{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

Rust til Syn {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig Patrol 2.8 gr kort model, som jeg skal ha synet til foråret... Der er en DEL RUST i panelerne, men INTET i rammen...

Så mit Spørgsmål er: Må man køre til syn med en bil, med rust i panelerne, i mit tilfælde er det inde på bagsiden, så der er ingen skarpe kanter udadtil, og kan ikke ses, med mindre man ser det nede fra... men det er nok til at det skal ha en større tur...

Det er ikke meningen at det skal laves. for planen er at efter vinteren vi jeg finde et komplet Karos, da det karos jeg har er pickup med hardtop...

Et andet spørgsmål er hvor hårde de er hvad angår udstødning, hvor pt har jeg ingen lydpotte på, men røret går ud hvor det kommer ud standart... og i samme afgangsrør... ved godt det er op til hver enkelt at vurdere hvad for meget støj er... men hvad er jeres erfaringer....

Hilsen Morten S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust til Syn
  • #1   21. jan 2011 du får den ikk igennem med det rust med mindre du bestikker ham:P

  • #2   21. jan 2011 Det er jo bare mere det med, så hvidt jeg har læst mig frem til... kan den tolkes forkert, og det er ikke fordi jeg vil slippe let igennem det, for da karosset nok alligevel bare skal skrottes bagefter, eller bruges til en racer, så kan jeg da hurtigt svejse lidt jern på, det er da slet ikke det... men det er bare de med hvordan man skal tolke de regler...

    ---Der må ikke være rust eller gennemtæring i bærende dele, samt ophæng---

    Og det har jeg jo ikke lige frem, da jeg ikke mener at et dørpanel er bærende...

    ---Der må ikke være skarpe kanter på bilens ydre---

    og det mener jeg jo heller ikke ligefrem der er...


  • #3   21. jan 2011 det forstår jeg sku ikke helt?? jeg fik kasseret en bil pga der var lidt rust i et panel og det var det eneste bilen fejlede.

  • #4   21. jan 2011 Søren B: En patrol har en ramme, karossen står på. På de fleste nyere biler er karossen selvbærende og derfor vil rust udgøre en svaghed i bilens sikkerhed.

  • #5   22. jan 2011 hvis karossen er boltet på rammen går panelerne ind under zone d. der må gerne være rusten dog ikke med skarpe kanter.. zone c er omkring toplejer osv og der er visse grænser. zone b er i alt der kan bevæge sig eller monteret i gummiophæng osv. absolute ingen rust. zone a er vanger osv heller ingen rust. har lige taget kursus til at blive syns mand så ved hvordan det er.

Kommentér på:
Rust til Syn

Annonce