{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  politi må de det?
  • #1   30. jan 2011 prøv du at tage den i retten..

• #2   30. jan 2011 han må vil ikke åben uden og ha en grund

• #3   30. jan 2011 ja det må de jo godt, men de plejer at spørge først det er jo ikke sikkert det er føreren der er ejer af bilen.

• #4   30. jan 2011 Så skal du da bare svine ham til det havde jeg gjort sådan en pik hoved

• #5   30. jan 2011 Kan det ikke være lige meget om han åbner den? Hvis han havde spurgt og du havde sagt nej havde han jo bare sigtet dig for noget så han kunne smiley

• #6   30. jan 2011 Ja, han skal også huske at spørge inden anholder en ;-), Ej, hvis det er nødvendigt for opgaven, så må han gerne. Sagde han hvorfor han skulle i dit bagagerum?

• #7   30. jan 2011 jo der er en eller anden lov ang. køretøj´er og kontrol.. der gør de godt må kan ikke huske hvad den hedder men har fået den oplyst engang smiley

• #8   30. jan 2011 Hvad fandt han ?

• #9   30. jan 2011 tudefjæs ..

• #10   30. jan 2011 I princippet så nej, det må han ikke.. Det er udelukkende told og skat der har fuld rettighed til at rensage dine ejendele..

Politiet kan gøre det ved at have en begrundet mistanke, men det kan han jo "bare" påstå, hvorefter han kan rensage din bil.

Du kan gå videre med den hvis du har dokumentation på det, men ellers tvivler jeg på du kommer videre med det.. smiley

Mvh.

• #11   30. jan 2011 Han kan da bare sige at det var §77 kontrol af bil og fører. Der er jo også støddæmpertårne bagi, som kan være gennemtæret!!

• #12   30. jan 2011 Færdselslovens § 77 giver politiet ret til at standse og lade biler undersøge. I kommentarerne til færdselsloven står der, at ordet "lade" skal tolkes således at politiet selv eller en tilkaldt sagkyndig kan undersøge bilen. Formålet med denne undersøgelse er at sikre, at bilen er i lovlig og forsvarlig stand.

Retsplejelovens § 794 fastlægger reglerne for i hvilke tilfælde politiet må foretage ransagen efter personer eller ting.

Det fremgår, jf. retsplejelovens § 793, stk. 1 nr. 2 at biler, der er åbne eller låst i forbindelse med standsning under kørsel på offentlig vej kan betragtes som en "kategori 2" ransagning, dvs. at der er krav om rimelig grund til mistanke, en offentlig påtalt sag, samt et det er af væsentlig betydning for efterforskningen.

Rimelig grund til mistanke er opfyldt, såfremt man kører på sene tidspunkter omkring særlige områder, hvor der f.eks. sælges narko mv. (eksempelvis Christiania, hashklubber, teknofester m.v.). Narkolovgivningen er en offentlig påtalt sag, og det er af betydning for efterforskningen, for hvis man ikke ransager og finder evt. stof så er der ingen sag.

Derfor kan ransagning af din bil og vistitationen af dig og dine kammerater være i overensstemmelse med reglerne.

Jeg mener at god politietik ville foreskrive, at du blev gjort bekendt med anledningen til ransagningen, ligesom du skulle have fået mistankegrundlaget oplyst.

• #13   30. jan 2011 nAlen: Nej, "fandt han det hele?" ;P

• #14   30. jan 2011 Nej det må han ikke uden dommerkendelse, men hvis du nægter rekvirere han bare en syns mand til at tjekke fjederfæste eller lign. han må nemlig godt kigge.
    nb, kender ikke reglerene i visitations zoner.

• #15   30. jan 2011 syntes ikke det er fair han bare åbner? hvad nu hvis man har kidnappet en og lagt ham derom?

• #16   30. jan 2011 Det kan da være ligemeget. La vær med at gå mere op i det.

Han havde åbnet den lige meget hva. Hvis du havde sagt nej så havde han bare anholdt dig på mistanke om du feks har våben i bilen. Så bliver man bare løsladt med det samme hvis der ikke er noget i bilen.

• #17   30. jan 2011 Fritz Kan du ikke selv læse lovn, eller skal du have den remset op igen, dommerkendelse ???

• #18   30. jan 2011 Fatter heller ikke der bliver gået op i det? Selvfølgelig må de tjekke bilen..

• #19   30. jan 2011 GID: Enig... Der lader til at være en generel holdning om, at man skal være så meget på tværs af politiet som overhovedet muligt. Jo, de overskrider tilsyneladende grænser indimellem, hvor man så bør klage. Men at tjekke bagagerummet og lignende hører i mine øjne til i småtingsafdelingen, hvor jeg ikke gad hidse mig op over det. Jeg har faktisk aldrig oplevet en ubehøvlet betjent, men jeg har heller aldrig været ham der sidder og puster mig op overfor dem og spiller smart. Glemsom og uvidende, men aldrig en smartass - og har aldrig fået en bøde for noget heller ;P

• #20   30. jan 2011 Lav clean bagklap :o)

• #21   30. jan 2011 der er slet ingenting bagi den er fuldstændig tom ! Han spurgte slet ikke om noget som helst med paragraf! Om jeg vidste dit og dat... Han lyste bare over det hele og spillede karl smart, mit rat var ikke godkendt osv men har jo nærmest lige købt den! Og dum som han er så tjekker han mit forhjul og siger fint fint dæk haha (bmw e30)

• #22   30. jan 2011 Ja puha han var da det største fjols - sådan en uvidende johnny brian betjent..............

Fik du indkaldelse til syn pga rattet så?

• #23   30. jan 2011 here´s a leagel advice for you , STOP BREAKING THE LAW ASSHOLE !
    hvis du ikke har noget at skjule kan du da være lige glad med hva han gør . hvordan tror i lige verden ville se ud hvis de ikke var der , bare vær glad for der er nogen menesker der kan holde til at høre på alt det pis de får smidt i hovedet.,
    ja det er da et lorte land at køre stylede biler i ,men sådan er det nu engang , det må man jo tage med når man har VALGT at lave sin bil ulovligt , så kommer deer en bøde og syns indkaldelse engang imellem.
    surt ,men så må man jo bare køre en std bil.

• #24   30. jan 2011 hvorfor har man osse så'n en fjollet bagklap alle og enhver kan gå hen og åbne? oO

• #25   30. jan 2011 Min bil er SLET IKKE GEJLET OVERHOVEDET!!!

den er 100% original bortset fra det skide momo rat,,, skal til huggeren og hente originalt rat på mandag......

fordi jeg vil holde bilen standard derfor kan folk gå hen og åbne bagklappen fordi SJOVT nok var bilen ikke låst da jeg snakkede med jens pølsebrød,,,,,

• #26   30. jan 2011 Få dig en bil hvor du skal lukke op indefra, problem solved

• #27   30. jan 2011 Det må de ikke nej..
    Det er det samme som hvis de vil ind på ens bopæl...

Der skal være en begrundet mistanke......

Men spørgsmålet er nok mere, HVAD VIL DU GØRE??
    Det hjælper ikke at ringer og pive over det til ham.. Og kan du bevise det?

• #28   30. jan 2011 han skal ikke bare tro han er noget fordi han er den nye betjent!!!!

og noget andet er jeg ringer på mandag og klager fordi imens vi stod og snakkede så kom der en pæn rød volvo kørende med en 80 stykker det var en familie kunne man lige hurtig se, også da vi var færdige så fik den deo altså bare alt hvad lortet det kan trække BARE for at fange den bil,,, og de har mindst kørt en 100 stykker igennem BYEN for at fange ham!!! og det finder jeg mig ikke I når vi andre skal køre 50 så skal han FANDME også køre 50!!! han havde INGEN grund til at jaue sådan som han gjorde

• #29   30. jan 2011 *Hvad skal man da med VW når man kan køre BMW* I: Hahaha, tror du skal finde dig en anden hobby eller måske tage en ferie fra lokalsamfundet ;P

• #30   30. jan 2011 min er osse helt standart men den ska åbnes inde fra.

• #31   30. jan 2011 Som Jonas C siger: Lav clean bagklap. Så kan du grine af ham når han roder rundt for at finde håndtaget.

• #32   30. jan 2011 ohh my god.. Livet er da godt nok bare efter dig er det ik ?

• #33   30. jan 2011 hvis du ikke har noget at skjule er det vel ikke et problem ,,, bare min mening

• #34   31. jan 2011 Jeg ville mene at de kan spørge først... F.eks. må vi have lov til at kigge i din bil... De kunne jo også godt starte med at spørge om kørekort (som de plejer)...

Kommentér på:
politi må de det?

Annonce