{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Folk og deres køreevner {{forumTopicSubject}}

Hvorfor insisterer folk på at køre MINDST 80 på motorvejen når de i radioen konstant siger det er RENT is der ligger derude.
Har 3 gange de sidste par dage oplevet at blive overhalet (i lastbil) af personbiler som kører 90+ på trods af at det er så glat jeg ikke engang i en fuldt læsset vogn med hævet boogie kan stå fast, for så 10-20 km senere se de holder inde i grøften med snotten den forkerte vej!

Hvorfor er det folk absolut SKAL helt op i røven på forankørende, bare fordi han måske ikke kører de tilladte hastigheder. Det er MAX hastigheder der står på skiltene, ikke minimum. Så tag den dog for helvede med ro, i stedet for at hænge helt op i røven på andre. Ved godt jeg ikke står med skylden hvis nogen banker op i røven på mig pga for lidt afstand, men har ikke lyst til at få den oplevelse at få en bil op i røven.

Hvorfor er det at folk kører ud selvom de faktisk ikke rigtig har noget formål med at køre ud - og så i det her vejr?
Vi kender dem vist godt alle sammen. Folk der kører ud, fordi de lige skal over og købe mælk. Er den mælk så vigtig? Nej, det er den ikke. Den eneste grund til de typer kører ud er fordi de er pisse nysgerrige, og HVIS de kommer hjem igen så kan de ringe rundt til hele familien og brokke sig over hvor forfærdeligt det har været og køre og hvor mange timer de har holdt i kø.

En sidste ting: I Danmark kører vi i højre side af vejen, GAMLE FJOLS. Det gælder også i rundkørsler.
Mødte 1 stk. næsten selvdød tumpe, som vælger at tage den store rundkørsel ved den nye ringvej og ørbækvej i Odense modsatte vej rundt.
Jeg kører rundt i en fornuftig hastighed og lige pludselig er der en modkørende. Er det muligt at lave en katastrofeopbremsning når man drejer? Næppe, så jeg endte ud i grøften - selvfølgelig.

Hans reaktion var her at bremse op, vende om midt i det hele så endnu flere måtte op og hænge på bremsen.

10 minutter senere siger de i radioen at en lastbil holder på tværs i samme rundkørsel.

Hold da helt kæft altså. Pas nu på jer selv og kør ordentligt, så vi alle kan få en jul mere sammen med familien.

Jeg frygter ikke sneen og isen lige nu, jeg frygter andre bilister som kører med hovedet under armen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk og deres køreevner
  • #1   22. dec 2010 Kunne ikke være mere enig..

• #2   22. dec 2010 Ja folk kører som idioter ... Men det er jo ikke noget nyt her i Danmark.

Den ene halvdel tror man stadig kan køre 140 selvom der ligger sne på kørebanen og den anden halvdel tror man dør på stedet hvis man kører hurtigere end 30 .....

• #3   22. dec 2010 Mange folk er egoister som overvurderer deres evner gang på gang, og der bliver ikke færre af dem desværre...

• #4   22. dec 2010 Hørt!

• #5   22. dec 2010 er helt enig...

frygter squ heller ikk vejene... frygter alle de andre billister som måske ikk helt ved hvordan man ska reagere i dette vejr...

jeg kommer jævnligt til glatbane kurser og mener selv jeg ved hvordan man ska køre i dette vejr... smiley

• #6   22. dec 2010 og nej jeg er ikk en af dem der ikk ka komme hurtigt nok frem.. i disse tider ska man ha go tid hvis man ska ud og køre... smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #7   22. dec 2010 Enig.!
    Og kan da heller ik sige mig selv 110% fri for at lige kører en tur for at se hvordan det egenligt ser ud udenfor mit eget vindue, men er så ik med de90 på landevejen, og bliver gang på gang overhælet når jeg ligger med de 60-70, selv om de skal ind over sneen som ikke er blevet fjernet, og som nu faktisk er is..

Men må nu sige at dette års sne har hjulpet på folk holdning omkring sne og kørsel, er ik lige så tit man ser hjernedøde idioter som for fx et par år tilbage..

• #8   22. dec 2010 Det er sørgeligt. Hvis man har så travlt, så overhal dog. Hvis nogen føler deres bil står bedre fast end min, så overhal i stedet for.

Enig i den med 30 km/t, dog vil jeg sige at når jeg kører i byer med lyskryds og bakker så kommer den næppe meget mere over 30 smiley

• #9   22. dec 2010 Kenneth
    HØRT..!!!!!!

• #11   22. dec 2010 Christiansen, det er jo fair bare og køre en tur. Mit "problem" er at dem som kører uden noget formål (gerne når der er er allermest trafik på vejene) det er tit og ofte gamle mennesker / de mest usikre bilister der er.
    Dem som bremser total uhæmmet fordi bilen lige giver et lille ryk til siden. Ens reaktion på sådan et ryk må sgu aldrig være bare og trykke bremsen ned, så meget ved jeg dog smiley

• #12   22. dec 2010 sådan er dansker...
    de tror jo også at vinterdæk betyder de kan køre ligesom de gør om sommeren...
    jeg er ikke altid for god selv men det mest fordi folk ikke kan finde ud af at køre i 1 spor...
    dælmer træls at sku køre 40km/t på en lande vej der ligger op til 60-70km/t og så begge spor er optaget at langesomme belister... for det er først farligt hvis jeg vælger at zigzake i der er vejre... men va dælen så længe jeg har været forbi arbejdet er jeg timelønnet og er der efter ligeglad

• #13   22. dec 2010 Kenneth C : ja fik ikke lige skrevet at det var på motorstien smiley

• #14   22. dec 2010 har også haft en sindsyg dag på vejene idag, starter med at om morgen med max minus grader at der er en lastbil ud container overhaler os alle sammen i yder sporet i en rundkørsel og skal lige siges der er ikke meget plads til 2 lastbiler ved siden af hinanden i den rundkørsel med mindre man lige nupper lidt af den en svingbane smiley
    Lidt senere på dagen lastbiler ud i yder sporet også bare af sted der ud af på ren is.
    Og sidst ikke mindt 120km kørsel har taget 6 timer fordi folk ikke kunne finde ud af at køre eller lå og kørte ind i hinanden.

• #15   22. dec 2010 enig enig.... men hvorfor helvede kører lastbilerne også selv som død og helvede????? jeg kørte idag på motorvejen i min kingcab som ikke vejer noget i røven og er baghjulstrukket... det var så ubehageligt at jeg måtte ned på 60 km/t for ikke at miste bagenden i en snurretur og så bliver man overhalet af lorte lastbiler som kører de tilladte 100 km/t...... fuck nogle narrøve..... ingen respekt til dem, bare fordi er større må de sq godt passe lidt på os andre i trafikken også.

Har I andre også hørt om sort is? det er bestemt IKKE sjovt at ramme ind i på motorvejen!

• #16   22. dec 2010 hørt!!!!!!!!!!!

• #18   22. dec 2010 Rent teoretisk giver jeg dig helt ret...

Men når det så er sagt, så går der også ofte "morfar" i den..
    JA, jeg ligger ikke "helt på den lade side" på motorvejen, men undre mig så også.. Hvorfor skal folk så ligge i overhalingsbanen, når de alligevel "kun" køre 60/70km/t.. (I dette julevejr)..
    Tvivler de på deres vinterdæk, så må de jo blive i "spor 1" efter min mening..

/Rass

• #19   22. dec 2010 Morten P, det er sørgeligt at nogle føler de har så travlt desværre.

MIn vognmand har i hvert fald gjort det klart for mig at han vil hellere have vi tager os RIGTIG god tid med at komme hjem og tilbage end at han skal have opkaldet om at vi har krøllet os selv og bilen total sammen.

Kender godt fornemmelsen af at blive overhalet af en lastbil på fuld knald når man selv kører og kæmper for at holde bilen lige på vejen. Ikke videre behageligt

Rass, hørte over walkien i dag at på Fyn havde politiet sagt "vi ser intet" til lastbiler der holdte sig i overhalingssporet, fordi indersporet var aaaaaaalt for glat. Nogen benyttede sig af tilbudet og andre valgte at køre med nedsat hastighed smiley

• #20   22. dec 2010 Jeg kan ikke blive mete enig, jeg vælger at gå hvis jeg skal noget inden for rumlig grænser, og ikke fordi jeg er bange for at køre, men jeg et bange for der sker bilen noget og det ville ikke være godt.

Rigtig god jul alle sammen

• #21   22. dec 2010 det er så fedt at være på timeløn som håndværker, man kører næsten hele dagen hvis man følger trafikken. og så er det sjovt at sidde og betragte andre billisters sjove/kluntede forsøg på at holde skodaen på sommersutter og lillemor på højre sæde i skak samtidig..mvh.blikkenslageren i julehumør.

• #22   22. dec 2010 Jeg vil da ikke sige mig fri for at jeg kører en smule for stærkt engang i mellem, men kun hvis jeg "føler" at jeg har styr på det og bilen ikke ter sig og vil danse, jeg kører Sierra så det vil den rigtigt gerne når det er glat, og jeg kan også godt mærke forskel på om jeg kører på is eller om jeg kører på asfalt.. Og jeg har også oplevet både på vej til og på vej fra arbejde idag da jeg kørte på vestmotorvejen at lastbilerne havde bosat sig i venstre spor på motorvejen og kørte med containere som om de kørte i en 106'er der er nogle der flyver fra spor til spor..
    Men vil sige at jeg kører mellem 60 og 100 på motorvejen afhængigt af hvor glat der er og de trafikale forhold generalt, og jeg blir overhalet konstant af folk som runder 130 som slet ikke har fattet at de ikke kan bremse eller en skid.. Jeg er så "heldig" at jeg VED at jeg ikke har nogen chance for at kunne stoppe i det her vejr da jeg intet elektronisk gøgl har til at hjælpe mig i de situationer, så jeg holder altid go afstand når det er glat udover når vi kører 30-50 der vil jeg ikke for så hvis man holder den lovpligtige afstand er der lige pludselig en eller anden spasser fra indersporet der smider en avensis direkte ind foran en så man har 1m til hans bagkofanger..

• #24   22. dec 2010 Jeg vil sige at jeg ser meget få faktiske uheld ved motorvejen, det er kun hvor bilerne har svigtet og ikke køreevnerne så folk er endt i autoværnet og det er sgu da positivt smiley
    Ja, jeg vil heller ikke sætte mit liv på spil for at komme på arbejde til tiden, det er også derfor at jeg er kommet for sent de sidste par dage..
    Og jeg syntes fanme også at folk der ikke skal noget "specielt" skal blive hjemme i deres varme huse i stedet for at begive sig ud på landeveje og motorveje, det er fanme små risky smiley

• #25   22. dec 2010 200% enig!!

• #26   22. dec 2010 Casper M
    WOOOOW du simpelthen enig x2 sygt...

• #27   22. dec 2010 Folk der kører 60 på motorvejen i ydersporet med 12km til foran kørende, skulle ren ud sagt trækkes ud af bilen og bankes... Nu er jeg lige kommet hjem til Sjælland fra Odense af, og ALLE folk kører lige hurtigt i alle vognbaner... Man skulle tro "hold til højre" reglen var ophørt...

Ja kom så med alle jeres helligheder...

• #28   22. dec 2010 Kenneth.
    Jeg vil ikke spille hellig den her gang, for kan kun gi dig ret !

• #29   22. dec 2010 kenneth kender det ALT for godt... er selv skide træt af det... og sjovt nok så det de samme folk som brokker sdig over 2 lastbiler overhæler hinanden (HVILKEN DE BARE FUCKING IKKE SKAL)

• #30   22. dec 2010 Også er der jo også forskel på om det er Onkel Laila, som er ude og lufte farvorit'en for første gang i år, kontra nogle som kører hverdag i noget mere moderne biler med ESP og ASR systemer..

• #31   22. dec 2010 Jeg kører så også hverdag, men har intet der hedder elektronisk udstyr til at hjælpe mig..

• #32   22. dec 2010 Lige mine tanker!
    Lettede faktisk næsten mine aggressioner at læse dine smiley

Så sent som igår holdte jeg tilbage fordi jeg skulle svinge til venstre, for de andre biler der kom ude på den vej jeg ville ud på var ret så tæt på, plus jeg egentlig tvivlede på min evne til at komme i gang, så når der kun var de to valgte jeg at vente til de var væk
    Så kommer der en bag fra, som så kører op på højre side af mig og uden at orientere sig eller noget svinger spaden bare til venstre !
    med det resultat at de to eneste biler på hele vejen måtte bremse på den glatte vej for idioten fordi han ikke lige gad vente !

• #33   22. dec 2010 ketil l S - Lige præcis, der var nemlig en Lastbil som trak ud foran, bilen foran mig, og hun/han blinkede og var ved at hive rattet af kunne man se, men da lastbilen så trak ind igen, lå personen stadig med 60/70 i ydersporet, og igen trak lastbilen ud foran samme bil og det samme skete igen... Sådan noget burde koste minimum 90 klip i kortet..

• #35   22. dec 2010 Kenneth C- Kan kun give dig ret.
    Kører bus. Og ude på ruterne er der meldt op til 30 min. forsinkelser flere steder. Så det er bare at tage den med ro. Kommer vi for sent til pauserne får vi jo penge for overarbejde. Det har vognmanden da sørget for.
    Og har da også set flere billister i grøften fordi fornuften røg en tur og speederen røg i bund.
    Har også haft flere brian trøffelhoveder liggende helt oppe i røven på en, når der er fyldt op med sne klokken 5 om morgenen. Ret ubehageligt.
    Men der er så også nogle af mine kollegaer der ikke har fattet hvordan vejret ser ud.
    Det så vi et eksempel på i fredags hvor to af vores egen busser (vel og mærket begge fra vores eget firma) Røg op i røven på hinanden.
    Det var fordi den ene chf. ikke havde styr på hvor glat der var. Floot

• #36   23. dec 2010 Godt og se jeg ikke er den eneste der er trætte af farlige bilister smiley

Kenneth, kan kun give dig ret i at hvis man så vil forbi så skal folk flytte sig. Derfor skal man også tænke lidt længere end bare "mig, mig, mig". Den lastbil du snakker om kunne lgieså godt have trukket ud foran dig hvor du ingen chance havde for at bremse. Tror du skal takke hende for at blokere vejen for dig smiley

• #37   23. dec 2010 kører selv ofte omkring 50 60 og ikke mere vil sgu hellere komme helt frem, og synes folk der overhaler fordi de har for travlt eller mener de er bedre til at køre bil skulle miste føreretten,for det er ikke kun dem selv og deres bil de sætter i fare, det er også mig,

• #38   23. dec 2010 Henrik w - så tag landevejen.. Minimum 80 på motorvejen..

• #39   23. dec 2010 kenneth - Det vil jeg gerne se hvor du har fra. Da jeg tog kørekort i 04 var den tilladte minimumshastighed 60 km/t på motorvej.

• #40   23. dec 2010 K s - Det var mere så vi slap for lastbiler i ydersporet.. Men ja sådan er der jo så meget.. Mener bare hvis folk har så god tid, så kør med DSB...

• #41   23. dec 2010 Det er jo ikke hul i hovedet hvis forholdende ikke er til det, men når det er sagt så skal man fame også trække ind til højre som loven forskriver så man netop ikke er til gene for andre i trafikken.

Det er hele tiden et spørgsmål om, som en længere oppe skriver at man skal ikke kun tænke på sig selv konstant når man køre i trafikken.

Holde afstand og give plads er 2 vigtige faktore i det vejr her det er helt sikkert.

• #42   23. dec 2010 Kennet - der er vi enige, dog mange steder i landet er det desværre sådan at vejene desværre er så dårligt ryddet pga fygninger osv at man som lastbil ikke kan komme frem der og ender med og skabe kaos for både trafikanter mod dem og bag ved dem, men de skal stadig holde til højre med mindre der som igår på fyn kun var et spor i den ene retning, så er der ikke så meget og gøre.

• #43   23. dec 2010 kenneth, håber du er alene i bilen når du kører 80 på en motorvej der består af rent is. Er næsten synd hvis du udsætter andre for din "uforsvarlige" kørsel - og risikere at slå andre end dig selv ihjel på det.

Beklager tonen, men har intet til overs for folk der tror de ejer motorvejene fordi de tror deres evner rækker til mere end... ja, politiets gør..

Du lever i samme verden som mange lastbilchauffører.. "jeg har flere tusind km bag mig, så jeg kan godt tillade mig og pisse på andres sikkerhed ved at køre som en idiot".

Og hvad har mange af dem fået ud af det en dag som i dag? Spærring af motorvej og smadrede lastbiler. Det flot.

• #44   23. dec 2010 det os fint folk køre forsigtigt ,
    men hvis de så skal ligge og køre 20-40 kilometer i timen så træk til højre !!!

• #46   24. dec 2010 Rasmus, selvom du har evnerne i orden, så er der stadig bilister som ikke har. De kører også på vejene og det er sgu dem du skal passe på. Du ved aldrig hvad de kan "finde på".

Og så er det vi ser total krøllede biler i grøften, fordi en der kørte stærkere end de fleste ville overhale og så var der en lidt mere usikker bilist som lige trak ud foran.

• #47   24. dec 2010 Kenneth C - De eneste jeg risikere at slå ihjel er folk som ikke trækker til højre... Men der imod ligger og bremser i venstre spor, selv om der ingen er i de højre spor..

Der er nu meget forskel på hvilken bil man har.. Og om måden man kører på... Men er sikker på at du overhovedet ikke er til at diskutere med..

Hvis bare Politiet gik halvt så meget op i de folk som ikke holder til højre, som Fart syndere...

Og jeg kører selvfølgelig heller ikke 80 på motorvejen når der er ren is, og det er minus 20 grader... Men når det er 3,5 grad og det er vand og salten virker, så behøver folk ikke kører som de gør..

• #48   24. dec 2010 Ja det ENESTE det handler om er at folk skal holde til højre, sådan er reglerne nu engang..

• #51   24. dec 2010 Benny - du burde nok læse tråden igennem så du forstod.

Kommentér på:
Folk og deres køreevner

Annonce