BMW 2.8 M50 tikker {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har haft nogle problemer med min BMW. Nogen gange, når motoren bliver presset lidt hårdt, begynder den at tikke. Sidste gang det skete skiftede jeg olie da olien virkelig var godt brugt og meget tynd. Jeg købte noget dyrt shell olie hvor der stod det skulle være til motorer under pres osv.
Men nu gør den det altså igen. Det er hydrauliske ventiler, så den burde jo bare indstille sig selv, ikke?
Når jeg presser den, ryger den sjællent over 5.000 rpm, og der er jo en begrænser for ikke at man skal komme alt for højt op hvis det nu skulle ske.
Jeg forstår ikke hvorfor at den gør dette. Nu håber jeg da at den stopper efter at den har holdt og blevet kold igen.
Motor kommer aldrig over i det røde felt hvad angår temperatur.
Er disse motorer bare dårlige til sådanne ting, eller er det mig der gør noget forkert?
maj 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 341
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 70
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.485
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 11 Emner: 12 Svar: 73
apr 2007
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 362 Svar: 1.114
Ja, det er rigtig min bmw tikker heller ikke, men gør min vens e30
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
Mvh Danny
dec 2002
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 613
dec 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 70
Hvor kan jeg købe nye læftere? Og er disse svære at skifte? Første gang den gjorde det smed jeg jo bare det nye olie her på. Jeg prøvede at skille den ad, men stoppede da jeg nåede til indsprøjtningsdyserne. Hvilken side sidder de på?
Jeg håber ikke det er en kæmpe arbejde at skifte dem.
Men er det en sygdom som M52 motoren har?
aug 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 20
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
Vh Aabenhuus
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Biler: 11 Emner: 101 Svar: 831
10W60 er dermed kun til mekaniske løftere..
(Igen, er det kun hvad jeg har hørt rundt omkring.....)
Jeg kører selv med original BMW 5W40 olie i min M52..
Eller.. Pt. kører jeg så med 0W40 (eller er det 30?), da de ikke havde 5W40 hjemme den dag jeg bestilte..
Men den tikker nu også.. Så jeg er på udkig efter en olie som evt. skulle passe bedre til min kørsel, da jeg kun har 10km til arbejde, bilen ellers normalt kører længere ture (eller bare er tændt længe) men alligevel tændes og slukkes mange gange samt at der bliver leget og den bliver "kørt til" (o:
Men til at starte med, har jeg bare tænkt mig (når olien skal skiftes her snart) at hælde noget "Oil System Cleaner" i, for at få renset skidtet igennem og så ellers bare håbe på at det kan hjælpe med noget frisk 5W40 igen..
Men jeg har nu alligevel ikke megen tiltro til det olie-cleaner, da det jo skulle "opløse" oliens smørreevne og at man derfor IKKE må køre med det..
For jeg kan da huske at jeg lige nåede at hælde det på en af mine tidl. biler, hvor jeg opdagede at jeg havde glemt olien og jeg så måtte drøne hjem og hente det..
Ingen forandringer eller skader på motoren..
BMW 2.8 M50 tikker