{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

finans lov mig et vidst sted!!! {{forumTopicSubject}}

forhelvede hvor er jeg sur -.-...

kan ikke finde læreplads.. så jeg er i det pis til skolepraktik... har så været udeboende i et års tid og får udbetalt 6300 før skat.. dvs ca 5500... gav 2800 for lejligheden men pga bil osv er jeg flyttet hjem igen...

og reglerne for hjemmeboende over 18 år er at man stadig får 6300 kr i løn... nu 1½ måned efter kommer der en åndsvag regl om at hjemmeboende over 18 kun får hvad der svare til laveste su sats på 3500 kr.. uden tillæg.. så kunne jeg lige så godt have boet ude endnu -.-.. undskyld mit sure opstød.. men nu må regeringen fandme spænde. fordi man er i skolepraktik tror de så man gider arbejde 37 timer om ugen til noget der ligner 850 kr??? IDIOTER!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  finans lov mig et vidst sted!!!
  • #1   29. dec 2010 fu arbejder ikke du er under udanelse !! sådan nogle som dig bude sku betale for det !

• #2   29. dec 2010 Hvad snakker i om??

pointen er jeg flyttede hjem også kommer der sådan en åndsvag regl .. man kan lige så godt flytte ud igen..

Purhus.. at jeg er under uddannelse men arbejder lige så meget som en lærling gør.. så jeg skal sku ingen steder betale for at arbejde 37 timer om ugen.. har været på arbejdsmarkedet i flere firmaer i 2 års tid.. og det her er sku lige så hårdt.. bare til en latterlig løn nu hvor jeg så er flyttet hjem igen

• #3   29. dec 2010 ps ved ikke med jer.. men gider heller ikke spilde flere timer dagligt her på landet med venten på busser osv. bliver jo sendt ud til nye virksomhedder hver 3 måned.. og sidst var det altså 60km væk.. og med busser osv ved jeg det tager omkring 1.5 time hver vej med vente pauser osv.. det 3 timer spildt dagligt..

• #4   29. dec 2010 så tag et job i weekenden eller efter skole hvis du kan, du skal kun være glad for at du kan få penge!!

• #5   29. dec 2010 ja men det er jo ikke et arbejde det er noget staten har sat op for at dem der ikke har en lære plads stadig kan komme vider i udanelsen. og det var et tilbud jeg ville have været glad for da jeg var færdig med grundforløbet som mekaniker. for der gik jeg et halvt år uden lære plads

• #6   29. dec 2010 altså som det er nu får jeg mere på kontant hjælp det er fandme for langt ude.. og som du siger efter skole?? er som sagt ude som en normal lærling, dvs fra 7-16.. så skal man finde noget fra en 17 tiden til 22 eller sådan noget lign.. det har jeg tænkt på i forvejen.. men nu bliver så bare meget mere nedern, det er så fucked så jeg overvejer at stoppe her til marts hvor jeg så er udlært som automontør også bare tage fuldtids arbejde til jeg finder en læreplads så jeg kan fortsætte mit forløb til automekanikker

• #7   29. dec 2010 3 timer om dagen smiley spildte et halt år og jeg fik ikke penge

• #8   29. dec 2010 sådan er livet da også for os der går i skole ? vi har da også sammenlagt for over 40 arbejdstimer med lektier og skoletid, vi har da intet at klage over, sådan er det bare at være under uddannelse. det betaler sig i længden

så det bare ud og finde ekstra job som os andre

• * - *

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #9   29. dec 2010 Så må du jo blive selvstændig, hvis du allerede er så god at du mener du skal have max hyre...

• #10   29. dec 2010 får 3000 kr mere på akasse får og side hjemme ind hvis jeg arbejder 37 timer på en læreplads hvad vil du frem til ?

• #11   29. dec 2010 var skam også fint nok tilfreds da jeg jo ikke kunne få nogen læreplads.. problemet er bare jeg ikke blev informeret af skolen om jeg ville få mindre løn hvis jeg flyttede hjem.. hvis de havde sagt det var jeg jo blevet boende..

er sku aldrig blevet forkælet så drop den udtalelser.. ventede gerne på buser osv .. hvis jeg altså ikke fik sådan en latterlig løn.. syntes seriøst det er at tage grin på folk..

• #12   29. dec 2010 jeg tror dem der har styr på deres ting altid kan finde en læreplads !! du søger måske forkert altid tag ud firmaet og sig hej !!

• #13   29. dec 2010 tvivler på man som skolepraktikant laver lige så meget som en lærling.. de skolepraktikanter fra min klasse fatter ikke en skid og laver intet...

• #14   29. dec 2010 altså når man er i skolepraktik så skal man gennem prøven til automontør.. også er jeg udlært som det og kan så fortsætte i skolepraktik til jeg er udlært..
    men overvejer at springe fra der også tage fuldtids arbejde til jeg får en læreplads til at forsætte til automekanikker hvis du forstår??

Kasper K igen en dum kommentar??
    siger ingen steder jeg skal have fuld hyre? men en lærling får altså omkring 10.000 eller sådan noget før skat.. som skolepraktikkant laver man det samme men får kun 6300 .. det er også fint nok.. men nu fordi jeg er flyttet hjem får jeg kun 3500 kr??

siger jeg er lige så god som alle andre lærlinge på 2 år...

• #15   29. dec 2010 Nu stopper du da lige. Dengang jeg gik på handelskolen havde jeg 3 arbejde ved siden af for og have råd til bil osv. Så det var 35 timer i skole om ugen, Lektier og arbejde hver eneste aften. Og jeg tjente for meget til og få SU, så lad da lige være med at lyde som en møg forkælet unge.!

• #16   29. dec 2010 har man ikke altid fået mindre i SU som hjemmeboende?? Oo

• #17   29. dec 2010 ja og de skole praktikanter vi har haft i praktik har heller ikke lavet en skid.. og vi har virkelig haft en del !

• #18   29. dec 2010 de steder jeg har været har jeg lavet alt som tandrems skift afbalancering af hjul, samlet skiftet bremser udluftet osv osv osv.. skiftede ruder mm .. altså med andre ord det samme som en normal lærling..

• #19   29. dec 2010 Folk er godt nok hellige når det ikke er deres mønt der bliver fjernet..

Kan udemærket godt følge dig Dennis, men sådan er det nu og engang, vi bliver jo nødt til at spare hvor spares kan.

Alternativt kan du jo holde en pause fra din uddannelse og tage noget andet arbejde hvis du kan finde noget, og så søge læreplads der fra. Det ser nu og engang bedre ud at man har taget initiativ og fået arbejde, istedet for at krydre røv i en skolepraktik.

• #20   29. dec 2010 POINTEN i det her indlæg var nu også mere dette!!!!

Jeg fik ingen indformation omkring jeg ville blive skåret i løn ved at flytte hjemm.... så opgav en 60 kvm2 lejlighed til 2800 kr om måneden... så jeg kunne have bilen i mit eget navn hos mine forældre.. nu bliver jeg så skåret i lønnen til næsten det halve.. så kunne jeg lige så godt blive boende i den lejlighed... var pisse glad for den...

mere derfor jeg er så pissed..

at i ikke fatter noget giver så jeg ikke en skid for.. syntes bare det er for latterligt.. og med jeres, dengang jeg var ung ¨bla bla bla.. der lyder i sku som min 60 år gamle far..

• #21   29. dec 2010 Det er squ da ikke det offentlige's problem og fortælle dig hvad der sker når du flytter hjem, det må du da for helvede selv finde ud af...

• #22   29. dec 2010 jannik er helt enig.. men nu som sagt overvejer jeg lige hvad jeg så må gøre.. er bare ked af at have mistet en god lejlighed jeg kunne have beholdt.. jeg har mistet 3000 kr om måneden ved at flytte hjem.. når lejligheden kun kostede 2800...
    og flyttede jo i håb om at spare lidt penge

• #23   29. dec 2010 JA RUNE K !!!
    Jeg mistede jo heller ikke penge.. det er en ny lov der er kommet her nu!!!!... hvor fanden skulle jeg vide fra de var ved at lave sådan en lov??? ER SKU FOR FANDEN IKKE SYNSK!!!

nej men snakkede med skolen, og der sagde de det var samme løn.. og det er kun 1 måneds tid siden ..

• #24   29. dec 2010 find nuuuuu et fucking kollegie værelse til max 2000 om måndet så er den skid baberet

• #25   29. dec 2010 har lige modtaget brevet her idag.. at jeg fra 2011 kun modtager 3500 kr

• #26   29. dec 2010 også det jeg nok ender med.. så er jeg i det mindste hvor jeg var før.. bare surt at have mistet den gode lejlighed smiley det er bare en lorte dag for mit vedkommende..

• #27   29. dec 2010 hygge tråd.. keep em comming... har lige sat popcorn over..

• #28   29. dec 2010 altså fik 49.50 dkr. i timen da jeg startede i lære som klejn smed fik ca 1750 kr hver 14 dag udbetalt efter 39% i skat til din skole praktik arbejdsmarkeds bidrag osv og jeg havde også købt bil som jeg betalte på og jeg var også nød til og blive hjemme hos mor og far indtil jeg var færdig som 20 årig. så du kunne jo bare have fået fingeren ud af gas kammerede og gået igang med en uddannelse efter folkeskolen der havde du alderen til at bo hjemme:-) livet er en lort lev med det!!! godt nytår....

• #29   29. dec 2010 men kan godt forstå du er skuffet når du nu troede du skulle til og have 3 jern mere om månenden det skal vi da slet ikk diskutere

• #30   29. dec 2010 nylander: hahaha:)

• #31   29. dec 2010 Startede på 44.50 i timen da jeg var første års lærling. Og i slutning af mit andet år købte jeg hus og flyttede hjemme fra. men mester gav mig da ikke svendeløn bare fordi jeg havde købt hus?

• #32   29. dec 2010 nej nej, men det her svare til jeg får 23 kroner i timen :S

• #33   29. dec 2010 vel og mærket før skat :(..

• #34   29. dec 2010 er helt sikkert lavet for at sotere de useriøse fra dem. dem som bare går der for pengenes skyld. vi har haft ca 40 skolepratikater i praktik på arbejdet og 5 har fået læreplads resten har vi ikke kunne bruge.

Der er mange useriøse i mellem.

• #36   29. dec 2010 jam er det elevløn eller SU? elevløn er vel fast uanset om du bor i en rumstation på månen eller i en papkasse?

Men den med SU er mindre for hjemmeboende... ja ok... troede jeg alle, der har gået i folkeskole, vidste.

• #37   29. dec 2010 rocco, der tager du fejl, det er ikke su jeg får, det er hvad der normalt er kontant hjælp.. og det har været 6300 når du er over 18, hvad enten du var hjemmeboende eller udeboende.. men nu er den nye regl kommet som jeg intet har hørt om, self kommer den ind af døren en måned efter man er flyttet smiley

• #38   29. dec 2010 reglerne før:
    under 18 år.. 3400 kr hvad enten ude eller hjemmeboende
    over 18 år.. 6300 kr.. ude eller hjemmeboende

Og nu er den nye regl kommet der minder meget om su.. bare lidt højere sats:

over 18 år: hjemmeboende 3500 kr
    over 18 år:; udeboende 6300 kr
    under 18 år.. pas har jeg ikke undersøgt..

• #40   29. dec 2010 det troede jeg også, men er det ikke, dog minder det efterhånden meget om det..

• #41   29. dec 2010 "minder meget om SU" jam hva faen er det? kontanthjælp? elevløn? det hedder sgu da noget... smiley

• #42   29. dec 2010 vi fik afvide vi ikke måtte kalde det hjælp.. men satserne er TOTALT identisk med kontant hjælp.. bortset fra ved kontant hjælp hvis du skal have til transport får du flere penge ind hvis du er på skolepraktik løn smiley

• #43   20. jan 2011 For det første syntes jeg det er forkert at "angribe" dennis på den måde !! Og det er ikke nemt at få en læreplads nogen steder. Det er muligt, men ikke nemt!

Men bortset fra det vil jeg tildels give dem ret. Jeg har selv billån og lejlighed, og jeg har kunne få det til at løbe rundt på min su. Så i det du skriver at jeg i skole praktik ville kunne få 6300er da lækkert.

Kommentér på:
finans lov mig et vidst sted!!!

Annonce