23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Meninger om decat! {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg købte for noget tid siden et ny kompletudstødningssystem til Supra`en, i mærket Blitz nür spec.
Det der sad på var til en Turbo og gavnede intet, det brølede bare, måske med et effekt tab til følge, grudnet at det var ovedimensioneret i mellemør og bagpotte, der var henholdsvis 3" og 5", lidt voldsomt.
MEn hvorom alting er, så er der her, bagpotte, nu 3", mellemrør og decat, dette er lavet til såvel n/a og standard turbo.
Mit spørgsmål til jer, er så, hvad er jeres mening om decat? Tror i der er nogen effekt? Lyden blvier klart federe, ser bedre ud når man kigger ind bagfra under vognen osv. så alt det kosmetiske osv. er iorden, men vhad med effekten, tror i det giver noget, gerne begrundet?
Tænker at kat`ne jeg fjerner, vel har givet noget modstand som nu bliver fhernet, plus at systemet som sådan er optimeret!
Hvad siger i?
Glædelig jul og godt nytår! :0)
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Har iøvrigt også investeret i anden manifold, så det er faktisk hele systemet oppe fra blokken der bliver optimeret!
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
correct me if i'm wrong
nov 2005
Correct me if im wrong
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.032
Men syntes nu også bare det gav noget bedre lyd i bilen, kunne ikke mærke den store forskel. Det kom først da jeg fik andet manifold på..
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Den eneste måde at besvare de ting du spørger om er ved at rulle bilen før og efter. På nogen biler giver det heste at fjerne kat og andre mister. Og så er der lige det moralske du skal tage stilling til. Der er en generation efter os som skal overtage jorden, og det er op til dig hvor meget du ønsker at forurene
nov 2005
Men så gentager jeg da lgie, der sidder oprindeligt 2 katalysatorer på fra fabrikken, grundet de restriktive krav i Japan, én er nok herhjemme til at den kan gå igennem syn og på ingen måde overskride de fastsatte grænseværdier for emission.
Iøvrigt, så er jeg ikke den store hippie og mener at al den snak om miljøproblemer er kraftigt overdrevede, der er så mange andre eksperter, der siger at alt muligt andet er skyld i klimaforandringer osv. de kommer bare ikke til orde længere, fordi hysteriet har taget overhånd.
Men jeg tænkerda nok på det, til at overholde lovgivningen, så der er på ingen måder noget at komme efter og nej, jeg behøver ikke køre med 2 kat`s, det er der intet krav om, ijeg tvivler på at du har brugt penge på at smide en ekstra kat på din, i miljøets hellige navn!
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
Meninger om decat!