{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

uacceptabel rep tid på garanti {{forumTopicSubject}}

sagen ligger sådan her

købte en volvo t5 den 5/1 2011,kørte i bilen hjem og da jeg holder ind i i indkørslen,begynder motoren at banke helt åndsvagt,jeg slukker naturligvis bilen øjeblikkeligt

jeg tager så t rems dækslet af,og opdager at tandremmen er løs,kigger lidt nærmere på det og finder så ud af at remstrammeren er knækket,tandrem,remstrammer og remstrammer hjul er købt i stort reservedelsfirma i september sidste år,og det har kørt ca 8000 km

dette firma reklamerer med 3 års garanti på deres dele samt følgeskader

jeg kontakter så firmaet d.6/1 og fortæller at deres remstrammer er gået itu,og at motoren højst sandsynligt har taget ventiler osv

ejeren af firmaet,beder mig så om at få bugseret bilen til deres samarbedspartner værksted,så de kan se på den,og at bilen selvfølgelig bliver lavet hurtigst muligt

jeg får bugseret bilen til værkstedet og mekanikeren lover at kigge på den samme dag,derudover viser jeg mekkeren den defekte remstrammer og han svarer at der ingen tvivl om at det er en støbefejl(han har smede firma ved siden af værkstedet) og jeg uden tvivl ville få bilen lavet uden beregning

lørdag d.8 ringer jeg til mekkeren og spørger ind til hvad dommen er,får så svaret at han ikke lige havde fået kigget på det,nå men det acceptere jeg så

mandag d.10 ringer jeg igen om eftermiddagen og spørger indtil om han havde fået kigget på det,det har han så og har fundet ud af at der ingen kompression er på nogel af de 5 cylindre=20 bukkede ventiler samt 2 stempler der har tydelige mærker af ventiler der har været nede at banke i dem,dertil svarer jeg,at så må han jo bare igang med at renovere top osv,han svarer at han jo lige skal have grønt lys fra reservedels firmaet,hvilket selvfølgelig er forståeligt

jeg venter til onsdag d.12 og hører intet fra hverken mekker eller reservedels firmaet,til trods for at mekker lovede at ringe tirsdag og fortælle hvad de kom frem til,jeg ringer derefter til reservedelsfirmaet og spørger til hvad der sker,ejeren svarer at de er i tvivl om at det er en reklamationssag,da strammeren jo kan være forkert monteret,dertil svarer jeg at det er autoriseret mekker der har monteret det og at jeg har fakturen herpå,samt kan strammeren ikke monteres forkert og spændningen på den er hydraulisk,derved kan den heller ikke have været for stram

han svarer så at,han skal til møde torsdag med hans overordnede på kæden,og så vil de tage stilling til det og give mig besked samme dag,hvortil jeg svarer,fint nok,men at han lige skal være opmærksom på købe og reklamationsloven,som diktere at opstår der en fejl på delen inden for 6 mdr fra monteringsdato,betegnes denne som værende defekt fra dag 1 af og at det er op til dem at modbevise at den ikke var det,samt at jeg har taget billeder af strammeren,hvor man tydeligt kan se lyse og mørke områder i bruddet,derved ingen tvivl om støbefejl

vi når så torsdag og jeg hører intet fra ejeren af reservedels firmaet

jeg ringer til firmaet fredag d.14 og spørger efter ejeren,får så at vede at han er taget på ferie og ikke kommer igen før onsdag ugen efter,så bliver jeg nok lettere ophidset og får så nummeret på reklamationschefen for reservedels kæden
jeg ringer ham så op og forklarer ham sagens sammenhæng og spørger om det var noget han kendte til,det gjorde han så og jeg får en helt anden og usamhængende forklaring på,hvorfor det trækker ud,dog piller jeg hans forklaring fra hinanden og bliver så affærdiget med at han ville undersøge dt nærmere og ringe tilbage samme dag
jeg hører selvfølgelig intet fra klovnen og venter så til mandag d 17,hvor ejeren af reservedels firmaet ringer og spørger indtil hvilken mekker der har monteret delene,han får oplysningerne og jeg får at vide at jeg vil hører nærmere samme dag

surprise,jeg hører intet fra ham,jeg ringer så igen til reklamations chefen onsdag d.19 og ligger pres på ham,og gør ham det klart at denne procedure de holder sig,ikke er acceptabel og at denn farce efterhånden har kostet mig en del penge,da jeg har været nødsaget til at købe en midlertidig bil,samt at jeg betaler vægtafgift og forsikring på 2 biler nu,og at hvis de ikke får fingeren ud,kommer fdm ind i sagen,dertil svarer han igen ligegyldigt,at han stiller sig tvivlenede over for ,om at det er dem der skal dække skaden,men at han nok lige skulle rykke foretningen for svar

torsdag d.20 ringer jeg til mekkeren og hører efter om han har hørt noget,hvortil jeg får at vide at de først har sendt remstrammeren til sverige idag torsdag d.20,for at få vurderet om det er en støbefejl,jeg ringer så igen til ejeren at firmaet og kan ikke komme i kontakt med ham....

vi har nu den 23 idag og jeg har stadig ikke fået nogen afklaring på om min bil bliver lavet eller om vi bliver nød til at tage den i retten,jeg har kontaktet fdm,og de sagde der ingen tvivl var om at firmaet skal dække skaden og at den tid det har taget idtil videre overhovedet ikke var acceptabel

hele sagen er virkeligt frustrende og især den elendige kundeservice fra dette relativt store firma og ingen løfter bliver overholdt,som samtidig lover guld og grønne skove hvis man køber stumper ved dem,3 års garanti min bare,derudover prøver de at omgå købe og reklamationsloven

hvad syntes i,skal jeg bare sende sagen videre til fdm og så afvente??? eller skal jeg blive ved med at rykke for afklaring

ved godt at det er en lang tekst,men ville have det hele med,så folk forstår sagens sammenhæng


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uacceptabel rep tid på garanti
Kommentér på:
uacceptabel rep tid på garanti

Annonce