{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.663 visninger | Oprettet:

Golf 2 1.6 Pierburg Karburator problem {{forumTopicSubject}}

Nå, så er det vist på tide at skrive igen.

Har en Golf 1.6 fra 89 - 91. Med en Pierburg 2E karburator, den har stået stille i lang tid og nu da jeg vil starte den, ja, så vil den ikke.

Så snart man vrider nøglen så går der lige 3 - 4 sekunder og så lyder den som om at den er liiiiige ved at starte og så få sekunder efter, så vælter benzinen bare op af karburatoren, og ja så drukner den jo.

Der er ikke blevet stillet på noget siden den blev parkeret, men den vil ikke starte nu. Så i dag tog jeg karburator af og skilte den af ned til svømmeren osv, rengjort den og samlet alt igen kontrolleret at svømmeren kan gå op og ned, og skiftede samtidig alle vacuum og benzin slanger på og omkring karburatoren.

Efter at have samlet det hele igen, montere alt, gummiflange er 100% ok, så drejer jeg nøglen, og først skal den lige ha pumpet benzin op i kraburatoren, og så er den igen, liiiige ved at starte og så alligevel ikke og så få sekunder efter, vælter det op med benzin igen.... Hvad i alverden er der galt???

Jeg vil tage ud til en ophugger og købe en ny brugt karburator, men lige høre om der er nogen der ved noget en sidste gang først.

På forhånd tak.

ThomasB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 1.6 Pierburg Karburator problem
  • #1   14. jan 2011 det er bare nogle lorte karb. har selv skiftet et par gange på min polo. nu kører den heldigvis bare.... husker du sprit her i kulden? og tjekket tændrørene? de skal have et gnist gab på 06-08mm

  • #2   14. jan 2011 Der er helt nye tændrør og god gnist på.

    Der er karburator sprit på.

    Dæksel, kabler og alt er ok.



  • #3   14. jan 2011 ny på. få en af de sidste da de er ændret på choker delen. virker noget bedre.. hedder stadig 2e

  • #4   14. jan 2011 En med elektronisk choker mener du eller? Den er med vacuum choker den her. Mange skifter til Weber karburator, og efter hvad jeg ser på billeder så er den også en anelse mere simpel, for der er sgu en del slanger på den relative gamle karburator her.

    Ser lige om der kommer flere, evt en ide om hvorfor der bare vælter benzin op, UDEN at jeg røre ved speederen, kun drejer nøglen.

    ThomasB


  • #5   15. jan 2011 Det er tomgangsdysen der sprøjter benzin ind. Tjek dit tændings anlæg. På min gamle cab skilte jeg også karburatoren ad, kunne ikke finde problemet. Det vidste sig at svømmeren var blevet utæt, så den blev for tung og lukkede ikke for benzinen igen.

  • #6   15. jan 2011 Kristian S.

    Tænding er i top, fungere optimal.

    karburatoren har været total adskilt, og svømmer er intakt, prøvede at puste ind i benzinslangen og vippe svømmeren op og ned, og der burde den jo lukke og åbne, men der sker intet, den lukker ikke for benzinen. Så det vil vel svare til at svømmeren fungere, men der bare ikke bliver lukke af for benzin. Og jeg rører ikke ved speederen, drejer kun nøglen, og så efter små 10 sekunder vælter benzinen bare op og drukner den.



  • #7   15. jan 2011 Det er jo fordi bundkaret er blevet fyldt og svømmeren IKKE lukker.

  • #8   15. jan 2011 Kristian S.

    Ja, muligvis, men svømmer og alt virker så ved ikke hvor det er galt.

    Indtil i dag, tog ud til ophuggeren, fandt en karburator og tog den med hjem, monteret den direkte, uden at indstille så meget som en eneste skrue. Satte den på, drejede nøglen og bilen starter perfekt og fungere!!! Den står højt i tomgang, men det er jo højst sandsynlig bare tomgangsskruen. Så nu startede den igen den gamle 1.6.

    Så Kristian og Dennis. Tak herfra.

    Thomas B


Kommentér på:
Golf 2 1.6 Pierburg Karburator problem

Annonce