Gummiklodser i fjeder/støddæmper hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri.
Efter at have skiftet til nogle vinterdæk der er lidt højere end min gamle dæk, går den desværre på i skærmkanten når man kører over bump mm.
Jeg vil derfor endten smide klodser i fjederen eller gummiringe på støddæmperen. Men hvad er bedst?
Klodser?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4610486894&n=1199166632&pn=1241403270
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4610486894&n=1199166632&pn=1241403269
Eller ringe til støddæmper
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4610486894&n=1225935421&pn=-1915220012
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4610486894&n=1225935421&pn=-1915220011
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4610486894&n=1225935421&pn=-1915215510
Og hvilken størrelse skal jeg vælge hvis det er?
Jeg kører Mercedes 190e med sænkningsfjedre.
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.030
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 325
Ingen der har erfaring med de andre gummi ringe og hvordan man smider dem i? Skal de bare rundt om støddæmperen?
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Jeg købte f.eks. at sænkningssæt som jeg godt vidste lige ville være 1 - 2 cm. for dyb i sænkningen, men da det var den der kom tættest på den ønskede højde, så så kunne det sidste rettes til med et par klodser.
Alternativt skal man bruge penge på en Tüv godkendt gevindundervogn!
Jeg har et sæt standard fjedre liggende, som jeg smider på inden syn, tager mig vel 45min at skifte alle 4 fjedre, hvis jeg ikek kan låne en lift, så det er en fin løsning.
Hvad man dog skal være opmærksom på ved sænkning, klodser, stæddæmpningsskift osv. er, at det kan blvie nødvendigt at få bilen 4hjuls udmålt igen, for at undgå ujævnt dækslid!
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 325
Andre må stadig gerne komme med deres erfaringer
Gummiklodser i fjeder/støddæmper hjælp