{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Meninger om decat! {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg købte for noget tid siden et ny kompletudstødningssystem til Supra`en, i mærket Blitz nür spec.
Det der sad på var til en Turbo og gavnede intet, det brølede bare, måske med et effekt tab til følge, grudnet at det var ovedimensioneret i mellemør og bagpotte, der var henholdsvis 3" og 5", lidt voldsomt.

MEn hvorom alting er, så er der her, bagpotte, nu 3", mellemrør og decat, dette er lavet til såvel n/a og standard turbo.

Mit spørgsmål til jer, er så, hvad er jeres mening om decat? Tror i der er nogen effekt? Lyden blvier klart federe, ser bedre ud når man kigger ind bagfra under vognen osv. så alt det kosmetiske osv. er iorden, men vhad med effekten, tror i det giver noget, gerne begrundet?

Tænker at kat`ne jeg fjerner, vel har givet noget modstand som nu bliver fhernet, plus at systemet som sådan er optimeret!

Hvad siger i?

Glædelig jul og godt nytår! :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meninger om decat!
  • #1   27. dec 2010 Skal iøvrigt sige, at til jer der tænker, nu sviner den mere og det er for dårligt, muligt det er lidt, men den holder sig indenfor grænseværdierne, da der er 2 cats på fra fabrikken.

    Har iøvrigt også investeret i anden manifold, så det er faktisk hele systemet oppe fra blokken der bliver optimeret!


  • #2   27. dec 2010 så vidt jeg ved, er det godt med lidt modtryk på en vogn uden tryk. på en turbo bil giver det hk at fjerne modtryk men sænker nm en smule.

    correct me if i'm wrong smiley


  • #3   27. dec 2010 Andreas K: Helt enig, det er sådan som jeg også forstår det, men modtryk og modstand kan være to forskellige, så vidt jeg har forstået, så er der med modtryk, mere tle om en resonans, hvor der med modsatnd, som i en decat, er tale om en egentlig blokage, der hindrer flow, modtryk skal derimod optimere flowet, så det går stærkere!

    Correct me if im wrong smiley


  • #4   27. dec 2010 på min civic gav det en lille smule cirka 5 hk fra før og efter.
    Men syntes nu også bare det gav noget bedre lyd i bilen, kunne ikke mærke den store forskel. Det kom først da jeg fik andet manifold på..


  • #5   27. dec 2010 Man mister ikke nm ved at fjerne modtryk på en turbobil. Turboen i sig selv laver mere end rigeligt modtryk, og derfor er en mindre restriktiv udstødning altid bedre på en turbobil.

    Den eneste måde at besvare de ting du spørger om er ved at rulle bilen før og efter. På nogen biler giver det heste at fjerne kat og andre mister. Og så er der lige det moralske du skal tage stilling til. Der er en generation efter os som skal overtage jorden, og det er op til dig hvor meget du ønsker at forurene


  • #6   27. dec 2010 Kristian Y: Hvis du havde læst ovenfo´r, så kunne du have sparet din moralske opsang smiley

    Men så gentager jeg da lgie, der sidder oprindeligt 2 katalysatorer på fra fabrikken, grundet de restriktive krav i Japan, én er nok herhjemme til at den kan gå igennem syn og på ingen måde overskride de fastsatte grænseværdier for emission.

    Iøvrigt, så er jeg ikke den store hippie og mener at al den snak om miljøproblemer er kraftigt overdrevede, der er så mange andre eksperter, der siger at alt muligt andet er skyld i klimaforandringer osv. de kommer bare ikke til orde længere, fordi hysteriet har taget overhånd.

    Men jeg tænkerda nok på det, til at overholde lovgivningen, så der er på ingen måder noget at komme efter og nej, jeg behøver ikke køre med 2 kat`s, det er der intet krav om, ijeg tvivler på at du har brugt penge på at smide en ekstra kat på din, i miljøets hellige navn!


  • #7   27. dec 2010 Du behøves ikke føle dig truffet, jeg sagde ingenting om hvorvidt du skulle fjerne den eller ej, bare at du skulle overveje det og selv tage stilling, hvad du jo tydeligvis har gjort!

Kommentér på:
Meninger om decat!

Annonce