{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

TJ
TJ
Tilmeldt:
16. sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 12

Den første bil. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg er på udkig efter bil men da det er min første bil ville jeg høre om der er en bil i kunne forslå.? jeg har kigget lidt på en Saxo en 106'er rallye og en Golf 3'er da jeg ikke har for mange penge at gøre med, må den ikke koste for meget. men jeg ved ikke hvad der er bedst.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første bil.
  • #1   10. jan 2011 Saxo eller 106 havde været mit valg.. Køre tæskegodt, Nede i ok priser, og Saxoen især har også rigtig god komfort både i undervogn og støjniveau!!

  • #2   10. jan 2011 Saxo og 106 har samme undervogn, så den er naturligvis også god i en Pug :)..

  • #3   10. jan 2011 helt klart en saxo...mest for pengene og kører kanon.

  • #4   10. jan 2011 Mange Saxoer fås også med A/C..

  • #5   10. jan 2011 saxo er da en skralderkasse, der er ikke andet end problemer med dem.

  • #6   10. jan 2011 Tag et kig på min

  • #7   10. jan 2011 Syntes os du skal holde dig fra franske biler

  • #8   10. jan 2011 Haha.. Ja det ved i helt sikkert en masse om.. I kender vel en som har haft en Saxo, eller kender en som kender en.. En Saxo er en fin bil, og fejler næsten intet.. Folk der siger andet roder ikke med andet end deres egen bil og får fortalt historier..

  • #9   10. jan 2011 Nu kommer der en milliard bud, for du nævner ikke om du skal køre 1.000 km om året eller 1.000.000 km om året, derudover nævner heller ikke hvor meget du har at gøre godt med osv...

    Men mit råd til dig er at finde en gammel bil til max 10.000 nysynet, en gammel Kadett E eller Astra F, Golf jo vist men de er typisk lidt dyrere i forsikring end alle andre da de har været yndet tyverimål, men ellers gå efter en Golf 2 ikke en 3'er, det er en udemærket bil, men skal du have en der ikke fejler en masse så er den typisk for dyr i forhold til hvad du får...
    Toyota Corolla er også et godt bud det samme er Mazda 323....

    Men var det mig, så ville jeg vælge tysk, og nok Opel, for de er meget nemme at reparere på og billige i stumperne....

    Der nok mangeandre der har nogle helt andre mærker i tankerne og så er der alle fjolserne som mener du skal købe deres udkneppede lort med eftermonteret turbo og andet skrammel...

    Gå efetr en STANDARD bil uden alt for meget gejl, og som IKKE er tunet, så kommer du længst...

    Mine bedste bud lyder på:

    Opel:

    Astra F> 1,6 8v NZ eller 1,6 8v SE (De er sjældne og noget dyrere men har 100 hk)
    Kadett E> 13S og 16S
    Corsa B> 1,4i NZ

    Ford:

    Escort 1986 og frem i noget 1,6....

    VW:

    Golf 2> 1,8 eller 1,6D

    Dog vil jeg mest anbefale Opel, og det er ikke fordi jeg selv kører Opel

    Håber du kunne bruge det til noget, er der noget du har spørgsmål til er du velkommen til at kaste en PB....

    HUSK KØB IKKE BIL ALENE ;o)


  • #10   10. jan 2011 Opel og Golf i de årgange smuldre mellem fingrene på dig uden at overdrive.. Det er nogle af de biler der ruster allermest, så * Mr. Nobody *, kan ikke se hvorfor du vil anbefale en ung knægt at købe sådan en som første bil!???

  • #11   10. jan 2011 Escorten er også meget giftig mht rust..

  • #12   10. jan 2011 Morten H : Jeg ved ik om det bare er mig, men så er du en af de heldige der har ejet en saxo.. Jeg har været i praktik ude ved en brugtvognsforhandler i bare en lille uge, hvor der var 4 saxoer inde i løbet af den uge..
    Så jeg ved ik om det bare er mig, eller hvad det er, men jeg vil hvertfald fraråde den af egen erfaring med dem jeg har set..


  • #13   10. jan 2011 Hold dig fra golf. Dem er der så mange af smiley

    Men god idé at skrive budget og kilometer du skal køre osv. så det er lidt nemmere at give et bud på det.


  • #14   10. jan 2011 Morten H> ALLE biler ruster, uden undtagelse (måske bortset fra en DeLorean) men de er skutte værre end andre så pak det der sammen....

    En Saxo eller 106 er IKKE noget jeg vil anbefale for skalden være billig så er det emd garanti en pubertetsknægt af en lærling der har haft den (eller flere af dem for den sags skyld) og så er den blevet gennemkneppet, hvorimod Specielt Kadett E og Astra F er mere blød hat bil, ergo er der ikke mange unge de gider dem medmindre den hedder GSI eller GT...


  • #15   10. jan 2011 Så siger vi det.. Arbejder med biler fra7-16 hver dag, og ved hvad jeg snakker om.. Mere behøver jeg ikke argumentere, da det ikke er mig der skal stå med 'lorten' smiley

  • #16   10. jan 2011 Morten H> Jeg arbejder ikke med dem men har haft en del efterhånden og skruer også selv, så ved skam også hvad jeg snakker om....

    Lev med det det gør jeg ;op


  • #17   10. jan 2011 Toyota Corolla e10.. Driftsikker som bare fanden, og relativt billig..

  • #18   10. jan 2011 Rasmus> Hvornår er det e10 er fra? Kan aldrig hitte rede i de Toyota modelkoder hehe...

  • #19   10. jan 2011 92-97 ... Det burde en garved skruer som dig da vide ;P

  • #20   10. jan 2011 Morten H> Rend mig ;op hehe...

  • #21   10. jan 2011 hehe.. Kunne ikke lade være.. Kom nu.. Var sq da lidt sjovt smiley

  • #22   10. jan 2011 Morten H> Rend mig ;op hehe...

    Skal vi ikke bare blive enige om at erfaringer kan være forskellige ;o)


  • #23   10. jan 2011 Jeg vil sige Toyota Corolla smiley
    Det er den mest driftsikre bil jeg har ejet, og den bedst mht. glæden ved at have en bil og køre den. smiley



  • #24   10. jan 2011 Jeg ville ikke bruge mere end 10-20.000 på min første bil, og der skal helst ikke være noget i vejen med bilen, lige i starten skal bilen jo bare bruges til at køre til og fra arbejde, så' ja det er vel nok omtrent 35-50.000 km om året

    Tak for de gode råd smiley


  • #25   10. jan 2011 Det var mange km, er du sikker på det er beregnet korrekt??

  • #26   10. jan 2011 Hvad mener du Mr. Nobody.? Jeg skal jo køret tl og fra arbejde hver dag + det løse smiley

  • #27   10. jan 2011 Jeg siger ikke det er umuligt :o) Men blot at det er mange kilometer... :o)

    Men med det km behov så ville jeg nok kikke efter en diesel bil (specielt hvis du ligger tættere på 50 en 35.000 km) blot husk at en dieselbil er dyrere i indkøb, dyrere i vægtafgift, dyrere i stumper og service men trods alt billigere i brændstof... Jeg ved at en Astra f.eks. i 1,6 8v med 75 hk snildt kan køre 15 km/l og også mere hvis man kan styre sin højre fod... :o)


  • #28   10. jan 2011 Jeg siger ikke det er umuligt :o) Men blot at det er mange kilometer... :o)

    Men med det km behov så ville jeg nok kikke efter en diesel bil (specielt hvis du ligger tættere på 50 en 35.000 km) blot husk at en dieselbil er dyrere i indkøb, dyrere i vægtafgift, dyrere i stumper og service men trods alt billigere i brændstof... Jeg ved at en Astra f.eks. i 1,6 8v med 75 hk snildt kan køre 15 km/l og også mere hvis man kan styre sin højre fod... :o)


  • #29   10. jan 2011 Det også rigtigt

Kommentér på:
Den første bil.

Annonce