{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.606 visninger | Oprettet:

Søger en øko pendlerbil. Any advice? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Står i en situation hvor der skal pendles ca. 250 km pr dag til arbejde. Omtrængt et årligt kørsel på 45000 (inkl privat) Primært motorvej.

Skal bruge en bil med alm plader, der da også skal være plads til autostol bagved.

Jeg vil søge at sigte efter noget i 60000 kr klassen, men har hørt fra flere "bil-kendere" at man helst skla op i noget der ligner næsten ny, ergo opppe i 80.000 kr klassen.

I bund og grund skal det handle om diesel bil, som kører lngt på literen og er god økonomisk.

I den forbindelse har jeg fundet disse kandidater:

1. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat-biler/VW-Lupo-1,2-TDi-3L_ID43088.htm (kører 33 på literen, og har en Lupo-ven som anbefaler denne model).

2. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Ka-1,3-TDCi-Ambiente-3d_ID145200678.htm

3. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-206-1,4-HDi_ID759300637.htm

4. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Kia-Picanto-1,1-CRDi-EX-5d_ID767800459.htm


Jeg har fra folk at man bør holde sig fra Peugeot fordi den er dyr i rep og drift. Ligesm jeg hører man bør holde sig fra 1.1 motorer, da de er for små i forhold til mit kørselsbehov.


Jeg er riiimelig på bar bund, og har virkelig brug for nogle "eksperters" råd om hvilken model og type jeg skal gå efter. Du behøves naturligvis ikke udpege en bil, men hvisbare du kunne pege mig i en retning af en bil, som du tror vil være optimalt til at tjene mit formål, ville jeg virkelig sætte pris på det.

Ethvert forslag / råd vil blive taget mod kyshånd

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en øko pendlerbil. Any advice?
  • #1   27. nov 2010 Åh, fantastisk med så hurtigt et svar.

    Jeg er straks igang med at undersøge disse modeller smiley



  • #2   27. nov 2010 En ting er økonomi... En anden ting er ergonomi. - Når du skal køre så meget, og tilbringe så mange timer i en bil, er det også meget vigtig at tænke over hvordan man sidder i bilen... Benplads, rygstøtte osv, synes jeg også spiller en stor rolle...

  • #3   27. nov 2010 Med det store kørselsbehov kunne man sagtens finde en super fin gulplade øse ala. bmw, seat altea osv? det kan hvis godt betale sig for dit vedkomne.

  • #4   27. nov 2010 enig med de andre.. lupoen er os kendt for sine dårlige gearkasser og når man har meget motorvejs kørsel er det nu rat med lidt plads omkring sig

  • #5   27. nov 2010 Klaus H

    God pointe. Det har jeg faktisk ikke rigtig tænkt så meget over. Det gør ikke udfordringen mindre, hehe. Det må jeg lige ta med i mine overvejelser.


  • #6   27. nov 2010 Jeg kan sige go' for Ka'en, så bliver mit arbejde også glade ;o)

  • #7   27. nov 2010 Køb en ny eller et år gammel, hvis du vil ha rabat, med den ny kender du jo økonomien på forhånd!

  • #8   27. nov 2010 skoda fabia 1.4 TDi stc...

    vi har sådan en svend, den kører 22 på literen i årligt snit.... og den kører 50.000 km om året. Fruen bruger den til at pendle 150 km om dagen med, hovedsageligt motorvej.

    Men.... du skriver du kun regner med at køre 40.000 om året.... det er altså meget lavt sat, for bruger du den kun til arbejde, må du ikke have over 160 arbejdsdage om året. Det holder ikke helt.
    Vores Fabia bruges kun til arbejde, og en lille smule privat, da vi jo også har superb'en, og den kører 50-55.000 om året.


  • #9   27. nov 2010 Selv er jeg dog til meget gamle biler 80erne og frem.......

  • #10   27. nov 2010 det skal også lige siges, at vores fabia fandme er sindsyg billig at vedligeholde.

  • #11   27. nov 2010 Nej det gør den ikke... - De små minibiler er jo ikke kendt for gode sæder, eller indstililngsmuligheder. Hvor man kan sige en bil i Golf-klassen, somregel kan have noget mere udstyr, som jeg tror du vil sætte stor pris på... Evt kunne en Ford Focus 1,8(TDi/TDCi) måske være en mulighed...

  • #12   27. nov 2010 Big Foot.

    Ja, beklager. Det var en fejl i regnskabet for mit vedkommende.

    Det er MINIMUM 55.000 km årligt.

    Jeg kgiger lige på fabiaen


  • #13   27. nov 2010 Mmh, en nyere Focus eller Fiesta - super lækre at kører i!

    God komfort, meget lidt motorstøj, langt på literen - alt i alt en kanon bil!


  • #14   27. nov 2010 Jeg har også hørt de rygter om Peugeot, men har selv ejet 3 stk og de har alle været meget billigere bekendtskab for mig, end de 6 stk vw Golf jeg har ejet. Mange biler er opgivet til at kunne køre x-antal km/l, men kan aldrig gøre det alligevel. Jeg kører selv en Peugeot 207 s16 hdi med 110 hk. Den har en højre gearing end den med 90 hk, og er derfor mere behagelig på motorvejen. Jeg kører ca 40.000km årligt, og mindst halvdelen er på motorvej. Den er opgivet til 20,8 km/l, men kører reelt 18-18,5km/l. Jeg er utrolig glad for at jeg købte den for snart 1 år siden, og har ikke fortrudt et sekundt. Håber at du kan bruge det til noget:-)

  • #15   27. nov 2010 Mange tak for jeres glimrende inputs. Har noteret det meste! Det er super fedt at have så meget at gøre godt med.

    En ting. Nu er der flere som snakker/henviser til større motorer.
    Er det sådan at en lupo som fx denne: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Lupo-1,2-TDi-3L-3d_ID260901837.htm bruger mere Diesel end en alm benzin-bil, hvis jeg fx kører 130 på motorvejen (det meste af tiden) ?
    Det er også fordi jeg skal tænke forsikring og afgift. Da det er første bil jeg selv ejer, er det vigtigt for mgi at jeg kan få slået forsikring lidt ned. Jeg har dog kørt bil i 7 år, men endnu min første til gode.

    Derfor er det lidt et dilemma, når jeg fx bliver henvist til 1.8+ motorer, som jo vil betyde at jeg får en ordenlig klat på forsikringen.

    Jeg må ærlig indrømme, at jeg er vilig til at gå på kompromis med komforten. Der er tale om 1½ times kørsel pr vej, dvs 3 timer pr dag. Og så længe økonomien kører rundt, så skal jeg nok tvinge min krop til at være ok med komforten smiley

    Vil man fuldstændig udelukke en lupo til mit formål? Vil det være en generel holdning herinde?

    Tusind tak endnu engang


  • #16   27. nov 2010 Sådan en som min er en 1,6l og mener nok at jeg giver ca 6000 kr om året forsikring, men har godt nok haft flere biler i mit eget navn

  • bilgejler .
    bilgejler . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 227
    #17   27. nov 2010 skoda fabia 1.4 tdi.
    super stabil bil. aldrig nogle problemer.


  • #18   27. nov 2010 Jeg står og overvejer kraftigt at købe en picanto fra ny. Koster 89.999 hos Kia.
    Deres finansiring og forsikring virker ret tiltalende og bilen er ret økonomisk og har lidt af hvert: http://kiamotors.dk/picanto/

    Hvis der er en som synes det er hovedløs, så sig endelig til og gerne med begrundelse. Skal ikke begå en hjerneblødning smiley


  • #19   28. nov 2010 Tag da en prøvetur i en Picanto - med 130-140 km/t(ikke nemt i dette vejr) med lidt vind. - Så går den en ikke en dag over 14 km/l... Og pisker med en masse omdrejninger...

  • #20   28. nov 2010 hvis du skal have de helt billige biler fra ny ville jeg klart kigge på hyundai's i10... det er nok den med mest comfort umiddelbart af de helt billige, hvis man skal se økonomisk på det bør man vælge toyota's aygo, da den har det mindste værditab, har du lidt mere at gøre med synes jeg du skal kigge nærmere på suzuki's nye swift, den er ufatteligt god og køre i og den føles kvik og sporty at køre

  • #21   28. nov 2010 Min mor har Kia Picanto, der er kun en str motor, forskellen ligger i udstyret i de forskellige modeller!
    Med 130 km/t er der mange af de økonomiske modeller der falder igennem, for jo højere op farten kommer jo større rolle spiller vindmodstanden, således bruger min gamle 89er Golf 1.3 ca 5.5 liter benzin til 100 km kørsel ved 90km/t og 7.5 liter ved 120 km/t og op til 8 liter i bykørsel!
    Man kan købe et Recaro sæde og flytte med til den næste bil man køber, skal bare have et andet understel når man køber anden model i bil! Mange der har dårlig ryg gør sådan!


  • #22   28. nov 2010 Hey

    Aygo og Hyandai 10i har jo ligeså lille motor som picanto, betyder det så også at de er ligeså "dårlige" till motorvejskørsel, eller er bedre når der er tale om Aygo? For motor str er josamme?

    Synes nemlig både hyandai 10ii og aygo også er lækre. Men motor str er udmiddelbar samme som Picanto. Æder Aygo så ligeså meget benzin på motorvej?


  • #23   28. nov 2010 En anden ting du bør overveje er hvor længe du skal have bilen... Køber du en der har gået 100.000km har den jo altså rundet 300.000 om 4 år og har tabt væsentlig værdi!

    Jeg ville nok satse på en 1-3 år gammel (max 50.000km) Fabia Tdi som nævnt og så sige fra starten... Den skal køre 3-4 år! (hvis du har jobbet så længe) og så skyde den af inden bilen runder de 200.000km... For ikke at tabe for meget værdi...

    For at købe en ny bil og tænke at om 4 år så har den gået 200.000.. puha... først taber den kantstens værdien og så km værdien..

    Men kan man indfinde sig i en fabia, så er man godt kørende...

    En Ibiza kunne os være et bud...


  • #24   28. nov 2010 Kørte før i tiden ca. 150 km på motorvejen hver dag i min lupo 3l og den holdte et ret stabilt gennemsnit på de 28km/l ved 130km/t hele vejen...

    Men jeg vil nødigt være barn på bagsædet i en af de små biler du nævner der... Mange børn er så små at deres ben ligger helt vandre ud i luften fordi de ikke er lange nok til at bøje dem ned, også er der dælme ikke meget plads at gøre godt med...


  • #25   28. nov 2010 I hans tilfælde ville jeg nok vælge at have to biler... Evt en større ældre bil som familiebil.. Og så hans pendlerbil... Med et km forbrug på 55.000km om året, er det sgu for dyrt med hensyn til service og udskiftning at bruge en stor bil til det formål, hvis han kører alene eller 2 mand i den...

    For der er da ingen tvivl om at ser man bort fra økonomien i det, kan han da bare købe en ny A6 3.0 TDI... den kan godt køres med 15 på literen hvis man kører pænt og morfar, og familien kan være der smiley
    Men den er nok et ret massivt tab i at købe en ny og sælge om 6 år med 330.000km på klokken :S


  • #26   28. nov 2010 Hvis man forholder sig udeukkende økonomisk, vil følgende 3 modeller så udelukkes ift mit kørselsbehov (230 km motorvej pr dag)

    - Aygo
    - Hyandai i10
    - Picanto
    - Lupo 3L

    (Forudsat at alle 3 modeller er Diesel)

    Bør jeg udelukke lupo, selvom den kører 33km/l ved alm kørsel


  • #27   28. nov 2010 hold dig fra det lupopis.... det er ikke holdbart. Det går langt på literen ja, men det er sku noget lort rent mekanisk set. Det holder ikke.

  • #28   28. nov 2010 min kammerat har en lupo som du beskriver og den er faktisk kvik..
    kan godt abefales.. men husk den er dyr at reparere


  • #29   28. nov 2010 Medmindre du selv kan og vil skrue... så hold dig fra Lupo... en Fabia Greenline 1.2 TDI går lige så langt på literen... Eller en Ibiza for den sags skyld...

  • #30   28. nov 2010 Tak for inputs.

    Greenline ser rigtig god ud, men desværre koster den mange gange mere end de hidtil kandidater.

    Jeg tror jeg er kommet frem til at må købe en helt ny bil (eller lettere brugt) og for at det skal forblive max ved 100.000 kr.

    Jeg synes jeg er begyndt at falde mere og mere for Aygo'en. Jeg har læst diverse internationale foraer omkring folks oplevelser med Aygo og "long distance" kørsel. Og folk virker ret positive hvad det angår.



  • #31   28. nov 2010 Lupo er den bil VWs kunder har været mest kede af er udgået, men fabrikken tjente ikke niget på modellen da der var ekstremt mange problemer med udskiftning af dele på deres regning! Køøb model efter 2002. Defekt gearkasse koster 12.000-25.000.
    Fabia lyder som et godt bud!


  • #32   28. nov 2010 overvej en toyota yaris 1,4 d-4d fra 2007-8 smiley til de 100k er det en MEGA lækker bil

  • #33   28. nov 2010 Yep, Yaris er bestemt også i tankerne. Det ser ud til at være en god storebror til Aygo.

    Yaris som Diesel med 1.4, lyder rigtig nice. Dog er den lidt dyr at købe, men mon ikke man kan fidne en under 100k , som ikke har kørt over 50.000 smiley


  • #34   28. nov 2010 Her er et lillekup

    http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1131267

    Den havde jeg snuppet, så har man lidt tid at tænke i, overveje hvad man egentlig skal!


  • #35   28. nov 2010 fra 2007 og frem vil jeg sige... så er det værd at give de ekstra 10.000 for at få den nye model, den er rigtigt fed... både indvendigt og udvendigt.. og de 90 diesel heste er faktisk kvikke.. derudover kan man box tune den til 120 hk og det skulle efter sigende give en smule bedre diesel økonomi smiley

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #36   4. dec 2010 Hej Has H

    Du skal ud og prøve nogle af modellerne og glemme lidt om rygterne.
    Fælles for alle pendlerbiler er, at almen vedligeholdelse er supervigtigt.

    Jeg valgte at kigge på Lupo 3L og Yaris. Begge er super gode biler.
    Jeg valgte Lupoen.
    Jeg er 193cm og sad ikke særlig godt i Yarisens sæder og
    jeg har 95% af tiden max 2 personer i bilen. Derfor var den god nok til mig og så var jeg træt af manuelle gearskift.
    Den kører Altid +20km/l også på motorvej.
    Jeg har aldrig haft reparationer på den(7-9-13) udover almen vedligeholdelse(bremser, olieskift, diverse filtre, dæk osv.)

    Bilen er ikke dyr at reparere(gå ALDRIG til VW, men brug en af landets anerkendte "3L" værksteder)
    Nogle dele kan være dyre(sørg for vedligeholdelsen, så vil du som regel blive sparet for at være en del af skrækhistorierne. Og igen undgå VW-værksteder til 3L)

    Hvis du mangler info så brug lupo3lklubben. Du kan finde alt info derinde og hvis du ikke kan, er der nogen der hjælpe di g alligevel. smiley

    Men ud og prøv nogle stykker, så du kan danne en mening.


  • #37   5. dec 2010 Lasse H: Hvad er årsagen til at du ikke anbefaler vw værksted?

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 2
    #38   6. dec 2010 Hej Allan

    At reparere en Lupo 3L er ikke som at reparere andre biler.
    Bilen består af en lille komplekst elektronisk system.
    Dette skal du have forstand på ellers kan du udskifte mekaniske dele, til den begynder at køre bedre(måske)

    Dette link viser hvorfor
    http://ekstrabladet.dk/biler/article1001077.ece

    Brug et dedikeret 3L-værksted


  • #39   6. dec 2010 Så kunne jeg da godt finde på at købe Lupo nu, takker for det:)

Kommentér på:
Søger en øko pendlerbil. Any advice?

Annonce