{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mulig køb af alfa 156 ts
  • #1   17. jan 2011 fin bil hvis du har massere af penge til at holde den ved lige

• #2   17. jan 2011 Jeg har engang selv været på udkig efter en, men jeg fik at vide lidt af hvert om den.
    Det positive: Den skulle være en fornøjelse at køre i. Gode og sjove køreegenskaber, som gør at man glemmer de negative.

Det negative: Bilen bruger meget af sin tid på værksted. Den får periodiske fejl, som et alm værksted ikke altid kan løse

Mvh Kim

• #3   17. jan 2011 Du skal være opmærksom på at bilen efterhånden er 12 år gammel, hvilket vil sige at du skal kigge efter rust. Tjek især skærmkasserne.

Et svagt punkt på 156 (benzin) er at motoren kan stå af når den har rundet 200.000 km.

Husk at reservedelen er lidt dyre til den.

Ellers er det en dejlig bil, kører super og går (efter min mening) ikke mere i stykker end andre 12 årige biler.

/Peter K

• #4   17. jan 2011 Jeg havde min i 1 års tid og kørte ca. 25000 km i den. Den fik lavet rust i skærmkasser og så røg benzinpumpen. Så kan du selv bedømme om det er slemt for en 10 år gammel bil

• #5   17. jan 2011 Stort problem med deres ledningsnet i den årgang, samt rust..

• #6   17. jan 2011 okay har hørt jeg skal være meget opmærksom med rust i dem men troede faktisk det var en mekanisk stabil bil men mange tak for jeres hurtig svar og høre gerne mere da jeg ikke gider brænde næsen igen

• #7   17. jan 2011 jeg var i praktik hos en autoriseret alfa mekker her i aalborg 2 gange på et tidspunkt. chok de havde mange 156`ere inde og det var med de mærkeligste fejl, spurgte også dem der arbejde der hvordan faen det kunne være at de hele tiden gik i stykker. det kunne de ikke svare på men rådede mig til aldrig at købe en.

men de er rigtig fede at køre i når de køre smiley

• #8   17. jan 2011 er der forskel på om man køber en 2.0 eller 1.8 eller er det lige hvilken model man vælger

• #9   17. jan 2011 hvis du kigger på 1998eren vil jeg satse på 1,8eren. Det er den der umiddelbart er behæftet med færrest fejl. Hvis du skal have dig en 2,0er, ville jeg råde dig til at gå efter en model 2000 og fremefter.

Jeg er ikke alfa-ekspert, men det er de til gengæld på cuoresportivo.dk
    Der kan du læse en masse spændende ting om 156ere.
    Men den mest driftsikre rent statistisk set er 1,8eren. Men det er også meget afhængigt af hvordan den enkelte bil har været vedligeholdt samt hvordan den er blevet kørt.

• #10   17. jan 2011 ja okay fandt også en fra 2000 men den havde mange km på bagen men umildbart lyder det som en satsning.. hva så med den model der kom før... leder nemlig efter en bil med 4 døre og som der er lidt sjov at køre i til en 25 kilo og synes det virkede til man fik meget bil i en alfa... måske jeg skal pisse konen af og købe en bmw e34 igen :o)

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #11   17. jan 2011 til 25.000,- skal du ihvertfald ikke købe en 156'er......så er du ihvertfald mere heldig end en lotto-vinder hvis får en der ikke er pil-råden eller bruger helt vildt med olie. Hvis du falder over et velholdt eksemplar med fuld servicebog og pavabehandling hvert 2. år fra ny, kan du være heldig at få en rigtig fin alfa der kan holde i mange år. men til 25.000,- er det kun udkørte vrag.

ps, kører selv i min alfa 156 nr 2, og der altså en fed bil der kører fantastisk godt.

• #12   17. jan 2011 okay der var bare en del til den pris til salg på bilbasen så troede det var der omkring de lagde har fundet en der er pava behandlet hver 3. år men den har så også næsten kørt 300000... men er da glad for jeg lagde dette emne op er da blevet noget kloger nu

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #13   17. jan 2011 en Twin spark motor med så mange Km er helt sikkert ikke mange meter fra ophuggeren. Men en skadet bil kan findes billigt på ebay, så kan du få klima-anlæg, læder, ny motor og alt hvad du drømmer om med i købet, men det kræver at man er fingernem. men det vigtigste ved en 156'er er at få en der rustfri. Men som der står længere oppe, prøve cuoresportivo, der er vist en købs gudie til 156

• #14   25. jan 2011 Du skal da have min. smiley

Kommentér på:
mulig køb af alfa 156 ts

Annonce