{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citybug - benzin eller diesel?
  • #1   15. jan 2011 Altså en 107/C1/Aygo? Sådan en ville jeg ikke anbefale til motorvejskørsel.. Man kan godt mærke på dem at det er bybiler, og det klarer de også fint, men de er ikke meget værd på motorvej i forhold til hvad man ellers kan få for pengene.. Jeg ville vælge en let brugt, større bil - det bliver du meget gladere for! smiley

• #2   15. jan 2011 Idéen er bare at den skal være super billig i drift osv. og så ny som mulig. Jo større bil, jo dyrere forsikring og afgift osv.

Er det pga. kabine støj, eller hvordan?

• #3   15. jan 2011 De støjer noget når de kommer op på motorvejshastigheder, og desuden er der slet ikke nok overskud i de små motorer til det - ligemeget om det er benzin eller diesel..
    Jeg har hørt nogle stykker anbefale 206 1,4 HDi til folk, som står i samme situation som dig. Den er også til at få, og holde kørende uden de store omkostninger smiley
    Men jeg synes du skal tage ud og prøve lidt forskelligt, og sørge for at give dem en god tur på motorvejen, så du kan se om du kan holde det ud i længden smiley

• #4   15. jan 2011 Det må jeg prøve. Der er jo ikke andet for .. smiley

Tak for svarene smiley

• #5   15. jan 2011 Der er ihvertfald ikke meget spark i Chevrolets Spark og Aveo kan jeg så lige fortælle dig.. Forhandleren lå tæt på en motorvejstilkørsel, så skulle de lige prøve. Aveoen nåede ikke 110 inden jeg tilkørslen sluttede og jeg var på motorvejen. Ingen glæde i sådan en bil, og ret+pedaler+gearkasse kan man mærke hele vejen gennem bilen, det er slet ikke en god følelse.
    Den mindste sidevind, og så skal du edersparkme kontrastyre for ikke at ryge ud i kanten af vejbanen når de vejer så lidt.

Jeg fandt intet behageligt eller smart ved dem.

Men det er jo nok bare mig.

• #6   15. jan 2011 Jeg har www.citybugowners.dk, og må indrømme at min kærestes 206 HDI 1.4 larmede mere end min C1'er gør. Den var nærmest ikke til at holde ud at køre langt i. Den skuffede mig fælt i forhold til hvor mange der kører rundt af dem. Men det er jo også primært tøser, og de giver nok pokker i hvor meget sådan en bil siger smiley

Du får i en citybug ikke en racerbil, men en sjov bil som er vildt billig i drift, samtidig med at du vil kunne køre langt på literen hvis du holder dig inden for 110-130. Der er temmelig stor forskel på forbruget blot på de 2 hastigheder.

Men prøv dig frem.. det er næsten det letteste smiley Ellers skriver du bare hvis der er noget du vil vide, eller opret dig på www.citybugowners.dk. Der er MASSER af info, erfaringer osv i forummet.

Jimmy

• #7   15. jan 2011 c1, aygo og 107, ER IKKE LAVET TIL MOTORVEJKØRSEL. men deribod by kørsel, og du kommer til og fortryde det hvis du invistere i den! hvad med en ford fiesta, eller en polo med et par år på bagen!

• #8   15. jan 2011 nu ved jeg ikk om den går under begrebet?
    men den lille Smart er også et helvede på motorvej.. larmer ad helveds til, og med en topfart på 150 tør jeg slet ikke tænke på forbruget ved 130..

bare til info, hvis du fik ideen, så drop den, det vil være spild af den benzin ud til forhandleren..

Men god Jagt.. smiley

• #9   18. jan 2011 Hvad med tuning til benzin aygo ?

Kommentér på:
Citybug - benzin eller diesel?

Annonce