{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.722 visninger | Oprettet:

Ny trailer regler.. {{forumTopicSubject}}

En arbejdskollega snakkede forleden om at der vil komme nye regler i løbet af 2012 som betyder at man skal have trailer kørekort for at kører med hvilken som helst trailer.

Også selvom den er meget lille og tom osv.
Bare det at du har trailer på, er nok til at man skal have trailer kort.

Er der andre der har hørt det eller er det bare bullshit han lukker ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny trailer regler..
  • #1   26. dec 2010 Har hørt noget om man ville have indført man skla have kort når traileren kommer over en totalvægt på overe 750kg. Men det andet der skulle da heller ikke undre mig.
    Men få da taget det kort - det koster altså ikke alverden længere

• #2   26. dec 2010 Hvis din kammerat kan finde det på fstyr, så er det sandheden.

Ellers er det bare luft.

Der er så mange som siger så meget, og 90% af det er bare ørl alligevel...

• #3   26. dec 2010 Skulle heller ikke undre mig. Men de kan da rende mig noget så voldsomt

• #4   26. dec 2010 jep . den er vidst god nok..
    min kørelærer nævnte det ihvertfald også..

• #5   26. dec 2010 Forhåbentligt da, så har mester da slet ikke nogen undskyldning for ikke at få stukket mig sådan et kort:), mangler det en del privat:)

Men det var da nok fornuftigt nok at gøre det til et krav, man lærer jo intet om at køre med anhænger når man tager kørekort til bil. Og det kunne måske også være med til at prisen ned.

• #6   26. dec 2010 I min verden burde man osse skulle fremvise trailerkort hvis man kører med træk på bilen.. Der er simpelthen for mange tumper der ligger og kører danmark tyndt med det lort efter bilen uden overhovedet at vide hva de har gang i , eller for den sags skyld har evner til at køre med traileren smiley

• #7   26. dec 2010 Anders N
    Det gør du sådan set heller ikke når du tager BE kortet smiley

Da jeg tog var det bare gennemgang af regler, afmærkninger, vægt osv. Og så listede vi da en lille smule rundt med en trailer, og bakkede rundt nogle hjørner.
    Måske det bliver anderleds med de nye regler

• #8   26. dec 2010 Det de skulle indføre istedet er lovpligtigt syn på trailer for der køre fanme mange livsfarlige trailer på vejen fordi folk åbenbart ikke kan forstå når det knurre helt vildt fra traileren at de har et leje der er færdigt

• #9   26. dec 2010 det var da på tide, de tager den gamle regel op igen, som det var i gamle dage.... i stedet for, som det er nu... total hul i hovedet..!! næ... men som i gamle dage.. alt over 750kg, skal der kort til,+ der skal være bremser på... så var man ikke i tvivl...!!

eller man bare skulle ha det automatisk, når man tog B kort... ligesom hvis man tager til motorcykel, får man sidevogn med, med det samme..!!

• #10   27. dec 2010 Brian L: Hmm, alt over 750 kg idag, skal der allerede være bremser på!
    Forstår ikke hvorfor i allesammen er så vilde med at skulle betale flere penge på unødvendige regler, synes i ikke der er nok tåbelige og dybt unødvendige regler i Dk som det er?
    Det med syn på trailere kan jeg fint tilslutte mig, men at køre med trailer er altså ikke nogen videnskab.

• #11   27. dec 2010 Hvad er reglerne egentlig i dag

hvornår skal man have trailer kort???

• #12   27. dec 2010 det skal du hvis du vil trække et læs der er tungere en den trækkende bils egenvægt + 50 kg... eller hvis samlet vogntogsvægt er over 3600 kg

• #13   27. dec 2010 hamsteren.. det er netop derfor, man skal ha det, folk fatter ikke at køre med trailer, og jo, man skal ha en videnskab om det... hvis man ikke skulle det, hvorfor skal man så ha trailerkort..?

nu køre jeg med trailer næsten hver dag... utroligt hvorn folk køre med overlæs, læsser forkert, for stort kugletryk, lys ikke virker, ik spænder deres ting forsvarligt fast, bremser ikke virker, baglæsser osv osv... og til sidst... køre for stærkt, og køre galt... ser det så tit, især om sommeren, hvor hele familien . jensen skal på campingstur.. ligger og køre 100-110km/t, slingere, kan intet se i sine spejle, køre på, bakker ind i ting...

folk ved intet om det...!!!

• #14   27. dec 2010 - Maigaard - !

takker smiley

• #15   27. dec 2010 ole c... ja selvfølgelig... ellers kunne man jo lige så godt lade være med at tage et kort... det er jo ikke alle der køre med hovedet under armen...!! man skal jo lige passe på med at slå alle under en kam...

og generalt er vi danskere har vi jo dårlige holdninger i trafikken, men man kan jo starte med sig selv, så er der da en mindre, derude.....!!

• #16   27. dec 2010 Ja, et lovpligtigt syn, ville gøre underværker, det er jo nærmest ikke muligt at finde en trailer hvor lys og bremser virker 100%.
    Har godt nok lavet lys på mange trailere efterhånden, da jeg plejer at fortælle folk hvor irriterende jeg syntes de er, når de kører rundt uden:)

• #17   27. dec 2010 men flere tallet aner ikke om, hvad de har bag bilen.. hvilken kræfter osv... jeg har bare set mange ulykker med trailere.. specielt om sommeren... som reglerne er nu.. kan en der ikke har en skid forstand på kørsel med trailer, køre en stor trailer på feks 1500kg total.... det er jo hul i hovedet... de fleste aner jo ikke engang, hvordan man sidder traileren på, samt sikkerheds kæden, ikke bliver monteret...

så jo.. selvfølgelig, skal alle ha den uddanelse.. så er der ingen undskylninger, hvis der sker noget..!!

Kommentér på:
Ny trailer regler..

Annonce