{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelse af turbo ?
  • #1   3. jan 2011 At den er synsgodkendt og at der er betalt afgift er to vidt forskellige ting smiley

    Ejer må da kunne fremvise dokumentation på, at den er lovlig. Altså at den er godkendt med samtlige konstruktive ændringer og vise dig en kvittering på betalt afgift?


  • #2   3. jan 2011 hva er det for en bil?

  • #3   3. jan 2011 jamen han siger at han har betalt afgift på godkendelsen af turbo og har kvitt. på det og så har han fået det skrevet under konstruktive ændringer og fået fjernet KW / HK på reg. attest så der står max 500. er det nok til at det er lovligt ?

  • #4   3. jan 2011 Jamen hvis alle ændringer som sagt er skrevet ind og godkendt, så er den i orden i forhold til syn. Men vær opmærksom på, at det er <i>alle</i> ændringer, og ikke kun nogle af dem, der skal være godkendelse på.

    Hvis han har en kvittering fra SKAT på at afgift er betalt - og en udregning af afgiften, som er foretaget af dem - så burde den del også være på plads.


  • #5   3. jan 2011 jamen hvad er alle ændringer ? han siger at der somsagt kun er skrevet undervogn og bremser på da det skulle være nok.

  • #6   3. jan 2011 Undervogn og bremser? Haha, no way! Hvis han har eftermonteret turbo, så skal den også stå der - det siger sig selv ...

    Det lyder som om, han fylder dig med pis for at sælge sit lort.


  • #7   3. jan 2011 ja self. også turbo. Han siger han har kvitt. fra skat hvor han har betalt afgift for ombygningen + at på reg. attest står der under konstruktive ændringer at turbo, undervogn og bremser er skrevet på og ved KW / Hk står der max 500

  • #8   3. jan 2011 Jamen hvis det kun er turbo, undervogn og bremser, der er monteret/skiftet, så er det også rigtigt nok. Men hvad så hvis han har monteret intercooler? Så skal den vel også skrives på?

    Sådanne biler er for folk, der selv har en del forstand på det. Du kan blive taget godt og grundigt ved næsen ...


  • #9   3. jan 2011 det er derfor jeg ville høre mig lidt omkring, og høre om nogen har forstand på det. ved self. godt at IC ikke er lovlig og at den stadig ikke må larme eller forurene mere end org.

  • #10   3. jan 2011 Det er jo præcist det, der er problemet. Den forurener sandsynligvis en del mere end standard - og det skal du også sikre dig, han har fået fikset og godkendt.

    Som sagt er der mange ting, man skal tage højde for. Det er et større studium i sig selv at finde rundt i. Derfor ville jeg springe fra, hvis jeg var dig.

    Når du endelig er kommet frem til en handel med ham, vil du finde ud af, at din forsikring går amok, når du fortæller dem, der er eftermonteret turbo. Og så står du med en bil, der ikke kan forsikres.


  • #11   3. jan 2011 Forureningen behøves ikke at overstige det lovlige. Men ja forsikringen ville nok blive dyrer, men det ved man jo på forhånd.

  • #12   3. jan 2011 Den vil ikke bare blive lidt dyrere - den vil blive MEGET dyrere! Der er ingen, der gider at forsikre sådan noget hjemmelavet gøgl ...

    Det er ikke sikkert, den forurener mere end lovligt - men det skal du alligevel kunne dokumentere. Og det er pænt dyrt at få sådan en dokumentation.


  • #13   3. jan 2011 Hvad er der at dokumentere hvis den ikke forurener for meget ?

  • #14   3. jan 2011 Kasper B: hvis der står max 500 hk på registrerings attesten er bilen godkendt af synsmyndigheden til det . Hvis bilen std har 500 hk og den nu har 600hk er den jo ikke lovlig. Og hvis der forefindes kvittering på afgift af ombygningen fra SKAT er der jo intet problem. Men husk at høre dit forsikringsselskab om de kan/vil forsikre den FØR du handler.

    Er du det mindste i tvivl om at den er godkendt (har sælger mistænk for dokumentfalsk) må i jo bare sammen ned i synshallen (husk selv at vælge stedet) de 450.- er godt givet ud. Synhallen kan af færdsels-styrelsen få oplyst præcist hvad de konstruktive ændringer er.


  • #15   3. jan 2011 Det skal dokumenteres <b>at</b> den ikke forurener for meget. Og sådan en test koster en halv arm...

  • #16   3. jan 2011 Bay
    Jamen at den ikke forurener for meget er jo bare at måle så kan man se det jo. jamen bilen har std. ca. 200 hk. og han siger han har kvitt. på turbo ombygningen.
    Men har læst lidt rundt omkring og kan læse mig til at selvom bilen er godkendt med undervogn, bremser og turbokit så skal der var TUV papir tingene? Altså det bliver skrevet på under konstruktive ændringer for at bevise at bilen kan holde og en TUV som beviser at produktet kan holde, er det forkert ?


  • #17   3. jan 2011 Nej, det er ikke "bare" at måle. Den skal igennem en meget omfattende og dyr test, som for nuværende ikke kan foretages i Danmark. Den koster det hvide ud af øjnene at få foretaget i Tyskland.

  • #18   3. jan 2011 bay
    Okay, lyder lidt mærkeligt. jeg ville prøve at ringe til en synsmand i morgen og høre hvordan smiley


  • #19   3. jan 2011 Jeg ved ikke, om jeg vil sige, det er mærkeligt - men sådan er reglerne i hvert fald.

  • #20   3. jan 2011 F-S .
    Du kan da ikk vide, om den er <i>godkendt</i> med IC'en. Men ja, som udgangspunkt hænger det da nok sammen. Det er sandsynligvis et samlet kit, der er godkendt - <b>hvis</b> det er godkendt.


  • #21   3. jan 2011 Nu gætter du dig vist bare frem ...

  • #22   3. jan 2011 men kan jeg så købe et tilfældigt kit og sætte på ? eller skal jeg købe et kit der er TUV godkendt ?

  • #23   3. jan 2011 Du skal have et TÜV godkendt kit (merkblatt 751 mener jeg) - ellers skal den igennem alle de der tests i hoved og hale for at blive godkendt. Sidstnævnte kan lade sig gøre, men det er en voldsomt dyr affære.

  • #24   3. jan 2011 Nå, så det mener du ...

  • #25   3. jan 2011 så har du da aldrig kigge ned en 1.6TD eller 1.9TD fra folkevogn... kun få modeler er født med ic.... min var ved at dumpe syn fordi der sad eftermonteret ic på og jeg ikke havde tuc papiere på lortet

  • #26   3. jan 2011 men hvis man montere turbo kan man så ikka altid bare få fat i en tilfældigt tuv papir på turbokit, der er vel ikke nr. eller andre kendetegn på sådan et ?

  • #27   3. jan 2011 Nej, det kan man ikke. Det skal stemme overens med et serienummer eller lignende.

    Jeg har sagt det mange gange før: Det er ikke Danmark, man skal bo i, hvis man gerne vil tune biler.


  • #28   3. jan 2011 nej det kan man ikke. bil producenten skal sige god for at bilen ikke er farlig eller forurener og så skal det betales afgift... det ikke så nemt som man tror ...

  • #29   3. jan 2011 dvs. selvom bilen er godkendt og det hele skal man alligevel ud og give 30.000 for et turbokit med tuv papir på ?

  • #30   3. jan 2011 Kasper B
    Nej, hvis bilen allerede er godkendt, så er der jo ingen problemer. Der er jo ingen grund til at købe et nyt kit, så.

    F-S .
    Du er da vist lidt håbløs at diskutere med ...


  • #31   3. jan 2011 problemet er at det står på reg. osv. men der følger intet turbokit med bilen

  • #32   3. jan 2011 Øhhhh .... ok, det bliver en mere og mere suspekt bil, som du bare skal holde dig mere og mere fra!!!

  • #33   3. jan 2011 turbomotoren brækkede sig og han solgte kittet så han kunne få råd til at ny org. motor, lyder det lumskt ?

  • #34   3. jan 2011 F-S
    bay har rimelig godt styr på det det gøjl med tuning osv... og en ic skal være tuv godkendt til bilen er bilen ikke normalt med turbo så er der ikke nogle typegodkendelse til ic´en.
    i princippet er en eftermonmteret ic på en bil der er født med ic ikke lovligt uden TUVgodkendelse.


  • #35   3. jan 2011 Hvis jeg skal være helt ærlig, så ja - det lyder som en, der godt kan lide at pille lidt for meget ved bilerne hjemme i garagen ...

    ketil
    Tak for komplimenten. Du kan få lov til at tage over mht. F-S . Jeg gider ikke diskutere med ham smiley


  • #36   3. jan 2011 hvad er reglen så nu hvis jeg ville have turbo på denne bil igen når der står på reg. attest under konstruktive ændringer at turbo, bremser og undervogn og de KW / HK max 500, men har intet turbokit, hvad gør jeg ?

  • #37   3. jan 2011 Kasper B
    Du lader være med at købe bilen. Ikke for at være negativ, som sådan - men der er så uendeligt mange faldgruber ved sådan et køb, så du nærmest kun kan blive negativt overrasket.

    F-S .
    Du kan blive ved med at plapre fra nu og til du dør. Jeg gider ikke at diskutere det med dig. Det er håbløst.


  • #38   3. jan 2011 har du et link til den. for det da ikke mange biler der kan godkendes med 500hk.

  • #39   3. jan 2011 F-S .
    Ok.


  • #40   3. jan 2011 en turbobil kan nemt køre uden Intercooler. den køler jo bare ladeluften så der kan komme mere ind i cylindren da kold luft fylder mindre end varmt.
    så man kan godt montere turbo uden at montere IC derfor kan den godt være synet uden IC.

    og du siger en turbo bil per automatik er godkendt til IC hvilket er løgn


  • #41   3. jan 2011 eller ikke løgn. det bare ikke korrekt...

    IC og turbo følges ikke ad


  • #42   3. jan 2011 F-S .
    Det er godt, du kan slå fast, hvem der er fjolset, trods alt smiley


  • #43   3. jan 2011 ligemeget du vil ikke forstå så gider ikke bruge min tid på det..

    men der er nok en del golf 2 D´er der er har fået eftermonteret turbo og nogle af dem er nok uden IC. da de fleste TD´er er uden ic og tager man turbo fra dem så dropper man ofter at smide IC på


  • #44   3. jan 2011 kunne stadigvæk godt tænke mig at høre hvilken bil der er tale om?

  • #45   3. jan 2011 F-S .
    Det er godt, du lige kan slå fast, hvordan det hænger sammen, når ingen af os andre nu ved noget som helst smiley


  • #46   3. jan 2011 F-S Det er nu ikke alle benzinbiler der er født med IC. Men fred nu være med det. Synes det er lidt sjovt der er så mange der vil være kloge på emnet, men uden at vide hvad der snakkes om.

  • #47   3. jan 2011 FUPtuning
    Arh, det passer nu ikke helt. Vi ved alle, det drejer sig om en bil, som på et tidspunkt har fået eftermonteret en turbo. Og hvor ejer siger, det er godkendt.
    Min påstand er, at han skal lade være med at købe det, med mindre han har en del forstand på reglerne omkring tuning og derfor selv er i stand til at vurdere, om alt er gjort ordentligt og lovligt.


  • #48   3. jan 2011 Bay, ja okay point taken smiley Men ikke hvilken bil eller hvem der har lavet det. Jeg ville aldrig røre en bil hvor sådan noget er eftermonteret. Det kan kun give ballade.

  • #49   3. jan 2011 F-S - at jeg har lavet biler i 20 år gør det mig så bedre end dig? Sikke da en gang opblæst lort at fyrre af! Du kan IKKE tage ting over en kam. Tag nu de ombygninger på kadett'er hvor man har smidt turbo på. At du tror du ved hvad der er tale om er en ting, men det gør ikke dit ord til lov!

  • bilgejler .
    bilgejler . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 227
    #50   3. jan 2011 BAYs ord er lov..... mener han da selv. ingen er sku klogere end ham.

  • #51   4. jan 2011 F-S du har slugt fløjten. FOr den spille samme musik hele tiden. En IC er ikke bare en IC. Man kan ikke sige at fordi du har en FMIC så kan du ændre den til en bedre intercooler uden at skulle fremlægge papire på den er godkendt til bilen. Hvis man eftermonterer turbo på en bil monterer man som oftest også en intercooler. Men det er fandme ikke hver eneste gang. Er du klar over hvad det kræver at få godkendelser af disse ting? Og nej det er ikke en synsmand der kigger. Der forligger regler for hvad der er lovligt og ej. Det er ikke en synsmands vurdering på andre tidspunkter end til syn. Det er ikke ham der giver den endelige accept på at bilen må køre med eftermonteret turbo.

    At du mener en ting er hvad det er men du har ikke fået et eneste svar herinde på at du har ret, så hvorfor blive ved? Det er da til at då af grin over når folk opfører sig så bedrevidende. Og så tillader du dig endda at blive sur over man irrettesætter dig.


  • #52   4. jan 2011 troede kun det var fmic der var et problem.. for nogen... min synsmand er sgu ret fornuftig. Så længe den ikke forurener mere end den må så er han da røvligeglad med mit kæmpe store skrummel af en IC.


    For at vende tilbage til spørgsmålet om turbo, så er det nok nemmere at svare på når man kender bilmodellen. smiley


  • #53   4. jan 2011 ring til færdselsstyrelsen og få oplyst hvilke konstruktive ændringer der er.

    på min ene 205 turbo står der kun kontruktive ændringer på registreringsattest , men færdselsstyrelsen havde alt liggende med at den var godkendt med turbo:
    synsrapport for godkendelses tidspunkt
    importørerklæring fra peugeot på at der må være turbo på.





    Hilsen
    Jan


  • #54   4. jan 2011 keld gass, det handler nok mere om mange af de eftermonterede turbo'er sidder på biler hvor det ikke kan godkendes smiley Har du overvejet det smiley

    F-S det kan jeg se du ikke gør tsk tsk!


  • #55   4. jan 2011 Keld, min pointe er at der nok findes omkring 3 gange så mange biler med eftermonteret turbo som du/I som synsmænd ser.

    Vi kan kun antage den er godkendt i og med det er hvad emneopretteren har skrevet. Vi aner intet om hvilken bil det er eller om det er med eller uden IC.


Kommentér på:
Godkendelse af turbo ?

Annonce