers hørt fra flere at 10W60 kun skal fyldes på M motorer (når vi snakker BMW), da de hydrautiske løftere ikke kan arbejde med den olie..
    10W60 er dermed kun til mekaniske løftere..
    (Igen, er det kun hvad jeg har hørt rundt omkring.....)

Jeg kører selv med original BMW 5W40 olie i min M52..
    Eller.. Pt. kører jeg så med 0W40 (eller er det 30?), da de ikke havde 5W40 hjemme den dag jeg bestilte..
    Men den tikker nu også.. Så jeg er på udkig efter en olie som evt. skulle passe bedre til min kørsel, da jeg kun har 10km til arbejde, bilen ellers normalt kører længere ture (eller bare er tændt længe) men alligevel tændes og slukkes mange gange samt at der bliver leget og den bliver "kørt til" (o:

Men til at starte med, har jeg bare tænkt mig (når olien skal skiftes her snart) at hælde noget "Oil System Cleaner" i, for at få renset skidtet igennem og så ellers bare håbe på at det kan hjælpe med noget frisk 5W40 igen..

Men jeg har nu alligevel ikke megen tiltro til det olie-cleaner, da det jo skulle "opløse" oliens smørreevne og at man derfor IKKE må køre med det..
    For jeg kan da huske at jeg lige nåede at hælde det på en af mine tidl. biler, hvor jeg opdagede at jeg havde glemt olien og jeg så måtte drøne hjem og hente det..
    Ingen forandringer eller skader på motoren.. smiley

Kommentér på:
BMW 2.8 M50 tikker

Annonce