Folk og deres køreevner {{forumTopicSubject}}
Hvorfor insisterer folk på at køre MINDST 80 på motorvejen når de i radioen konstant siger det er RENT is der ligger derude.
Har 3 gange de sidste par dage oplevet at blive overhalet (i lastbil) af personbiler som kører 90+ på trods af at det er så glat jeg ikke engang i en fuldt læsset vogn med hævet boogie kan stå fast, for så 10-20 km senere se de holder inde i grøften med snotten den forkerte vej!
Hvorfor er det folk absolut SKAL helt op i røven på forankørende, bare fordi han måske ikke kører de tilladte hastigheder. Det er MAX hastigheder der står på skiltene, ikke minimum. Så tag den dog for helvede med ro, i stedet for at hænge helt op i røven på andre. Ved godt jeg ikke står med skylden hvis nogen banker op i røven på mig pga for lidt afstand, men har ikke lyst til at få den oplevelse at få en bil op i røven.
Hvorfor er det at folk kører ud selvom de faktisk ikke rigtig har noget formål med at køre ud - og så i det her vejr?
Vi kender dem vist godt alle sammen. Folk der kører ud, fordi de lige skal over og købe mælk. Er den mælk så vigtig? Nej, det er den ikke. Den eneste grund til de typer kører ud er fordi de er pisse nysgerrige, og HVIS de kommer hjem igen så kan de ringe rundt til hele familien og brokke sig over hvor forfærdeligt det har været og køre og hvor mange timer de har holdt i kø.
En sidste ting: I Danmark kører vi i højre side af vejen, GAMLE FJOLS. Det gælder også i rundkørsler.
Mødte 1 stk. næsten selvdød tumpe, som vælger at tage den store rundkørsel ved den nye ringvej og ørbækvej i Odense modsatte vej rundt.
Jeg kører rundt i en fornuftig hastighed og lige pludselig er der en modkørende. Er det muligt at lave en katastrofeopbremsning når man drejer? Næppe, så jeg endte ud i grøften - selvfølgelig.
Hans reaktion var her at bremse op, vende om midt i det hele så endnu flere måtte op og hænge på bremsen.
10 minutter senere siger de i radioen at en lastbil holder på tværs i samme rundkørsel.
Hold da helt kæft altså. Pas nu på jer selv og kør ordentligt, så vi alle kan få en jul mere sammen med familien.
Jeg frygter ikke sneen og isen lige nu, jeg frygter andre bilister som kører med hovedet under armen.
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
Den ene halvdel tror man stadig kan køre 140 selvom der ligger sne på kørebanen og den anden halvdel tror man dør på stedet hvis man kører hurtigere end 30 .....
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 56 Emner: 48 Svar: 1.650
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
frygter squ heller ikk vejene... frygter alle de andre billister som måske ikk helt ved hvordan man ska reagere i dette vejr...
jeg kommer jævnligt til glatbane kurser og mener selv jeg ved hvordan man ska køre i dette vejr...
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Og kan da heller ik sige mig selv 110% fri for at lige kører en tur for at se hvordan det egenligt ser ud udenfor mit eget vindue, men er så ik med de90 på landevejen, og bliver gang på gang overhælet når jeg ligger med de 60-70, selv om de skal ind over sneen som ikke er blevet fjernet, og som nu faktisk er is..
Men må nu sige at dette års sne har hjulpet på folk holdning omkring sne og kørsel, er ik lige så tit man ser hjernedøde idioter som for fx et par år tilbage..
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Enig i den med 30 km/t, dog vil jeg sige at når jeg kører i byer med lyskryds og bakker så kommer den næppe meget mere over 30
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.319
HØRT..!!!!!!
maj 2009
Dem som bremser total uhæmmet fordi bilen lige giver et lille ryk til siden. Ens reaktion på sådan et ryk må sgu aldrig være bare og trykke bremsen ned, så meget ved jeg dog
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
de tror jo også at vinterdæk betyder de kan køre ligesom de gør om sommeren...
jeg er ikke altid for god selv men det mest fordi folk ikke kan finde ud af at køre i 1 spor...
dælmer træls at sku køre 40km/t på en lande vej der ligger op til 60-70km/t og så begge spor er optaget at langesomme belister... for det er først farligt hvis jeg vælger at zigzake i der er vejre... men va dælen så længe jeg har været forbi arbejdet er jeg timelønnet og er der efter ligeglad
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
Lidt senere på dagen lastbiler ud i yder sporet også bare af sted der ud af på ren is.
Og sidst ikke mindt 120km kørsel har taget 6 timer fordi folk ikke kunne finde ud af at køre eller lå og kørte ind i hinanden.
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.441
Har I andre også hørt om sort is? det er bestemt IKKE sjovt at ramme ind i på motorvejen!
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 79 Svar: 499
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 653
Men når det så er sagt, så går der også ofte "morfar" i den..
JA, jeg ligger ikke "helt på den lade side" på motorvejen, men undre mig så også.. Hvorfor skal folk så ligge i overhalingsbanen, når de alligevel "kun" køre 60/70km/t.. (I dette julevejr)..
Tvivler de på deres vinterdæk, så må de jo blive i "spor 1" efter min mening..
/Rass
maj 2009
MIn vognmand har i hvert fald gjort det klart for mig at han vil hellere have vi tager os RIGTIG god tid med at komme hjem og tilbage end at han skal have opkaldet om at vi har krøllet os selv og bilen total sammen.
Kender godt fornemmelsen af at blive overhalet af en lastbil på fuld knald når man selv kører og kæmper for at holde bilen lige på vejen. Ikke videre behageligt
Rass, hørte over walkien i dag at på Fyn havde politiet sagt "vi ser intet" til lastbiler der holdte sig i overhalingssporet, fordi indersporet var aaaaaaalt for glat. Nogen benyttede sig af tilbudet og andre valgte at køre med nedsat hastighed
mar 2005
Følger: 147 Følgere: 146 Biler: 9 Emner: 239 Svar: 1.394
Rigtig god jul alle sammen
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 714
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.832
Men vil sige at jeg kører mellem 60 og 100 på motorvejen afhængigt af hvor glat der er og de trafikale forhold generalt, og jeg blir overhalet konstant af folk som runder 130 som slet ikke har fattet at de ikke kan bremse eller en skid.. Jeg er så "heldig" at jeg VED at jeg ikke har nogen chance for at kunne stoppe i det her vejr da jeg intet elektronisk gøgl har til at hjælpe mig i de situationer, så jeg holder altid go afstand når det er glat udover når vi kører 30-50 der vil jeg ikke for så hvis man holder den lovpligtige afstand er der lige pludselig en eller anden spasser fra indersporet der smider en avensis direkte ind foran en så man har 1m til hans bagkofanger..
feb 2009
Ja, jeg vil heller ikke sætte mit liv på spil for at komme på arbejde til tiden, det er også derfor at jeg er kommet for sent de sidste par dage..
Og jeg syntes fanme også at folk der ikke skal noget "specielt" skal blive hjemme i deres varme huse i stedet for at begive sig ud på landeveje og motorveje, det er fanme små risky
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 768
okt 2010
WOOOOW du simpelthen enig x2 sygt...
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
Ja kom så med alle jeres helligheder...
feb 2009
Jeg vil ikke spille hellig den her gang, for kan kun gi dig ret !
okt 2010
jul 2004
feb 2009
dec 2008
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 16 Svar: 342
Lettede faktisk næsten mine aggressioner at læse dine
Så sent som igår holdte jeg tilbage fordi jeg skulle svinge til venstre, for de andre biler der kom ude på den vej jeg ville ud på var ret så tæt på, plus jeg egentlig tvivlede på min evne til at komme i gang, så når der kun var de to valgte jeg at vente til de var væk
Så kommer der en bag fra, som så kører op på højre side af mig og uden at orientere sig eller noget svinger spaden bare til venstre !
med det resultat at de to eneste biler på hele vejen måtte bremse på den glatte vej for idioten fordi han ikke lige gad vente !
jul 2004
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
Kører bus. Og ude på ruterne er der meldt op til 30 min. forsinkelser flere steder. Så det er bare at tage den med ro. Kommer vi for sent til pauserne får vi jo penge for overarbejde. Det har vognmanden da sørget for.
Og har da også set flere billister i grøften fordi fornuften røg en tur og speederen røg i bund.
Har også haft flere brian trøffelhoveder liggende helt oppe i røven på en, når der er fyldt op med sne klokken 5 om morgenen. Ret ubehageligt.
Men der er så også nogle af mine kollegaer der ikke har fattet hvordan vejret ser ud.
Det så vi et eksempel på i fredags hvor to af vores egen busser (vel og mærket begge fra vores eget firma) Røg op i røven på hinanden.
Det var fordi den ene chf. ikke havde styr på hvor glat der var. Floot
maj 2009
Kenneth, kan kun give dig ret i at hvis man så vil forbi så skal folk flytte sig. Derfor skal man også tænke lidt længere end bare "mig, mig, mig". Den lastbil du snakker om kunne lgieså godt have trukket ud foran dig hvor du ingen chance havde for at bremse. Tror du skal takke hende for at blokere vejen for dig
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 519
jul 2004
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 875
jul 2004
jun 2010
Det er hele tiden et spørgsmål om, som en længere oppe skriver at man skal ikke kun tænke på sig selv konstant når man køre i trafikken.
Holde afstand og give plads er 2 vigtige faktore i det vejr her det er helt sikkert.
jun 2010
maj 2009
Beklager tonen, men har intet til overs for folk der tror de ejer motorvejene fordi de tror deres evner rækker til mere end... ja, politiets gør..
Du lever i samme verden som mange lastbilchauffører.. "jeg har flere tusind km bag mig, så jeg kan godt tillade mig og pisse på andres sikkerhed ved at køre som en idiot".
Og hvad har mange af dem fået ud af det en dag som i dag? Spærring af motorvej og smadrede lastbiler. Det flot.
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 477
men hvis de så skal ligge og køre 20-40 kilometer i timen så træk til højre !!!
maj 2009
Og så er det vi ser total krøllede biler i grøften, fordi en der kørte stærkere end de fleste ville overhale og så var der en lidt mere usikker bilist som lige trak ud foran.
jul 2004
Der er nu meget forskel på hvilken bil man har.. Og om måden man kører på... Men er sikker på at du overhovedet ikke er til at diskutere med..
Hvis bare Politiet gik halvt så meget op i de folk som ikke holder til højre, som Fart syndere...
Og jeg kører selvfølgelig heller ikke 80 på motorvejen når der er ren is, og det er minus 20 grader... Men når det er 3,5 grad og det er vand og salten virker, så behøver folk ikke kører som de gør..
jul 2004
jul 2004
Folk og deres køreevner