{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

første bil = projekt. Dårlig ide?? {{forumTopicSubject}}

Okay nu kommer hele smøren smiley

Jeg har fundet min drømme bil som er en Nissan 200sx S13 med komplet S15 front.
Jeg har overbevist mig selv om at det er en god invistering at gøre, da det er et samlesæt så der skulle være mulighed for at tjene lidt penge på den når den skal samles igen.

Den eneste bekymring jeg har er at jeg selv skal samle den med hjælp fra et par kammerater, men ingen af os har sådan rigtig skruet i biler før. Jeg har da skiftet en motor, skiftet en toppakning og sådan lidt små ting før, men aldrig samlet en hel bil.

Ville det være en dum ide at købe den, taget i betragtning af at jeg ikke har den store erfaring inden for biler (Det skal lige siges at jeg ikke ligefrem er født med 10 tommelfingre, og at jeg altid har skruet i Knallert, Motorcykler, Crossere osv.)

Den står helt splittet ad dog er motoren samlet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første bil = projekt. Dårlig ide??
  • #1   12. jan 2011 når den skal sælges igen *
    Og ikke samles igen smiley

• #2   12. jan 2011 Altså man skal jo starte et sted, og hvis det var mig ville jeg da bare tage det som en udfordring. Det er klart det man lærer mest af smiley

• #4   12. jan 2011 Først og fremmest skal du ikke se det som en god invistering. Det er yderst sjældent at biler er det. Medmindre du direkte handler med dem.
    Hvis du mener du kan magte opgaven så er det da bare igang. Men sørg for at have nogle kontakter du kan spørge til råds når du ikke aner hvad du skal gøre.

• #5   12. jan 2011 Fint projekt, og rigtig fed bil du kan lave som du vil have den. Det kan være noget rød at samle en bil som man ikke selv har skilt ad. Men med tålmodighed og hjælp fra sx gruppen, så kan det da lade sig gøre.

Og du har selvfølgelig undersøgt hvor svinedyr sådan en bil er i forsikring for en nystartet?

• #6   12. jan 2011 ¤ Begrænser-bent ¤
    Sælgeren Bor 30min fra mig og arbejder i samme by som jeg bor i, og han sagde at hvis der nu skulle blive noget jeg ikke kunne klare kunne han da godt komme forbi og give en hånd. Det kan jo være noget han siger for at komme af med bilen, men hvem ved? Han virkede nu meget flink smiley

Daniel P
    Ja det er jo rigtigt nok smiley Jeg ville da også mene at jeg kunne ordne de fleste af tingene selv, men alt kan ske .

bjørn A
    Ja jeg syntes også selv det er et lidt dtort projekt at lægge ud med, men tid har jeg nok af.

• #7   12. jan 2011 Bufas
    Jeg har også fået fortalt at biler ikke rigtig er en god invistering, men nu er den rimelig billig og dem jeg har set til salg med den front har ikke ligefrem været billige.

.Jørgensen .
    Ja det kunne da være det var en god ide at melde sig ind i den gruppe. Min mors mekaniker kunne jo nok også godt hjælpe mig med nogle af tingene håber jeg.
    Ja jeg har kigget på hvad den koster i forsikring, men nu har jeg lidt gode forbindelser i et af de store selskaber så jeg får en god pris smiley

• #8   12. jan 2011 jeg ville ikke være så bange for at gå igang med sådan noget.. og kan forstå på dig at jeg har nogenlunde samme erfaring med biler som du selv har...
    havde jeg haft mulighederne var jeg bare sprunget ud i det... men som det allerede er nævnt så er biler sjældent en god investering... så du skal ikke forvente at tjene så meget på den hvis det er...

meld dig ind i SX klubben evt både her i danmark og i udlandet ex england hvis du har et par gode sproglige kundskaber... jeg har selv fået utrolig meget god hjælp af RS200-16v klubben i england...

men fedt projekt... bare klø på... smiley

• #9   12. jan 2011 Hvad ville i mene den ville være værd i kontant salg når den er samlet og gjort pæn?
    Jeg havde tænkt mig den skulle være hvid og så med den carbon motorhjelm på som følger med til den. Der er nogle rimelig store skørter på den, brede for og bagskærme. Std kabine, std ca18det motor som har kørt 120.xxx km. og selvfølgelig S15 fronten.

• #10   12. jan 2011 ja spring da ud i det... det er jo bare en stor knallert... Og der er masser at hjælp at hente på både danske boards og i udlandet... men stumper kan godt rende op.. og nogle stumper er lidt bøvlede at finde.. men alt i alt så er det da en fed vogn at give sig i kast med...

• #11   12. jan 2011 tjene penge på bil projekt
    ha ha tror du selv på det eller er det sælger som siger det

• #12   12. jan 2011 .ortega .
    Det ser ikke ud som om at der mangler nogen ting. han siger også at alt er med + lidt ekstra ting. Det er ham selv der har skildt den ad for at få fronten på og så lidt andre små ting.

Marcus .
    Det er mig selv der tror det. Som sagt skal der ikke bruges penge på dele.

• #13   12. jan 2011 Der mangler altid nogle dele til sådan et projekt og når man går igang med den helt store tur tager det altid om sig! smiley

Og den s13 der er et stort projekt, der kommer til at skulle ligges RIGTIGT mange timer og en del penge i den før den står klar, men alting kan da lade sig gøre!

• #14   12. jan 2011 der skal ALTID bruges penge på sådan et projekt... alt lige fra små plastik klips til slanger osv... selv om det er små ting så låber tingene hurtigt der ud af... smiley

men det er da bare på med hansken og komme der ud af....

• #15   19. jan 2011 Quote: .ortega .
    ja spring da ud i det... det er jo bare en stor knallert...

Hvor er det godt sagt........!

• #16   18. feb 2012 jamen det er jo simpelt hvis man brækker det ned i dele... smiley mange kigger på alt det de vil lave og får stress istedet for bare at starte fra en enden af...

Kommentér på:
første bil = projekt. Dårlig ide??

Annonce