{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

Ang. privat salg af bil. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og i forum. Men er stadig ikke 100 % sikker.

Hvis jeg har en bil tilsalg, og en køber kommer. Hvordan er den sikreste fremgangsmåde så?
En slutseddel, med informationer, køber/sælger og underskifter.
Så har jeg forstået at køber skal have et forsikringsbevis med, og man så udfylder registringspapirerne med købers navn.

Jeg kan så køre op og omregistrere den til at stå i købers navn, og en ny reg.attest bliver sendt til køber. Men hvad gør jeg med den original attest med mit navn, under handlen? Og skal køber bare køre fra stedet kun med slutseddel, og altså ingen form for reg. attest?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. privat salg af bil.
  • #1   7. jan 2011 du kan give ham en kopi af regattest sammen med slut seddel og få kopi af hans køre kort og sygesikring . så du helt sikker på navn cpr og adresse på manden .. og som du så skrever så medbringer han forsikringsbevis udfyldt . og i udfylder omreg papirerne ..

dette sys jeg er den sikreste måde gøre det på .. så du sikker på ingen kører i dit navn uden omreg til tiden osv osv .. og du sikker på have noget på hvem der har købt bilen hvis der sku ske noget

• #2   7. jan 2011 Laver du en slutseddel, MED DATO for salg, så kan du når der er gået 21dag afmelde den, blot ved at vise denne slutseddel og mener også at du skal udfylde et skema på motorkontoret, og så hænger du ikke længere på forsikring og vægtafgiften smiley SMART! smiley

• #3   7. jan 2011 Jeg udfylder omregistreringspapiret med hans navn osv. Samtidig får jeg kopi af kørekort og sygesikring. Han får så kopi af min originale reg. attest.
    Efterfølgende kører jeg så ned og omregistrere bilen til at stå i hans navn, og den nye reg. attest bliver sendt til ham med posten.
    Hvad gør jeg med den gamle? Skal den bare smides væk?

• #4   7. jan 2011 den gamle tager de i byt for en ny smiley den ska jo medbringes og så smider de den ud

• #5   7. jan 2011 http://www.bt.dk/biler/det-siger-loven
    Faldt lige over det her inden jeg kom herind.. Det kan være du kan få lidt inspiration der smiley

• #6   7. jan 2011 Jeg gør altid det at vi mødes ved min bank og så betaler han så jeg er sikker på at få mine penge og han er sikker på der ikke er gæld i bilen, bagefter køre vi ud til skat og omregistrere bilen.
    Det samme gør jeg når jeg køber privat, vil de ikke være med til det, så vil jeg ikke købe eller sælge.

• #7   7. jan 2011 Ja, vigtigt at du medbringer bilens nuværende registreringsatest på motorkontoret.. hvis du smider den væk så koster en ny 50,- haha.. Ellers har du helt godt fat i hvordan du er sikret! Husk at aftale med køber om det er dig eller ham der skal betale omregistreringen.. Og den midlertidige reg.atest kan du jo så sende til ham - så modtager han den nye "original" efter nogle dage..

• #8   7. jan 2011 Morten b : Ja det var da godt nok også den mest firkantede måde at gøre det på

• #9   7. jan 2011 Jørgensen.
    Ja det kan godt være du mener det er den mest firkantade måde at gøre det på, men det tager 30 min og så er alt papir lavet og man er sikker på der ikke er nogen der bliver snydt.
    Men du har sikkert en mere smart og sikker måde at gøre det på, må vi høre.

Kommentér på:
Ang. privat salg af bil.

Annonce