{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.647 visninger | Oprettet:

Dieselbil, hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.
Jeg går lidt uvidende omkring valget af enten benzin eller diesel.

Jeg kommer til at køre omkring 20000 om året. Mest fra Jylland til Nordsjælland.
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at det først kan betale sig at køre diesel ved 30.000 km+. Hvor mange ekstra afgifter er der ved en diesel, som skal betales?

Alt andet lige køre sådan en vel længere pr. liter, og diesel er billigere. Derfor vil jeg jo mene det kan svarer sig, om man så kører 10.000 om året.

Ret mig hvis jeg er helt på Lars Tyndskid's mark .. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dieselbil, hvornår?
  • #1   2. feb 2011 prøv evt dette link:
    http://www.fdm.dk/bilkoeb/benzin-eller-diesel


  • #2   2. feb 2011 jeg vil mene du skal ta en diesel jeg køre ca 15000 om året og jeg mener jeg spare penge på og køre diesel

  • #3   2. feb 2011 der er kommet noget partikkel afgift på dem nu her hvis de intet partikkelfilter har samt de er dyre i indkøb men man får meget bedre køreglæde

  • #4   2. feb 2011 Altså jeg køre 20.000 km om året. Jeg spare det halve med min Ibiza i stedet for mondeo'en.

    Men jeg kunne jo også ha valgt en benzin model og sparet de 30.000 kr. Men er overbevist at det nok skal spare sig hjem. + At en diesel er sku dejlig at køre langt i. Især med de lave rpm.


  • #5   2. feb 2011 Jeg har aldrig rigtig kørt en dieselbil.
    Men kører jo som sagt primært motorvej. Så komfort skal man også tænke på. Men så tænkte jeg på at købe en diesel fra omkring 2000-2005 .. Så sparer man vel også lidt i indkøb.
    Men hvor mange afgifter er der, og hvor høje er de, hvis der er nogen der ved det?
    alt andet lige, vil næsten hvilken som helst bil bliver billigere end den jeg kører i nu.
    Men søger gerne en bil med så meget komfort som Calibra'en, den flyder sgu' bare hen over asfalten.


  • #6   2. feb 2011 jeg ville da sætte komforten helt i højsædet. men på den anden side hvis du vælger en højgearet benzinbil med en smule kraft i motoren så vill jeg da spare pengene på diesel og bruge dem på komfort i stedet

  • #7   2. feb 2011 Når du siger en højgearet benzinbil - så mener du??

  • #8   2. feb 2011 jeg mener det er vigtigt du får den prøvet af ved den motorvejs hastighed du normalt kører. eks en puntogrande render 4000 rpm ved 125 km /t og med en svag motor så sluger den rigtigt meget benzin hvorimod en toyota auris med 6 gear og en 1.6 benz motor løber omkruing 135 ved 3500-4000 rpm samtidig er motoren mere kraftig så den kan rent faktisk trække biler afsted med de omdrejninger derfor bruger den ikke så meget benzin. så prøv den af og prøv hvordan den accellererer ved motorvejs hastighed hvis den kan gå langt på literen så har den ikke svært ved at hive mere hastighed ud. det lyder lidt bøvlet men i bund og grund så lidt omdrejninger som muligt og lad for gudskyld være med at vælge en under dimentioneret motor.

    Mvh Rasmus


  • #9   2. feb 2011 Kenneth. Der er ikke nogle ekstra afgift ved Diesel. Kun hvis der ikke er partikkelfilter på så skal du af med 1000 kr mere om året. Men set på den anden side så er de 1000 kr også hurtigt sparet ind igen. smiley

    Dem der ikke gider diesel er sikkert dem der aldrig har prøvet at eje en. Jeg er super glad for min. Med de lave rpm på motorvejen så kan man næsten ikke engang høre motoren smiley Dejligt at ha en masser af moment.


  • #10   2. feb 2011 Så vi er ude i en benzinmotor over 1.4 eller hvordan? Helst ikke mindre?

    Hvordan kan man se om en bil har det? Jeg tænkte nemlig mest noget Golf IV TDI eller lupo 3L ..


  • #11   3. feb 2011 Hvis du skal ha en lupo 3L så vær sikker på den har fået lavet sin gearkasse. De har det vist med at gå i stykker hvis de ikke er opdateret. Men der får du så også en bil der går 33 km/l. Der er ingen benziner der kan komme i nærheden af den.

    Ja det er rigtigt at dieselbiler koster mere i indkøb. Men de holder også prisen bedre da de er mere attraktive for dem der har lært det er dejligt og billigt smiley

    Skulle olien stige sindsygt inde for nærmeste fremtid så kan man altid køre på raps olie smiley


  • #12   3. feb 2011 Jeg har hørt at de 3L modeller efter 2001, ikke skulle have de problemer med gearkassen. Ved ikke om det er sandt.
    Hehe, jeg går ud fra det er en diesel jeg skal kigge efter så smiley


  • #13   3. feb 2011 Jeg har hørt det er modeller efter 2003 du skal se efter smiley

  • #14   3. feb 2011 Så gør jeg da bare det smiley

  • #15   3. feb 2011 Link til det med den ekstra afgift på diesel??

  • #16   3. feb 2011 kenneth nej det ikk sådan men altså hivs man er en ung gut så skal man ikke gå efter de små motore de går simpelthen ikke særligt langt på literen, men stadigvæk køb en bil med komfort og en fornuftig størrelse benz motor minimum 1.6 og så køb ellers den du gerne vil have. du får formentligt ikke mere end 16 på literen uanset hvad du gør. med mindre du selvfølgelig køber en splinterny oktavia

  • #17   3. feb 2011 3L 2001 har det problem. købte en lavede den og solgte den igen. for meget plastik. køre selv skoda diesel. køre 18.5 km pr liter på motorvejen. 1.9tdi 90hk. mener den koster 3600 i afgift om året, køre ca 25000kr om året. sys nu der er penge sparet. isår når man tænke på mange benzin biler kun går 12 pr liter. nyere går mere det ved jeg godt. men der er os 2kr forskel på benzin og diesel idag.

  • #18   3. feb 2011 3600,- er alligevel også en slat i afgift, hvis der så både kommer vægtafgift og forsikring? Eller er de 3600,- afgift for både "diesel" og "vægt"?

  • #19   3. feb 2011 Det er jo temmelig let at lave det regnestykke.

    Du ved ca hvor mange km du kører, så er det jo bare at sætte begge biler op med hvor langt kører de på literen, og hvad er dagsprisen på en liter brændstof.
    Vægtafgiften kan du google dig til.

    Så ved du ca hvad du skal regne med at det koster


  • #20   3. feb 2011 Jeg kan regne den sådan ud

    Kører ca 36000km om året

    Havde før en Opel Astra Caravan 2.0 16V benziner kører i snit ca. 12kml årlige udgifter ialt ca 42000kr til benzin, forsikring og afgifter

    Kører nu en Opel Astra Caravan 2.0 16V diesel kører i snit ca. 18kml årlige udgifter ialt ca 29000kr til diesel, forsikring og afgifter

    Så jeg synes da jeg spare lidt + at en diesel bare er noget andet at køre i trækker bare fra 1000omdr og kan overhale på en splitsekund pga. det store drejningsmoment, se evt profil, billede af speedo med næsten 1000km på trippen og kunne tanke 45l


  • #21   3. feb 2011 køb en lupo,

    kører selv ca 50000 km om året, og indtil videre har jeg kørt ca 22 km/L
    i min lille lupo med 1.7 motor og man, gear,,, billig i drift, og vægtafgift samt partikkel afgift er lig med 2960 årligtt


  • #22   3. feb 2011 Der er ikke nogen forskel på lupoen's gearkasser. Det er den samme i hele bygge perioden. Det man skal sørge at er at købe en som har fået overfyldt gearkassen så tidligt som muligt. Problemet er at der mangler olie på gearkassen fra fabrikken af. Har selv en lupo som jeg kører ca 70000 i om året uden probs. utrolig driftsikker og trækker rigtig godt efter en tur hos landberg og selvfølgelig er det lækkert ikke selv at skulle skifte gear;) men sørg for at få den serviceret hos en der kun laver lupo, VW har ikke forstand på dem.

  • #23   3. feb 2011 Tak for hjælpen og svarene allesammen! smiley

Kommentér på:
Dieselbil, hvornår?

Annonce