første bil = projekt. Dårlig ide?? {{forumTopicSubject}}
Okay nu kommer hele smøren
Jeg har fundet min drømme bil som er en Nissan 200sx S13 med komplet S15 front.
Jeg har overbevist mig selv om at det er en god invistering at gøre, da det er et samlesæt så der skulle være mulighed for at tjene lidt penge på den når den skal samles igen.
Den eneste bekymring jeg har er at jeg selv skal samle den med hjælp fra et par kammerater, men ingen af os har sådan rigtig skruet i biler før. Jeg har da skiftet en motor, skiftet en toppakning og sådan lidt små ting før, men aldrig samlet en hel bil.
Ville det være en dum ide at købe den, taget i betragtning af at jeg ikke har den store erfaring inden for biler (Det skal lige siges at jeg ikke ligefrem er født med 10 tommelfingre, og at jeg altid har skruet i Knallert, Motorcykler, Crossere osv.)
Den står helt splittet ad dog er motoren samlet.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 75
Og ikke samles igen
dec 2007
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 111
mar 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 1.066
Hvis du mener du kan magte opgaven så er det da bare igang. Men sørg for at have nogle kontakter du kan spørge til råds når du ikke aner hvad du skal gøre.
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.531
Og du har selvfølgelig undersøgt hvor svinedyr sådan en bil er i forsikring for en nystartet?
feb 2010
Sælgeren Bor 30min fra mig og arbejder i samme by som jeg bor i, og han sagde at hvis der nu skulle blive noget jeg ikke kunne klare kunne han da godt komme forbi og give en hånd. Det kan jo være noget han siger for at komme af med bilen, men hvem ved? Han virkede nu meget flink
Daniel P
Ja det er jo rigtigt nok Jeg ville da også mene at jeg kunne ordne de fleste af tingene selv, men alt kan ske .
bjørn A
Ja jeg syntes også selv det er et lidt dtort projekt at lægge ud med, men tid har jeg nok af.
feb 2010
Jeg har også fået fortalt at biler ikke rigtig er en god invistering, men nu er den rimelig billig og dem jeg har set til salg med den front har ikke ligefrem været billige.
.Jørgensen .
Ja det kunne da være det var en god ide at melde sig ind i den gruppe. Min mors mekaniker kunne jo nok også godt hjælpe mig med nogle af tingene håber jeg.
Ja jeg har kigget på hvad den koster i forsikring, men nu har jeg lidt gode forbindelser i et af de store selskaber så jeg får en god pris
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 381
havde jeg haft mulighederne var jeg bare sprunget ud i det... men som det allerede er nævnt så er biler sjældent en god investering... så du skal ikke forvente at tjene så meget på den hvis det er...
meld dig ind i SX klubben evt både her i danmark og i udlandet ex england hvis du har et par gode sproglige kundskaber... jeg har selv fået utrolig meget god hjælp af RS200-16v klubben i england...
men fedt projekt... bare klø på...
feb 2010
Jeg havde tænkt mig den skulle være hvid og så med den carbon motorhjelm på som følger med til den. Der er nogle rimelig store skørter på den, brede for og bagskærme. Std kabine, std ca18det motor som har kørt 120.xxx km. og selvfølgelig S15 fronten.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 1.156
ha ha tror du selv på det eller er det sælger som siger det
feb 2010
Det ser ikke ud som om at der mangler nogen ting. han siger også at alt er med + lidt ekstra ting. Det er ham selv der har skildt den ad for at få fronten på og så lidt andre små ting.
Marcus .
Det er mig selv der tror det. Som sagt skal der ikke bruges penge på dele.
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
Og den s13 der er et stort projekt, der kommer til at skulle ligges RIGTIGT mange timer og en del penge i den før den står klar, men alting kan da lade sig gøre!
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 24
men det er da bare på med hansken og komme der ud af....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
ja spring da ud i det... det er jo bare en stor knallert...
Hvor er det godt sagt........!
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
første bil = projekt. Dårlig ide??