{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilforsikring {{forumTopicSubject}}

Hey!!!!

For ca 2 mdr. siden har jeg solgt min bil. Denne er dog ikke blevet omregistreret endnu!! Og jeg kan IKKE få fat i personen der købte den af mig. Nu har jeg så fået en forsikring opkrævning. Men kan det være rigitg at jeg skal betale den?? Jeg har været på motorkontoret og udfyldt en attest med "manglende omregistrering"

Kan det passe at jeg skal blive ved at betale?? Jeg har virkelig brug for gode råd!!

Kan alt dette få en ende, hvis jeg melder bilen stjålet???, for det er den jo "teoretisk"

Please hjælp mig!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilforsikring
  • #1   10. dec 2005 Hvis du ikke betaler forsikringsopkrævningen sender forsikringen jo (også) bare en indkaldelse af nummerplader til politiet.

Politiet snupper jo så bare pladerne når/hvis de møder den nye ejer (Gør de sandsynligvis allerede nu da du jo har afleveret den attest om manglende omregistrering)

• #2   10. dec 2005 Sælg aldrig en bil uden af omregistrer den selv.. Man kan ikke stole på folk, få et forsikrings bevis af køberen næste gang du skal sælge en bil.. Så er du sikker på det bliver gjort..

• #3   10. dec 2005 Du skal da bare afmelde den ved forsikringen?

• #4   10. dec 2005 Hvis man skal afmelde en bil, skal man aflevere pladerne, og det kan ikke helt lade sig gøre i denne sammenhæng..
    Men jeg ville da melde bilen stjålet, når du nu ikke kan få fat i manden der har købt den. Den kan snildt være solgt videre igen!

Men en pis oplevelse...

• #5   10. dec 2005 Han kan jo ikke melde bilen stjålet hvis han har modtaget pengene for den... så kommer får han en retsag at døje med... og han taber hvis han har modtaget penge for bilen... men det eneste man kan gøre i sådan en situation, som denne er at lade være med at betale regningen eller det jeg ville gøre --> ringe til forsikringen og sige at bilen er solgt og derfor vil du gerne opsige din forsikring...

• #6   10. dec 2005 Hmm dette indlæg har været oppe så mange gange og folk bliver ikke klogere.. Næste gang du sælger en bil ligger du de 380 kr oven i købs prisen også om reg du den selv og det er bare at forlange et forsikrings bevis når en køber kommer for at hente bilen ...
    Du er enlig selv skyld i de problemer du har nu for det er for dumt at stole på folk..
    Når jeg selv sælger en bil forlanger jeg at se kørekort for at tjekke om den der nu har skrevet under på prpirene også er den også et forsikrings bevis og uden det bliver den bare holdende...

Men du kan ikke gøre meget andet end at melde den stjålet og håbe på at den nye ejer ikke skraber alt for mange bøder til sig for dem hænger DU også på da det stadig er din bil ...

• #7   10. dec 2005 Freimann _ Med mindre den nye ejer har en kvitereing på handlen så kan Jimmy umuligt tabe sagen...
    Og har han kviteringen og fram viser den beviser han selv at han ikke har over holdt købs loven ved ikke at omreg bilen senest 3 uger efter handlen også er det jimmy der har en sag kørende i mod den nye ejer ...

• #8   10. dec 2005 Og efter de nye regler kan man ikke opsige sin bil forsikring pr tlf og de skal ha beviser for at man enten har solgt den eller afmeldt den og det får forsikringen fra Rispolitiet...

Kommentér på:
Hjælp til bilforsikring

Annonce