{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

206 hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey Folkens..

har lige lidt spørgsmål her..

Har lige fået lavet en masse ting på min bil som var i stykker.. har fået skiftet knokkeled i venstre side og kødben i begge og hjulleje i venstre os og styrekugle i begge sider.. men sys der kommer nogen grimme donke lyde fra den venstre side.. gjorde der os før.. så har ik noget med det jeg har fået lavet og gøre.. Hva kan det være..??

Og så lige en anden ting.. Idag da jeg lige ville trække håndbremsen så røg den fandme lige op i loftet da jeg trak den.. Som om kablet røg af.. Kunne det godt være eller er den bare knækket helt et sted.. og hvis den er, er det så ik nemt og skifte selv os.. Selvom jeg kun har nogle bukke..??

Håber i vil hjælpe mig lidt her.. :o)

Det er selvfølgelig min peugeot 206'er jeg snakker om her.. :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 hjælp
  • #1   1. feb 2011 :

  • #2   1. feb 2011 Så vidt jeg ved kan man ikke skifte knokkel led på en 206

  • #3   1. feb 2011 du skriver i din egen tekst du næsten er udlært mekaniker ? hmm cykkel mek ?..

    men hvis du har fået tingene der lavet på et værksted så kør ud til værkstedet og forklar dem tingene, det kan være de har lavet en fejl,,

    og håndbremse kablet kan side ovenover varme skjoldene ved udstødningen dvs de skal samt en stor del af udstødningen skal af.. så nej det er ikk altid lige nemt og skifte, men kan ikke huske hvordan det er på en 206..


  • #4   1. feb 2011 Jeg er udlært mekaniker og har os lavet meget selv.. men nu er jeg jo ik verdensmester i alt.. og har og selv fundet frem til mange lyde.. og derfor skiftet alt det der har været galt.. Men den her kan jeg sq ik finde ud af hvor kommer fra..

    Og det med håndbremsen.. kunne jeg nok og nemt selv finde ud af.. men hvis nogen lige havde prøvet og det lige vidste et smart tricks eller noget kunne jeg spare noget tid der..


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   1. feb 2011 er den med skiver bag ?

  • #6   1. feb 2011 donke lyde fra styre tøj / afjedring foran burde sku være en leg hvis du er udlært mek..


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   1. feb 2011 har du tjekket bærekugler bærearms bøsninger ? tjekket om alt er spændt ordenligt

  • #8   2. feb 2011 stabilisatorstang eller tårnleje..... kan kun være det

    typisk på 206


  • #9   2. feb 2011 Det er med skivevbremser ja...

  • #11   2. feb 2011 Prøv at beskriv lidt mere præcis hvornår de donke lyde kommer? Er det når du drejer? Eller når du kører over bump? Er det når du kører ned i huller?
    Men når du nu er lærling, må du da ha en svend. Prøv at få hjælp af ham en dag du er på arbejde.
    Men ellers se om du har spændt alt rigtigt. Bærekuglerne og kødbenene er måske ikke spændt ordenligt?

    Det med håndbremsekablet, kan du mærke om kablet stadig sidder på håndbremsen? De kan nemlig godt hoppe ud i de holder kablerne sidder i.

    Vh Joakim


  • #12   2. feb 2011 Den tekst er temmelig gammel.. Er udlært mekaniker.. Det er 5 år siden jeg blev det og har faktisk ik været mekaniker siden..

    Joakim.. Det er når jeg drejer hen over bump og hvis jeg rammer et hul.. men sys kun det kommer ved lav km. .. hvis jeg kører ud af landevejen så høre jeg ingenting.. Selvom jeg måske rammer en ujævnhed i vejen..

    Og det med det håndbremsekabel.. Kan det ryge af inde i bilen ved håndbremse armen der.. Det mærkes meget som om den er røget af fordi den er TOTAL løs.. ik det mindste modstand i overhovedet..


Kommentér på:
206 hjælp

Annonce